Готов е идейният проект за третия лъч на метрото

През следващия програмен период с еврофинансиране от над 1.4 млрд. лв. ще бъде реализиран участъка от "Ботевградско шосе" до "Овча купел"

Метростанцията на летище София ще има пряка връзка с корпуса на терминал 2
Метростанцията на летище София ще има пряка връзка с корпуса на терминал 2
Метростанцията на летище София ще има пряка връзка с корпуса на терминал 2    ©  Капитал
Метростанцията на летище София ще има пряка връзка с корпуса на терминал 2    ©  Капитал
По план метрото ще бъде готово през 2018 г. Половината от хората, които ползват градски транспорт, се очаква да го заменят с метро, след като бъде готов третият лъч.

Идейният проект за третия, последен от основните лъчи на метрото, който предвижда да бъде реализиран в следващия програмен период (2014 - 2020 г.), вече е готов. Прогнозната стойност е над 1.4 млрд. лв., като за финансирането Столичната община отново разчита на оперативна програма "Транспорт". "При осигуряване на финансирането третият лъч може да бъде завършен още през 2018 г., като неговото изпълнение ще бъде на етапи", съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев. По думите му дължината на участъка ще бъде 16.5 км с 19 метростанции (10 подземни и 9 открити).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
48 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ceci_ avatar :-|
    ceci_
    • - 1
    • + 64

    красиво!

    Нередност?
  • 2
    ivanko77 avatar :-|
    ivanko77
    • - 96
    • + 10

    Не искам да съм черна станция, но ако наистина третия лъч струва 1,4 млрд. и снего ще се возят само 162 хил. души, то той е ненужен или по-точно е проект с много дълга възвращемост. Не би ли било по-логично да се инвестира в подобряването на съществуващите трамваи, като се подобри преминаването им през кръстовища, а за нови мотриса, така или иначе ще се дават пари?

    Нередност?
  • 3
    finland avatar :-|
    Finland
    • - 1
    • + 44

    На първо четене, да пътуваш с куфари в метрото не е толкова вълнуващо, но имам страшно много приятели, които пътуваха за по няколко дни, с една раница на гърба и едно сакче в ръката до разни евро-дестинации, така че метрото да стигне до Летище София е добре :)

    [quote#2:"ivanko77"]Не искам да съм черна станция, но ако наистина третия лъч струва 1,4 млрд. и снего ще се возят само 162 хил. души, то той е ненужен или по-точно е проект с много дълга възвращемост. Не би ли било по-логично да се инвестира в подобряването на съществуващите трамваи, като се подобри преминаването им през кръстовища, а за нови мотриса, така или иначе ще се дават пари? [/quote]

    Не съм сигурен как са изчислени. Ако е само за трети метродиаметър наистина звучи малко, но ако се прикачат на втори и първи, е друга работа. Не знам... Като цяло ЕС дава пари за нови придобивки (метродиаметри, магистрали, нови мостове и т.н.). Не е проблем това да се построи на 80% с европари, а за трамваите да се бръкнем ние от други пера. Че винаги нещо може да е по-добре, винаги може да е по-добре.

    Нередност?
  • 4
    sa6 avatar :-|
    sa6
    • - 3
    • + 59

    До коментар [#2] от "ivanko77":

    [quote#2:"ivanko77"]Не искам да съм черна станция, но ако наистина третия лъч струва 1,4 млрд. и с[/quote]

    По тази логика защо да караме кола, след като можем да си ходим пеш, безплатно. Големите инфраструктурни проекти не гонят бърза въвръщъемост, а имат социална и икономическа функция. Трети диаметър ще свързва задушаващите се откъм транспорт южни райони и бързо развиващите се северни, като дори се съмнявам дали влакчетата няма да са претъпкани..

    Нередност?
  • 5
    bohrmottelson avatar :-|
    BohrMottelson
    • - 4
    • + 28


    "На" 50% ли е изграден?
    Вие 'Капитал' ли сте или 'Шок'?




    Нередност?
  • 6
    ivanko77 avatar :-|
    ivanko77
    • - 42
    • + 4

    До коментар [#4] от "sa6":

    Не, логиката не е да не се изгражда нищо, а защо не се подобрява съществуващото. Да, може и да не съм прав, но смятам, че подобряването на трамваите би било доста по-удачно. Ако се подобри преминаването през кръстовищата на трамваите и се увеличи броя на мотрисите, няма ли да се получи същия ефект - по-добър и по-бърз транспорт. Просто имам усещането, че правим нещо просто, защото ни се иска без да се дава сметка защо.

    Нередност?
  • 7
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 10
    • + 19

    Единственото реално постижение на Столична община по европейска линия.

    Нередност?
  • 8
    simo87 avatar :-|
    simo87
    • - 3
    • + 39

    До коментар [#4] от "sa6":

    Точно така. Качеството на живот, спестеното време, нямат цена. Но това за някои хора е непонятно.

    Нередност?
  • 9
    finland avatar :-|
    Finland
    • - 1
    • + 27

    [quote#4:"sa6"]По тази логика защо да караме кола, след като можем да си ходим пеш, безплатно. Големите инфраструктурни проекти не гонят бърза въвръщъемост, а имат социална и икономическа функция.[/quote]

    До коментар [#6] от "ivanko77":

    Той е прав. Историята на лондонското метро датира от 1863 г. Както виждаш все още си го ползват и го разширяват (за последната Олимпиада имаше удължение до Източен Лондон). Както виждаш е постигнат дълготраен ефект. Ползват го вече 150 г. ще го ползват още толкова.

    Нередност?
  • 10
    zumz avatar :-|
    zumz
    • - 4
    • + 28

    "дължината на участъка ще бъде 16.5 км с 19 метростанции (10 подземни и 9 открити)".

    за всичко това е предвидено финансиране от 1,4 милиарда лева, тоест под 1 милиард долара.

    Ако наистина успеят да се включат в тези цифри - паметник трябва да им се вдигне. За само две спирки удължение - по-малко от 2 км. на линия №7 в Ню Йорк (до центъра "Джейкъб Джейвиц" и след това до 34-та улица) са планирани 2,5 милиарда долара. В Ню Йорк обикновено сметката набъбва двойно докато всичко се приключи. Така, че български метросторители - дерзайте, дайте пример за икономии на американските си колеги!

    Нередност?
Нов коментар