Данаил Папазов: Трябва да се даде свобода на бизнеса

Министърът на транспорта и съобщенията пред "Капитал"

   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова

Профил

Данаил Папазов завършва специалност "Корабоводене" във Висшето военноморско училище във Варна. Завършва "Стопанско управление" в Нов български университет, като има професионална диплома по мениджмънт от Open University England. Има специализации по Пристанищна реформа и управление на пристанищни активи и по Пристанищни модели на управление. Професионалната си кариера започва като помощник-капитан в Български морски флот. От 1983 до 1989 г. е началник отдел "Оперативен", организатор производство в "Пристанище Варна". До 1991 г. работи като помощник-капитан за "Златна котва консулт". Следват няколко години като заместник–управител и помощник-капитан в "Саратога". За периода 1994 - 1997 г. е заместник-директор в Булюнион България, ро-ро комплекс Варна – Новоросийск. От 1997 до 2001 г. работи като старши помощник-капитан, суперинтендант в Ahrenigel LTD, Хамбург, Германия. За кратко е член на борда на директорите на "Ойлтанкинг България". През 2001 г. става изпълнителен директор на "Пристанище Варна".

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

31 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 12

    Хващам се за последния абзац и питам само, ще трябва ли и занапред един автобус, който иска да вози между София и Плевен, да си измисля нови маршрути тип с. Мало Бучино - Плевен или София - Долна Митрополия, само защото основните междуградски отсечки отдавна са раздадени по най-различни основания и лицензни режими за хикс години напред.

    Колкото до пощенските услуги - в музея на Мерцедес в Щутгарт има изложен един жълт автобус-подвижен пощенски клон от началото на ХХ век. Тук-таме виждам детски играчки, които му копират дизайна. Сигурно тогава същият проблем, който с 1 век закъснение идва при нас, е бил на немския дневен ред и те са измислили решението. Само с малката забележка, че в автоубуса имаше 1 телеграф и 4 телефонни кабини, които днес не са нужни. Тоест едно бусче е достатъчно.

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 4
    • + 13

    Извинете, току-що прочетох може-би-отговора на въпроса в другия вестник. Кристиян Кръстев се връщал като зам. министър със задачата "да разработи национална транспортна схема за всички видове транспорт". Значи пазар няма повече да има: каквато схема "набаца" плановикът Кръстев, такова ще бъде. Остава още да се купят за целта едни държавни автобуси, които да возят по тази "централна схема" и работата се приключва. Сигурно това е скритият коз за спасяване на БДЖ: опропастявнето на конкуренцията с административни хватки.

    Това се очертава като манталитет на новото правителство. Здравният министър няма да разреши повече частни болници, този на образованието нямало да дава държавни средства за частни училища (българските деца-ученици в тях ще бъдат разглеждани като копилета за системата). Лошото е, че като я подкарат така 2-3 министри, другите почват да се нагаждат, даже да надграждат и взаимно да се надъхват в посока антипазарни изстъпления и погроми.

    Нередност?
  • 3
    high_heels avatar :-|
    Cherrie
    • + 16

    "А кога ще имаме първите реални комплексни услуги на е-правителството?

    - Не искам да се ангажирам с точни дати засега."

    Аха,нали оврещяхте света, че ще правите е-правителство.Какво стана.Сега само мънкане, много бяхте гръмогласни по време на кампанията бе, сега гласовете не ви се чуват.Нали програма имахте,план, мерки.Викове бяха,олелия, чудо.Сега , нови агенцийки ще правите,щото 128 администрации са ни малко, ще роите още, ще оставите губещите мастодонти с милиони дългове...сакън да не ги преструктурирате, сал да не изгубите някой глас.
    Ако си мислите, че 4 години ще ми нищоправите, не сте познали,няма да стане!

    Нередност?
  • 4
    kihano avatar :-|
    kihano
    • - 12
    • + 10

    Смърт на народа, свобода за бизнеса!

    Нередност?
  • 5
    kihano avatar :-|
    kihano
    • - 18
    • + 9

    Бизнеса - това е хрантутника на демокрацията! 23 години правим всичко за бизнеса, а он се не наяде. Работа разбира се не свърши и за 5 пари. Де що пипна само поразии. И още иска.
    Да ви кажа, много добре си бяхме, когато бизнеса го нямаше.

    Нередност?
  • 6
    jugozombi avatar :-?

    "Експертът", под чието вещо и далновидно ръководство варненското пристанище изгуби битката с конкурентното пристанище на Констанца...

    Нередност?
  • 7
    jugozombi avatar :-?

    Имам въпрос:

    "Заради това в Пристанище "Варна" през 2001 г., когато поех поста там, се обработваха около 4 млн. товари, а тази година приключихме на 9 млн. тона. Мисля, че резултатът е очеваден."

    Какъв е ръстът на Констанца за този период?

    Нередност?
  • 8
    jugozombi avatar :-?

    П. п. Товарите в Констанца за 2011 г. са били почти 46 милиона тона, а нашият "експерт" от неотразимия екип на Орешарски се гордее с цели 9 милиона...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Port_of_Constan%C5%A3a

    Нередност?
  • 9
    dreamer79 avatar :-|
    атанас
    • - 2
    • + 2

    [quote#1:"cinik"]Хващам се за последния абзац и питам само, ще трябва ли и занапред един автобус, който иска да вози между София и Плевен, да си измисля нови маршрути тип с. Мало Бучино - Плевен или София - Долна Митрополия, само защото основните междуградски отсечки отдавна са раздадени по най-различни основания и лицензни режими за хикс години напред[/quote]
    Уж е правено с цел защита от монопол- може да имаш 100 милиона да купиш автобуси и да заемеш пазара, но няма как да караш по линии и да изместиш останалите, защото има няколко ограничения:

    - лицензи за всяка линия, често с условие превозвачът да е от дадения град

    - условие по линия да има винаги две фирми от двата града, т.е. винаги карате по 50% ти и друг. Пример- София-Пловдив с автобуси от Хемус Бус и Витоша Експрес, като така ги редуват, че всеки сутрин да тръгва от града си и вечер да се прибере там.

    Идеята е била вкарана с добро намерение- няма как да има по 10 фирми за релация, съответно изплащането на техника, заплатите не тежат(При един курс дневно 10 фирми биха се избили в опит да си покрият разходите, но 5 автобуса с по 2 курса вече се изплащат на нормална цена и без ексцесии.). Взимаш дестинация и вече си гарантиран откъм изплащане на разходите и в това, че във времето на лизинга на новия автобус няма някой да те измести с по-ниска цена. Мислено е и с идея големите да не могат да растат- и да имат пари за автобуси, не биха могли да изместят дребните играчи(Те имат гарантиран своя си дял от квотата, а новата инвестиция на човека с милионите ще стои без работа, защото няма как да пусне автобусите по линии.). Разбира се, по български беше създаден монопол на няколко играча, особено свързания с ДПС Ивкони. За всеки случай правилата ни копират световните практики и няма шанс да ги променят, защото ще влезем в противоречие с ЕС. Съшата логика е в международния транспорт- срещу 100 български разрешителни стоят примерно 100 турски и се очаква това да гарантира ни 2000 българи да тръгнат да карат на безценица и да убият турците, ни 2000 турци да направят дъмпинг. При 200 товара по релацията в квота превозвачите намират средната цена въпреки различните си разходи в своите държави, всеки си има своя хляб, големите са ограничени в ръста си и не могат да правят монополи- винаги има квота за малките, няма как да вземеш 1000 камиона и да караш на мястото на 1000 малки фирми с тях, поне не без луди бунтове как държавата спира разрешителните на другите, за да ги даде на теб. Затова и фирма с 500-1000 камиона, което е няколко десетки милиона инвестиция и би могло да се направи от всеки с пари от друг бизнес, не става ей така да дойде инвестиционен фонд и да налее пари, а с по 50-60г- купуваш камион, вместваш се в квота, след време се освобождава място за още един, после някой ден влизаш в квота за още 10. В Турция, Германия и т.н. има фирми, които могат да купуват и по 2-3000 камиона годишно, но стоят на около 500-1000, защото просто няма да има как да си осигурят линиите за новата техника.

    Пускането на автобуси през Мало Бучино всъщност е опит на ръба на правилата да се работи по заети линии от нови фирми. Някога мислеха да го забранят като опция(да няма възможност за спиране в големия град, мислеха такива курсове да са ограничени в дадена област, т.е. да може да има автобус София-Перник, Плевен-Долна Метрополия, но не и Перник-Долна Метрополия), но засега още се възползват от него. Все пак 10 пътника не биха изплатили курса, та явно се е наложила идеята, че, за да има транспорт до малки населени места, трябва да се позволят изключения.

    Нередност?
  • 10
    dreamer79 avatar :-|
    атанас
    • - 5
    • + 10

    [quote#5:"kihano"]Бизнеса - това е хрантутника на демокрацията! 23 години правим всичко за бизнеса, а он се не наяде. Работа разбира се не свърши и за 5 пари. Де що пипна само поразии. И още иска.
    Да ви кажа, много добре си бяхме, когато бизнеса го нямаше.[/quote]
    Идиотско изказване на доказан върл комунист от най-левите динозаври. Бизнесът е производство, услуги. Как точно искаш доходи за хората без него? Държавата да дава, ама откъде? Вярно, за политиците ни и върлите соц пънове като теб бизнес се свързва винаги с другари като Овчаров, Топлото, Божков, Златев, Банев и т.н. олигарси, но всъщност какво ли да се очаква от леви кратуни? За вас самата идея някой да вложи в нещо, да създаде работни места и като "гнусен капиталист" да "експлоатира" е най-лошото на света. Друго си е да прибираш държавна пара.

    Нередност?
Нов коментар

Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата