С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 22 юли 2013, 17:20, 3429 прочитания

Пътниците по българските летища са нараснали с 3% през 2012 г.

От началото на тази година Софийското летище отчита спад на пътуващите, но ръст на товарите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 2012 г. през летищата в България са преминали над 6.8 млн. пътници, което представлява увеличение с 3% спрямо 6.6 млн. пътници през предишната година. Това сочат данни от анализ на Евростат за превоза на пътници с въздушен транспорт в рамките на Европейския съюз, цитирани от БТА. България е сред 19-те страни на ЕС, които показват увеличение на пътническите обеми през миналата година в сравнение с 2011 г. Като цяло в региона най-значим ръст на пътниците във въздушния транспорт се наблюдава в двете балтийски държави Литва и Естония – съответно с 18 и 15 на сто.

Великобритания остава лидер


Най-значим спад пък е регистриран в Словения и Словакия - с 14%, следвана от Чехия, където пътниците са намалели със 7 на сто, като след това се нареждат Гърция - минус 5%, и Испания - минус 3%. През миналата година най-голям е бил пътникопотокът на летищата във Великобритания, където са били превозени над 203 милиона пътници. След това се нареждат летищата в Германия - 178 млн. пътници, Испания - 159 млн., Франция - 135 млн., Италия - 91 млн., Гърция - 31 млн.

Евростат съставя и класация на 30-те най-големи летища в съюза по брой превозени пътници. На първо място в класацията остава лондонското летище "Хийтроу", през което се преминали почти 70 милиона пътници. Следват френското летище "Шарл дьо Гол" с 61 млн. пътници, летище  Франкфурт - 57 милиона, летището в Амстердам - 50 милиона, мадридското летище "Барахас" - 45 милиона, летището в Мюнхен - 38 милиона, и др. На последното, 30-о, място е испанското летище Аликанте, което бележи спад в превоза на пътници с 11%, но въпреки това е превозило над 8.8 милиона души, което е с 2 милиона в повече от страна като България.

Спад на летище София



През първите шест месеца на 2013 г. на летище София са излетели и кацнали общо 19 656 самолета, което представлява спад с 9.6 на сто. Намалението е както по международните, така и по вътрешните редовни линии. Товарните полети обаче бележат увеличение от 3%. През първата половина на 2013 г. обработените товари на летище София са се увеличили със 7.5% на годишна база, показват данните на оператора, публикувани на интернет страницата му. Общият обем на товарните и пощенските пратки е 8587 тона, като  товарите, превозени със специализирани карго полети, са нараснали с 15%.
За периода на летището са обслужени общо 1 679 498 пътници спрямо 1 694 728 за първото полугодие на 2012 г. Най-предпочитани дестинации са били Лондон, Виена, Милано, Москва, Париж. От летището отбелязват, че като резултат от въвеждането на нови директни линии и увеличаване на честотите по предлаганите маршрути повече пътници са обслужили авиокомпаниите easyJet, Turkish Airlines, "България ер".

Пътувалите по международни редовни линии са 1 522 891, с което се запазва нивото от първото полугодие на миналата година. Общо 77 330 са пасажерите по вътрешните редовни линии от София до Варна и Бургас, което е спад със 7%. Регистриран е спад от 8% на организираните туристи, който се дължи на по-малкия брой чартърни полети през летния период. През юни излетелите и кацналите самолети на летище София са намалели с 9.7% до 3552, пътниците са спаднали с 2.6% до 308 499, а обемът на обработените товари и поща е бил 1460 т, което представлява увеличение с 4.7%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тече, всичко тече 2 Тече, всичко тече

Най-интересните моменти от файловете на НАП

19 юли 2019, 4535 прочитания

Дунав не ни вълнува 6 Дунав не ни вълнува

България не се възползва от реката и регионите там са сред най-бедните в цяла Европа

19 юли 2019, 3285 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Ценови магии

Как така цената на тока пада с 5%

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността