#извинисебе
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

#извинисебе

Транспортният министър Данаил Папазов стои зад решението негов заместник да е Петър Киров, син на бившия шеф на Автомобилна администрация Володя Киров

#извинисебе

Еврокомисарят по регионална политика Йоханес Хаан поиска назабавно извинение от транспортния министър Данаил Папазов

Калина Горанова
14983 прочитания

Транспортният министър Данаил Папазов стои зад решението негов заместник да е Петър Киров, син на бившия шеф на Автомобилна администрация Володя Киров

© Анелия Николова


Модата да се искат извинения, тръгнала от Волен Сидеров и доразвита от протестиращите, вече стигна и до Брюксел. Този път "незабавно извинение" от български представител на властта очаква еврокомисарят по регионалната политика Йоханес Хаан. Призивът му е отправен към българския министър на транспорта Данаил Папазов, заради твърдението, че заместникът му Петър Киров се ползва с препоръките на комисаря.

Папазов беше цитиран от няколко новинарски сайта, сред които и агенция "Фокус", че назначеният за заместник-министър Петър Киров има препоръка "лично" от комисаря Йоханес Хаан. "Не ме интересува кой е баща му. Разбрах, че някога е ръководил ДАИ, но това няма никакво значение. Човекът е с великолепен английски, това, което трябва да притежава и с всички необходими сертификати и с препоръка от комисаря Хаан лично", е заявил Папазов по време на посещението си в Бургас.

С това си изказване транспортният министър явно постигна успех в иначе трудната задача да вбеси един от класически дипломатичните комисари.

"Бих искал да заявя възможно най-решително, че никога не съм срещал този човек (Петър Киров бел.ред.)", посочва Хан в позиция, изпратена до БТА във вторник. "Ако министърът е правилно цитиран, очаквам незабавно извинение. Нямам влияние върху нито едно назначение в националните администрации, нито някога ще се опитам да упражня подобно влияние", посочва още Хаан.

Гаф след гаф

Грешката на министъра обаче беше задълбочена от реакцията на екипа му. След продължителен размисъл от Министерство на транспорта отговориха доста неясно по темата с  искането на комисаря. От прессъобщението всъщност не става ясно какво точно е казал Папазов в Бургас на 24 юни и дали е бил цитиран правилно или не.

"Във връзка с появилите се твърдения в публичното пространство, заявяваме че не е била декларирана подкрепа или обсъждана кандидатурата с европейските ни партньори на конкретни имена за заместник-министри в МТИТС и подобно мнение не е изразявано от ръководството на министерството. По време на срещата между министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов и европейския комисар по регионална политика Йоханес Хаан, след церемонията по откриване на моста "Нова Европа" на 14 юни, е било изразено мнение, че трябва да бъдат запазени експертите, отговарящи за Оперативна програма "Транспорт" и други европейски проекти, за да има приемственост и за да не се забавя работата по проектите. Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров, който ще отговаря за изпълнението на ОП "Транспорт", е експерт, който има дългогодишен опит в работата и управлението на европейски проекти. С неговото назначение са изпълнени основните цели за експертното начало в работата с европейските проекти и това мнение е било изразено от министър Данаил Папазов по време на посещението му в гр. Бургас вчера (24 юни)", гласи прессъобщението на министерството.

Опитите на министерството да "оправи гафа" всъщност се оказаха още по-голям гаф, при наличието на следния запис на министъра, излъчен по Нова Телевизия (на 1:38 минута може да чуете репликата).

Така транспортното министерство само, при това абсолютно ненужно, се оказа в позиция да твърди, че нещо, което очевидно се е случило, всъщност не е станало. На заден план остана фактът, че министър Папазов е написал писмо до еврокомисаря, в което поднася извиненията си за "недоразумението".

В несръчен опит да изсветли проблясъка пресслужбата на Министерския съвет всъщност допринесе още повече за превръщането му в гръмотевична буря - няколко часа по-късно от там пуснаха от свое име обяснение по темата, което се оказа точно копие на съобщението от транспортното ведомство. И вместо да опита да убеди обществото, че министърът просто е направил грешка, цялата PR кохорта на властта се втурна да убеждава зрители и читатели, че са глухи.

В търсене на подкрепата

Новият зам.-министър - Петър Киров, е син на бившия директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Володя Киров, който подаде оставка, след като ГЕРБ дойде на власт. Към момента Володя Киров е управител на дружеството "АЕБТРИ - Учебен център", което се занимава с професионално обучение. Володя Киров беше член и на Висшия съвет на БСП.

Новината за назначението на зам.-министър Петър Киров предизвика "леко" недоволство сред някои от браншовите организации, според които има конфликт на интереси при назначението, тъй като в резултат синът се оказва в ситуация да контролира бащата.

"През последните 30 години обучавам кадри в областта на автомобилния транспорт. Дружеството, което ръководя, не е бенефициент по европейски програми, нито извършва консултантски услуги", каза Володя Киров, отхвърляйки тезата за конфликт на интереси. "Няма да говоря от името на сина си, той е голямо момче и отдавна бяга в свои собствени житейски пътеки," допълни Киров.

Самият Петър Киров отговори, че в нито един момент, откакто е поканен за зам.-министър, не е ставало въпрос да поема ресор с автомобилна дейност. Той щял да се занимава с управление на оперативна програма "Транспорт" и с международната дейност на министерството. Според Киров единственият упрек към него е, че е син на баща си.

В кръга на шегата (или пък не) друга критика по негов адрес може да дойде само по линия на това, че е племенник на чичо си. Братът на Володя Киров е дългогодишният директор на разузнаването ген. Кирчо Киров, който бе и съветник в политическия кабинет на премиера Бойко Борисов, и беше освободен от този пост след разкрития за злоупотреби в Националната разузнавателна служба. Бившият шеф на разузнаването не успя да стане и посланик заради принадлежността си към Държавна сигурност.

Тоест - подкрепа и обосновка за поредното назначение на настоящия кабинет "Орешарски" безспорно е необходима, но не и ако еврокомисари се набеждават за сподвижници.

На всеки според миналото

След съобщението кой ще е нивият зам.-министър неизбежно в тема се превърна и дейността на "Автомобилна администрация" по време на управлението на Володя Киров. Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите и Йонко Иванов от Съюза по авто-мото подготовка заявиха, че по времето на Володя Киров като началник на "Автомобилна администрация" е имало бум на купените шофьорски книжки. Володя Киров отвърна на удара в ефира на бТВ, че представителите на браншови организации са били осъдени от него за клевета след като са изложили подобна теза по негов адрес през 2009 г. Според документите, които Володя Киров показа, двамата са осъдени за клевета на 17 октомври 2011 г. На следващата инстанция делото е приключило по давност без обаче да се докаже невинността им."

 

Модата да се искат извинения, тръгнала от Волен Сидеров и доразвита от протестиращите, вече стигна и до Брюксел. Този път "незабавно извинение" от български представител на властта очаква еврокомисарят по регионалната политика Йоханес Хаан. Призивът му е отправен към българския министър на транспорта Данаил Папазов, заради твърдението, че заместникът му Петър Киров се ползва с препоръките на комисаря.

Папазов беше цитиран от няколко новинарски сайта, сред които и агенция "Фокус", че назначеният за заместник-министър Петър Киров има препоръка "лично" от комисаря Йоханес Хаан. "Не ме интересува кой е баща му. Разбрах, че някога е ръководил ДАИ, но това няма никакво значение. Човекът е с великолепен английски, това, което трябва да притежава и с всички необходими сертификати и с препоръка от комисаря Хаан лично", е заявил Папазов по време на посещението си в Бургас.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

64 коментара
  • 1
    eldred avatar :-P
    eldred

    Циркът не спира и за секунда :Д

  • 2
    flader avatar :-|
    Златан Дапчев

    Направо се посраха с извинение :)

  • 3
    classicc avatar :-|
    classicc

    Респект за страхотните заглавия, това блести още повече :)

  • 4
    tswetozar avatar :-|
    TTS

    ако най-голямата му квалификация на тоя е английския сме го закъсали сериозно май

  • 5
    val71 avatar :-|
    val71
    • -19
    • +154

    Ехххххххх Мислех, че до по-големи низини, от тези до които ни докараха ГЕРБ, не е възможно да достигнем, а то можело.....................

  • 6
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Хахаха, безгръбначни и безочливи хора, готови на всякакви извинения само и само да задържат кокала. Жалки екземпляри. Направо да вземе да назначи собствените си деца и готово, семейна фирма да направи ...

  • 7
    kolyanova avatar :-P
    ръца пръца

    Това правителство е НАЙ-ДОБРО само в гафовете и даване на последващи извинения...

  • 8
    flader avatar :-P
    Златан Дапчев

    До коментар [#7] от "ръца пръца":

    ООО Ръцке :)

  • 9
    sirkastik avatar :-|
    sirkastik

    Абе тея нямат ли санитарен полуден? Поне четири часа без гаф за разнообразие?

    О-СТАВ-КА

  • ПАВЛА

    Папазов, какво чакаш?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK