Антон Гинев е новият зам.-министър на транспорта
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Антон Гинев е новият зам.-министър на транспорта

Антон Гинев е новият зам.-министър на транспорта

Бившият директор на железопътната инфраструктура е работил и като прокурист в дружество на Васил Божков

16497 прочитания

© ЦВЕТЕЛИНА НИКОЛАЕВА


Гинев е освободен от НКЖИ веднага след идването на ГЕРБ на власт.

Антон Гинев - бивш директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) по времето на тройната коалиция и бивш прокурист в дружеството "Инфра холдинг" на Васил Божков, е новият зам.-министър на транспорта. Той ще отговаря за най-проблемния сектор – железниците.

Антон Гинев е завършил магистратура по индустриален мениджмънт в Техническия университет в София. Голяма част от биографията му е тясно свързана с Министерството на транспорта: генерален директор в НКЖИ от ноември 2006 г. до октомври 2009 г., а в годините назад до 1997 г. е бил и главен директор в държавното предприятие "Транспортно строителство и възстановяване", зам.-директор "Управление на собствеността" в БДЖ, директор на същото направление и финансов директор отново в НКЖИ, както и главен експерт в Министерството на транспорта.

С идването на ГЕРБ на власт през октомври 2009 г. Гинев бе освободен от поста генерален директор на НКЖИ със заповед на тогавашния транспортен министър Александър Цветков и сменен с Милчо Ламбрев. Мотиви тогава не бяха представени, но неофициалното обяснение беше лошото финансово състояние на дружеството.

След освобождаването му от НКЖИ Антон Гинев е станал прокурист в "Железопътна инфраструктура – холдингово дружество", което през февруари тази година се преименува на "Инфра холдинг" - приемник на "Нове индъстри", контролиран от бизнесмена Васил Божков.

От юни 2011 г. досега пък е бил мениджър на "Виленд" ЕООД - компания, която се занимава със счетоводни и одиторски услуги, със собственик Радка Гинева. Последният финансов отчет за 2012 г. на "Виленд" показва скромни приходи от 31 хил. лв. и печалба от 5 хил. лв.

През януари 2012 г. името на Гинев изплува в доклад на финансовите инспектори от АДФИ, според който НКЖИ е подновявала жп трасетата си чрез договаряне без обявление вместо чрез открити процедури. Общата стойност на тези договори е била 18 млн. лв., а основните нарушения са по времето на Антон Гинев, макар да има и допуснати от наследника му Милчо Ламбрев.

Гинев е освободен от НКЖИ веднага след идването на ГЕРБ на власт.

Антон Гинев - бивш директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) по времето на тройната коалиция и бивш прокурист в дружеството "Инфра холдинг" на Васил Божков, е новият зам.-министър на транспорта. Той ще отговаря за най-проблемния сектор – железниците.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    plf avatar :-|
    plf

    Ако Някой все пак се заблуждава, че може с честни хора да се прави такова правителство ...

    На печелившите - честито - ама да знаят, че и други искат да се вредят ей!

  • 2
    the_mad_mellon avatar :-|
    the_mad_mellon

    "и няма край и няма край на шир и длъж" - детска песничка

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    След освобождаването му от НКЖИ Антон Гинев е станал прокурист в "Железопътна инфраструктура – холдингово дружество", което през февруари тази година се преименува на "Инфра холдинг" - приемник на "Нове индъстри", контролиран от бизнесмена Васил Божков

    >>> Сиреч прокурист на дружество, засмукало милиони от борсата и обявило фалит има-няма 2-3 години по-късно. Ако беше управител вместо прокурист, по закон нямаше да може даже да си отвори ЕООД с капитал от 2 лева.

  • 4
    135 avatar :-|
    135

    и вижте първите неща който излизат за него! Всичко е истина!

  • 5
    135 avatar :-|
    135

    Моля, напишете в гугъл 'АНТОН ГИНЕВ' и вижте първите неща който излизат за него! Всичко е истина!

  • 6
    dartagnan avatar :-|
    dartagnan

    Дефиниция на човек и продукт ва сивата икономика. Без публикуване на държавните поръчки в държавен вестник, което е гаранция за свободен и компетитивен пазар всяка икономика се заграбва от определен кръг хора независимо в коя държава са и как ще ги наричаме...

  • 7
    waterfall avatar :-|
    waterfall

    Всички тези длъжности - включително ДАНС , областни управители и т.н. трябва да се заемат след конкурс. Само премиерът и министрите могат да са назначени политически фигури.

  • mani.o.malei

    Логиката сигурно е:
    "...то цял премиер е задължен на г-н Черепа, сега за един зам-министър ли да го правим на въпрос.."
    Дългове трябва да се връщат; ангажименти да се изпълняват, че някак си да се спаси поне за малко тази гнусна и смърдяща плетеница от лобита и интереси, наречена БГ правителство

  • 9
    aussie avatar :-|
    aussie

    Държавен книжен плъх.
    Никакъв опит в реалната икономика. Човека цял живот прекарал на държавна хранилка сега щял да оправя държавната фирма която той самия е завлякъл. Егати смехорията е това правителство съставено от жалки човеченца начело с премиерчето и онзи мишок до него от ком партията. Пфу!

  • 10
    tsvetko_51 avatar :-|
    tsvetko_51

    Така е колега # 8, освен че Орешарски лично и с приоритет, работи в областта на хазарта, не може да пренебрегне препоръката г-н Божков. Това е поредно предложение, на което не може да се откаже. Още повече, че и там, в БДЖ-то, ще се върви по линията на оздравяване, процедура също добре отработена с толкова други предприятия, водеща до предизвестен край - приватизация за 1$ и някой друг милиард дългове за нас - данъкоплатците.
    Но каквото сам си направиш (гласувайки или не гласувайки), друг не може да ти го направи. И сега, надеждата е да бъдат принудени да подадат оставка, което изисква много повече усилия, отколкото правилното използване на деня за размисъл. Е, дано сега, докато си „ручаме жабетата“ ( то дано не се наложи да ядем онова, което е в мечтите на чугунените кратуни), малко от малко ни поузреят тиквите, та като му дойде времето, три пъти да мислим, преди да отидем на риба/губи и прочее глупости.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK