Приходите на Центъра за градска мобилност растат за четиримесечието

Транспортното дружество отчете ръст на свободните паркоместа и положителен ефект върху трафика в центъра на София

Според ръководството на ЦГМ новите правила са освободили паркоместа в синята зона в центъра на София
Според ръководството на ЦГМ новите правила са освободили паркоместа в синята зона в центъра на София    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Според ръководството на ЦГМ новите правила са освободили паркоместа в синята зона в центъра на София
Според ръководството на ЦГМ новите правила са освободили паркоместа в синята зона в центъра на София    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
45% ръст на приходите през първите четири месеца на 2013 г. спрямо същия период на миналата година, отбелязва дружеството.

Завишени приходи, ръст на свободните паркоместа и положителен ефект върху трафика в центъра на София отчетоха от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за първите четири месеца на годината спрямо същия период на 2012 г. "Гражданите се съобразяват все повече с новите правила и данните го показват", каза Румяна Милова директор на дирекция "Паркиране и мобилност". Според председателя на директорския борд на ЦГМ Тодор Тодоров новите правила са освободили паркоместата в синята зона в центъра на София. "Резултатът е, че заетите паркоместа в София са над 20% по-малко", каза Тодоров.

С над 45% са нараснали и приходите от платено паркиране от януари до април спрямо същите месеци на миналата година, макар че по думите на Румяна Милова това се дължи на по-големия брой паркоместа, увеличената цена на услугата и засиления контрол. "Общо приходите за първите четири месеца на 2013 г. са 7.5 млн. лв., което е увеличение с 2 млн. лв. спрямо същия период на 2012 г.", допълни тя.

По-малко нарушители

С около 10% е намалял и броят на принудително преместените автомобили за периода. По думите на Милова по-малко са и вдигнатите коли с паяк заради новата наредба, според която нарушителите се уведомяват чрез SMS при превишено време и се репартират в края на работния ден. Данните показват още, че около 20% от гражданите все още ползват талоните за заплащане на паркирането, като общият брой на изпратените SMS-и за платено паркиране за периода е  малко под 3 млн. "Има около 25% спад на заетостта в синята зона", каза още Милова.

Според ръководството на ЦГМ сега се работи в посока подобряване на услугите на дружеството. Румяна Милова обърна внимание на т.нар. горещи точки, като приоритетни са кръстовищата и маршрутите на градския транспорт, затруднени от другите участници в движението. "Към всяка община се спираме на 3-4 такива горещи точки, тъй като капацитетът ни не позволява да покрием повече", каза директорът на "Паркиране и мобилност".

Полуелектронни

Ново хрумване на Центъра за градска мобилност е въвеждането на онлайн система, с която ще бъде възможно подаването на заявление за електронна карта за пътуване в градския транспорт от 13 юни. Въпреки че гражданите все пак ще трябва да се явят на гише, за да получат картата си, според управлението на транспортното дружество услугата ще е за удобство за тях, тъй като клиентите ще могат да посочват в кой офис точно да получат картата си, а времето за престой за получаването й ще се намали значително.