Резултатите от матурите са малко по-добри от миналогодишните

Близо половината от седмокласниците обаче не са се справили с изпитите по български език и литература и по математика

Успехът на учениците по български език и литература е по-висок от този на миналогодишните
Успехът на учениците по български език и литература е по-висок от този на миналогодишните    ©  Георги Кожухаров
Успехът на учениците по български език и литература е по-висок от този на миналогодишните
Успехът на учениците по български език и литература е по-висок от този на миналогодишните    ©  Георги Кожухаров

"Децата ни не са неграмотни." С това успокоение новият министър на образованието и науката Анелия Клисарова започна представянето на резултатите от външното оценяване след 7 клас и от матурите след 12 клас във вторник. Трудно е обаче да се погледне оптимистично на цялостната картина, когато резултатите показват, че близо половината от седмокласниците не покриват образователния минимум по български език и литература и математика за този етап, а наскоро и оценяването показа същото за над една четвърт от  четвъртокласниците.

"Добрата" новина са малко по-високите резултати в сравнение с миналата година по български език и литература и след 7 и и след 12 клас, но пък при математиката картината е шарена - дванадестокласниците демонстрират по-добри резултати, докато успехът след 7 клас е по-нисък в сравнение с миналата година. Седмокласниците изостават с историята и химията, а увеличават резултатите си по география и физика. Зрелостниците се представят добре по философия и химия, но имат по-нисък успех от връстниците си миналата година по история, физика, география и биология.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


19 коментара
  • 1
    philippe avatar :-P
    philippe

    стана на вьпрос? това майтап ли е?

  • 2
    katerichkata avatar :-|
    katerichkata

    Просто са снишили критериите, за да не излиза наяве пълния провал на българското образование. Циганизация и изпростяване докрай, това ни чака, няма какво да се лъжем.

  • 3
    venimus avatar :-|
    Волен от Ривиа

    Демек, тази година завършиха най-тъпите ученици в историята

  • 4
    dedo_uluk avatar :-|
    Бай Благой

    Браво на кърджалийци!

  • 5
    applaud avatar :-P
    applaud

    Като гледам и при теб са били доста сниШени :))))))))) И мисля, че това е добра новина защо всички сте толкова негативни? :))До коментар [#2] от "katerichkata":

  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik

    А още по-важно е матурите, т.е. и учебният материал, поне да се доближават до тези от Белград на запад. Иначе ще се повтаря историята с родните ни "футболни грандове", на които царството свършва срещу аматьорските отбори в 3. предварителен кръг на европейските турнири.

    Поне за математиката съм пускал тук на няколко пъти материала за немската матура и сравнението показа, че същото тук го учим до 4. семестър във ВУЗ, и то само технически ВУЗ. За другите ВУЗ учащите даже няма да подозират за съществуването на този материал, който изучава германският гимназист. И за да е унижението пълно, от няколко години по-развитите провинции на Германия: Бавария и Баден-Вюртемберг, експериментират т.нар. Турбоабитура, с която досегашният материал ще се взема за 11 класа, вместо 12. Т.е. не стига че учат за 12 класа това, което тук и до 2 курс на ВУЗ не учим, ми накрая ще го минават за 11 години.

  • 7
    tamusen avatar :-|
    Бил Тамусен

    Резултатите показват, че в България с усилени темпове настъпва Прекрасният нов свят. Успешно покрити занижени критерии, ниско ниво на образованието и щастлива и бездуховна консуматорска култура. Скоро и навсякъде ...

  • 8
    jonson avatar :-|
    jonson

    Системата за оценяване е абсолютно необективна и по нея не може да се прави сравнение с резултати от други години. Трикът е следния: тестовете са с точки от 0 до 100, но никъде предварително не се обявява какви са правилата за преобразуване от 100-балната система в тестовете до традиционната шестобална. Това се решава след като станат ясни резултатите от тестовете. При това положение няма проблем да обявят каквито им хрумне средни резултати. Достатъчно е да се каже, че от 5 до 10 точки са тройка, а от 11 до 60 са четворка. При това положение масата ще имат четворки. Но ако се каже, че от 10 до 50 точки са тройка,тогава средния успех ще бъде около 3. В цял свят се смята, че трябва да имаш поне 50 от 100, за да минеш (т.е. да имаш поне 3), но в България за да "минеш" са достатъчни 18 точки. Министерството може да си докара каквито си поиска резултати и да прикрива все по-влошаващото се качество на образованието с отчети за "повишаване на грамотността".

  • 9
    nefertiti_egipt avatar :-?
    Нефертити

    Ако половината не са се справили нещата са много сериозни.

  • 10
    rkirov avatar :-|
    rkirov

    "Децата ни не са неграмотни." - Не , но критериите са ни занижени ( и към ученици и към учители ).
    Възможно ли е в 5 -ти клас децата да не знаят стихотворението "Аз съм Българче " , но да учат "Еврейска народна приказка" и то забележете в превод от немски (така пише). Златният век от Българската история да се учи в един урок да се споменава само за Паисий Хилендарски и Черноризец Храбър ? докато по три предмета Литература , География и История се учи за Рамазан , Пасха ,и бонго Васил ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата