Мостът на потъващите надежди

Второто съоръжение на Дунав ще бъде открито до дни, но то трудно ще реши дори част от икономическите проблеми на региона

Видин е в ъгъла на картата. А от години е и в ъгъла на българската икономика, което пък го поставя в дъното на класациите по заетост, раждаемост, инвестиции... Математически Видин е най-близката връзка на България с Централна и Западна Европа, но реално градът е труднодостъпен. И вторият мост на Дунава няма да доведе до революция - поне според очакванията на местната общност и пътната обстановка в близките години.

Преди повече от век стратегическото място на града е харесано за мост до Румъния и така 104 години по-късно, на 14 юни, съоръжението ще бъде официално открито.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
122 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    johnyossarian avatar :-|
    Obongo
    • - 137
    • + 48

    добре че дойде Орешарски за да направи моста

    Нередност?
  • 2
    gospodin avatar :-|
    Г-н D
    • - 8
    • + 108


    Наивно е да се смята, че осъществяването на макар и голям инфраструктурен обект - отсечки от магистрали, мостове и тунели - автоматично и незабавно ще подобри икономическото състояние наоколо си.
    Северозападът върви надолу 20 години: във Видин не остана работещо предприятие, градът се обезлюдява. Подобна е ситуацията и в Монтана. Пристанищата Лом и Видин са с все по-малко реално икономическо значение.

    Нередност?
  • 3
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename
    • - 5
    • + 102

    Хубава новина, поздравления капиталци. Все пак мисля, че има над какво да поработите - в карето има суми в ЕВРО, ЕВРО, ЛЕВА и накрая отново ЕВРО. Не се представя така информация, изберете си - или пишете в ЕВРО или в ЛЕВА, така не е коректно.

    А иначе, като цяло е голям срам за всички българи, че не използват потенциала на Северозападна България, а там има много. Летище - пустеещо, Промишлени зони - няколко отново пустеещи, работна ръка - в излишък (необразована, но все пак работна ръка). Града е много спокоен и уютен, с правилната нагласа би било възможно да се привлекат млади, образовани семейства искащи да си отглеждат децата в една по-спокойна и безопасна среда (сравнено със София, Пловдив, етц)
    Казвам го като човек живял 18 години във Видин.

    И един въпрос - чудя се, отговорните за стопанисването на тези обекти, отговорните за стратегията за региона - не МОГАТ или не ИСКАТ да оправят нещата? Въпреки, че ми е трудно да повярвам да не могат или пък да не искат..

    Нередност?
  • 4
    tyrnokop avatar :-|
    На комунист доверие да нямаш
    • - 4
    • + 144

    И все пак по-добре да има мост, отколкото да няма. А бъдещето може да открие нови възможности, които сега не виждаме.

    Нередност?
  • 5
    izabell avatar :-|
    izabell
    • - 32
    • + 15

    Супер лукс отсечка сред западналостта на останалите пътища в страната.

    Нередност?
  • 6
    rage_against avatar :-P
    Rage Against
    • - 9
    • + 88

    До коментар [#1] от "johnyossarian":

    :) :) :)

    Бойко опита да му попречи да построи моста, но Олигарски с последни сили вдигна юмрука си и пусна последния слой асфалт по Dunav Most 2.0

    Нередност?
  • 7
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 9
    • + 91

    Баси песимизма се лее от тази статия - ами румънците, които ще ходят на пазар или да си регистрират колите с български номера що ги забравяте?

    Да не говорим, че има влак Видин - София, така че не разбирам и това мрънкане с жп линията - явно инфраструктура има.

    Иначе съм съгласен, че пътуването с кола дотам е кошмар, а градът поне преди 6 години беше дупка, в която паднеш ли, няма излизане. Но дори и тогава тирове си имаше, както и магистрални каки.

    Нередност?
  • 8
    fred avatar :-|
    Fred
    • - 29
    • + 86

    [quote#3:"realismisthename"]отговорните за стратегията за региона - не МОГАТ или не ИСКАТ да оправят нещата? [/quote]
    И двете. И винаги когато ми кажат за Северозападна България се сещам за китаеца който беше наел 100,000 декара земя там и не можа да намери хора да я работят. Изглежда червеният електорат, некадърността, мързела и беднотията вървят в комплект.

    Нередност?
  • 9
    metzanviolinov avatar :-P
    metzanviolinov
    • - 4
    • + 27

    До коментар [#1] от "johnyossarian":

    Законът на Poe в действие: http://en.wikipedia.org/wiki/Poe%27s_law .

    Сега това в прав текст ли да го разбирам, че да му туря минусче, или като ирония да го тълкувам, че да му цъкна плюсче?

    Нередност?
  • 10
    chichka avatar :-|
    chichka
    • - 12
    • + 51

    Оставете моста, там сега започва друга далавера. Ще се строят обиколни пътища и отсечки от София до Видин. Но преди това правилните хора трябва да изкупят имотите по новите трасета за стотинки, а после държавата да им ги плати по 200-300 евра.
    Обърнете внимание на магистрала Тракия, днес какъв труд кипеше по цялото трасе, направо не вярвах на очите си. До седмица Орехов и Станишев ще режат лентата. Парапети, канавки и т.н. после ще се довършват, но лентата, лентата. Ах как чакам реакцията на ББ.

    Нередност?
Нов коментар