Въздушни пари за БДЖ
Транспортният министър се готви да "продаде" централата на железниците на РВД
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Преди време представител на железопътния сектор спомена пред "Капитал", че най-големият актив, с който разполагат изпадналите във финансов колапс Български държавни железници, е сградата на централното им управление в центъра на София на ул. "Иван Вазов" 3. По подобен начин, но не на шега, явно мисли и новият министър на транспорта Данаил Папазов. По време на злополучното си изказване пред медиите в Бургас в понеделник той съобщи, че се предвижда сградата на БДЖ да бъде продадена, а администрацията на превозвача - преместена на Централна гара. Тогава новината някак си потъна в сянката на другото му изявление: че еврокомисарят Йоханес Хаан лично е подкрепил избора на заместника му Петър Киров. Впоследствие това изречение предизвика искания за извинение от комисаря, обяснения на всякакви нива и изобщо - звучна разправия. Идеята за БДЖ обаче, макар и на втори план по блясък, няма как да бъде подмината. Най-малкото защото е колкото абсурдна, толкова и лесно изпълнима и означава преливане на държавни пари от пълния джоб в празния и не представлява никаква реална реформа.
Всъщност министерството планира не да продаде централата на БДЖ на пазарен принцип, а директно да я прехвърли на Ръководство на въздушното движение. Причините – РВД имали нужда от представителство в центъра.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
10 коментара
25 г.. бавно и умишлено съсипване на БДЖ от некадърници.. Като почнете от вскакви специалисти, които после си направиха транспортни фирми, минете през В. Моллов и Ко, дето набутаха БДЖ с фалшиви вагони и стигнете до лицето на младежкия социализъм Владко Владимиров..
Съжалявам много, аз не си давам парите за БДЖ.
Като данъкоплатец си искам дивидента от РВД - иначе плащам заплати на администрацията да реши проблема с БДЖ, ако немогат - да си ходят...
Много моля!
Докога? Докога РВД ще купува безмислени обекти на БДЖ като станцията на морето която е на сто години поне и понеже се издържа от таксите на авиокомпаниите ще трябва и да даде и същата сума на ИАТА
До коментар [#2] от "Elena_Trajanova":
Съжелявам много, но ще попитам, че този въпрос остана неизяснен в онзи "бесния" текст. ДОД в България ли плащаш? Или само за имот веднъж годишно? И в тази връзка, когато си идваш в България, колко пъти ползваш БДЖ?
До коментар [#4] от "Neyk":
Не знам за колежката под номер 2, но аз живея в България и от около 10 години не ползвам БДЖ и съм казал, че няма никога повече да пътувам с тях.
До коментар [#5] от "Sinergy":
Абе, ок, де. А какво да кажем на хората, които ползват БДЖ всеки ден, за да дойдат на работа до София и да се приберат? "Сори, оправяйте се?" Да не забравяме, че те все пак също са данъкоплатци. И те като тръгнат да си искат парите, какво правим?
При положение, че държавата има решение, защо да не го приложи? Другият вариант, предложен от колежката, изтегляме дивидента, даваме й го, щом толкова си го иска, за да си реши може би някакъв свой битов проблем там, където си живее извън България.
За да оправим БДЖ, вземеме държавно-гарантиран заем. По-късно, когато трябва да се плаща, ще плащат моите деца, а не на колежката, щото не е ясно дали те ще искат да имат нещо общо с България.
До коментар [#6] от "Neyk":
И друг път съм коментирал, че БДЖ беше
съсипано заради активисти на ДПС и БСП,
които първи направиха автобусни фирми
и ги оставиха да вземат всички печеливши
дестинации без такси и без контрол. Освен
това ЖП загубиха десетки милиони от
Кремиковци и др. държавни мастодонти.
От години имаха предложения да возят
колите на турските гастарбайтери, но от
лакомия и глупост и желание за комисионни
и това пропадна... А за некадърното и
безотговорно управление да не говорим...
Спасението днес изисква изключителни
усилия и морал...
До коментар [#6] от "Neyk":
Нещата са много прости - ако дадена линия работи на печалба или с МИНИМАЛНА загуба значи е икономически изгодно да се поддържа и остава. За конкретният пример, ако тези пътуващи са толкова много и СИ ПЛАЩАТ билети, а не пътуват гратис, значи линията ще си остане. Ако обаче става дума за 10-15 човека, за които е невъзможно да се поддържа цяла влакова композиция, то нека се спасяват. Има се автомобили, има си и автобуси. Както точно решение имала държавата, че не разбрах? Да не е наливане на пари от пусто в празно? 20 години вече плащаме дълговете за некадърното управление и разсипия в БДЖ. На мен отдавна ми е писнало, а на теб ?
Споко ! Това е обикновено пренасочване на пари от едно предприятие към друго. Често правено по времето на Тодор Живков...Резултата от такива действия е ясен...
Не е като да не знаем какво ще стане, та да му мислим...
И БДЖ няма да се оправи, ама и РВД ще съсипем....защото както сега е на печалба, когато се появи необходимост от нови огромни инвестиции ( каквито са обикновено в авиацията) - БДЖ по никакъв начин няма да може да помогне....,но.... дотогава другарите може да са построили АЕЦ "Белене" и да са започнали да печелят от износа на евтин ток, ще вземат от там и ще дадат на РВД...лесно нали ?!
До коментар [#9] от "engineer2004":
да бе да! То така лесно става както си го описал.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.