Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 6 юли 2013, 13:26, 9220 прочитания

От нещо нищо

Или как от едно министерство да направиш две

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Дайте ни малко време, около един месец, за да разпределим структурата на двете министерства. Вече има идея какво ще се прави, но сега не мога да ви го кажа. С тези думи Десислава Терзиева пое поста на министър на регионалното развитие на 29 май. Тя влезе в сградата на вече бившето Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), което при правителството на Пламен Орешарски беше разделено на две – на регионалното развитие (МРР) и на инвестиционното проектиране (МИП). Последното според анонса на министър-председателя "ще се заеме с координиращи функции".

Първият месец на новия кабинет вече мина. И на портала за обществени консултации действително бяха качени за обсъждане проекти за устройствени правилници на двете министерства – МИП и МРР. Вместо да се внесе яснота обаче, първите впечатления са по-скоро за хаос, раздута администрация и дублиране на функции между отделните дирекции.


Але, хоп

С предложения проект се цели оптимизиране на административните звена в МРР, прецизиране на техните характеристики, както и преодоляване на дублиращи функции. Това е записано в доклада на министрите Десислава Терзиева и арх. Иван Данов, с който са придружени двата проекта. От документа става ясно, че оптимизацията е с 38 бройки - с толкова по-малко ще са работните места в структурата на МРР, сравнено с досегашното министерство.

Ако се тегли чертата обаче, се вижда, че от разделянето на двете министерства чиновниците се увеличават с около 80 души, тъй като щатът на МИП ще е 125 души. От тях в дирекциите, определящи политиките в отделните области, ще работят 70 души. Всичко останало е т.нар. обща администрация.



"В разрез с обещанията за реформа и оптимизация администрацията се раздува – разделянето на две министерства означава два политически кабинета, както и двойно по-голяма обща администрация – финанси, човешки ресурси, връзки с обществеността", коментира пред "Капитал" министърът на регионалното развитие и благоустройството в кабинета на ГЕРБ Лиляна Павлова. Според нея това, което се случва, е изкуствено разделение с една-единствена цел - "да се угоди на коалиционния партньор".

В същото време правилниците на двете министерства ще влязат в сила от 1 август. А това означава, че повече от два месеца (откакто липсва Б-то в МРРБ) инвестиционният процес в държавата да е блокиран (виж карето). Това бе поводът представители на строителния бизнес да сигнализират, че са притеснени за изпълнението на някои от големите инфраструктурни проекти, чиито разрешения за строеж се бавят заради неясноти около правомощията на новите министри. Проблеми се появяват и при част от проектите, финансирани от оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР), където заради нужен подпис на министър дейностите не могат да продължат.

Едно за мен, едно за теб...

От публикуваните устройствени правилници става ясно, че в новото министерство - МИП, ще има шест дирекции. Четири от тях - "Устройство на територията", "Технически правила и норми", "Благоустройство и проекти" и "Жилищна политика", макар и с променени имена, са от досегашното министерство. Създават се и две нови - "Привличане на финансови ресурси, свързани с инвестиционните проекти" и "Инвестиционно проектиране". Към МИП преминават и Агенцията по геодезия, картография и кадастър (АГКК) и Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК).

В МРР остава Агенция "Пътна инфраструктура". Също дирекциите, които отговарят за ВиК сектора, за управлението на търговските дружества, за държавната собственост, за концесиите... Министерството ще е ангажирано с програмирането и планирането на регионалното развитие. Неясно за момента е къде ще отиде Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която отговаря за реализацията на най-големите обекти – магистралите "Струма" и "Хемус". Тя не е спомената в нито един от двата устройствени правилника.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори

И още: Валери Симеонов: След Божков е ред на Златев; Четири страни в ЕС против плана на Меркел и Макрон; Заведенията в Гърция вече работят

25 май 2020, 1809 прочитания

МВР предлага съкратена процедура по налагане на санкции за нарушения на пътя 2 МВР предлага съкратена процедура по налагане на санкции за нарушения на пътя

Aко глобата бъде платена в срока за обжалване, ще се дължат само 70% нея

25 май 2020, 1722 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Дезинфекция на здравната система

Управляващите отстраниха управителя на здравната каса, част от директорите на болници и предлагат да намалят парите за онкоболните

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10