Мостът на потъващите надежди
Второто съоръжение на Дунав ще бъде открито до дни, но то трудно ще реши дори част от икономическите проблеми на региона
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Видин е в ъгъла на картата. А от години е и в ъгъла на българската икономика, което пък го поставя в дъното на класациите по заетост, раждаемост, инвестиции... Математически Видин е най-близката връзка на България с Централна и Западна Европа, но реално градът е труднодостъпен. И вторият мост на Дунава няма да доведе до революция - поне според очакванията на местната общност и пътната обстановка в близките години.
Преди повече от век стратегическото място на града е харесано за мост до Румъния и така 104 години по-късно, на 14 юни, съоръжението ще бъде официално открито.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
122 коментара
добре че дойде Орешарски за да направи моста
Наивно е да се смята, че осъществяването на макар и голям инфраструктурен обект - отсечки от магистрали, мостове и тунели - автоматично и незабавно ще подобри икономическото състояние наоколо си.
Северозападът върви надолу 20 години: във Видин не остана работещо предприятие, градът се обезлюдява. Подобна е ситуацията и в Монтана. Пристанищата Лом и Видин са с все по-малко реално икономическо значение.
Хубава новина, поздравления капиталци. Все пак мисля, че има над какво да поработите - в карето има суми в ЕВРО, ЕВРО, ЛЕВА и накрая отново ЕВРО. Не се представя така информация, изберете си - или пишете в ЕВРО или в ЛЕВА, така не е коректно.
А иначе, като цяло е голям срам за всички българи, че не използват потенциала на Северозападна България, а там има много. Летище - пустеещо, Промишлени зони - няколко отново пустеещи, работна ръка - в излишък (необразована, но все пак работна ръка). Града е много спокоен и уютен, с правилната нагласа би било възможно да се привлекат млади, образовани семейства искащи да си отглеждат децата в една по-спокойна и безопасна среда (сравнено със София, Пловдив, етц)
Казвам го като човек живял 18 години във Видин.
И един въпрос - чудя се, отговорните за стопанисването на тези обекти, отговорните за стратегията за региона - не МОГАТ или не ИСКАТ да оправят нещата? Въпреки, че ми е трудно да повярвам да не могат или пък да не искат..
И все пак по-добре да има мост, отколкото да няма. А бъдещето може да открие нови възможности, които сега не виждаме.
Супер лукс отсечка сред западналостта на останалите пътища в страната.
До коментар [#1] от "johnyossarian":
:) :) :)
Бойко опита да му попречи да построи моста, но Олигарски с последни сили вдигна юмрука си и пусна последния слой асфалт по Dunav Most 2.0
Баси песимизма се лее от тази статия - ами румънците, които ще ходят на пазар или да си регистрират колите с български номера що ги забравяте?
Да не говорим, че има влак Видин - София, така че не разбирам и това мрънкане с жп линията - явно инфраструктура има.
Иначе съм съгласен, че пътуването с кола дотам е кошмар, а градът поне преди 6 години беше дупка, в която паднеш ли, няма излизане. Но дори и тогава тирове си имаше, както и магистрални каки.
[quote#3:"realismisthename"]отгово рните за стратегията за региона - не МОГАТ или не ИСКАТ да оправят нещата? [/quote]
И двете. И винаги когато ми кажат за Северозападна България се сещам за китаеца който беше наел 100,000 декара земя там и не можа да намери хора да я работят. Изглежда червеният електорат, некадърността, мързела и беднотията вървят в комплект.
До коментар [#1] от "johnyossarian":
Законът на Poe в действие: http://en.wikipedia.org/wiki/Poe%27s_law .
Сега това в прав текст ли да го разбирам, че да му туря минусче, или като ирония да го тълкувам, че да му цъкна плюсче?
Оставете моста, там сега започва друга далавера. Ще се строят обиколни пътища и отсечки от София до Видин. Но преди това правилните хора трябва да изкупят имотите по новите трасета за стотинки, а после държавата да им ги плати по 200-300 евра.
Обърнете внимание на магистрала Тракия, днес какъв труд кипеше по цялото трасе, направо не вярвах на очите си. До седмица Орехов и Станишев ще режат лентата. Парапети, канавки и т.н. после ще се довършват, но лентата, лентата. Ах как чакам реакцията на ББ.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.