С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
39 23 юли 2013, 15:50, 20950 прочитания

Магистрала "Струма" тръгва към Благоевград до дни

Ограничението на скоростта в отсечката между Долна Диканя и Дупница около месец ще остане 120 км/час

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Строителството на новата отсечка от магистрала "Струма" - между Дупница и Благоевград, може да започне до дни, съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева. Тя обясни, че е готова още тази седмица да подпише разрешението за строеж, но изчаква обнародването на промените в Закона за устройство на територията (ЗУТ). Те регламентират разпределянето на правомощия между нея и министъра на инвестиционното проектиране Иван Данов. Текстовете бяха приети от парламента миналата седмица, но още не са публикувани в "Държавен вестник".

Нови 14
Министърът присъства при откриването на нови 14 километра от магистралата към ГКПП Кулата. Те са между Долна Диканя и Дупница и са част от Лот 1 на "Струма". Участъкът трябва да бъде готов през септември, но се пуска предсрочно, за да се облекчи движението към гръцката граница. Изпълнител е консорциум "Струма – 1", в който влизат "Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и италианската Impresa. Обединение между същите компании спечели и строителството на продължението на "Струма" към Благоевград.


За момента завършената отсечка от магистралата до Дупница остава без разрешение за ползване и скоростта на движение по нея ще е ограничена на 120 км/час. Причината е, че все още не са завършени последните 2.8 км от нея, които трябва да направят връзката между първия и втория лот от "Струма". Очаква се това да стане до края на август, след което новият участък ще може да се ползва като магистрала.

Председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров обаче уточни, че и тогава последните 2.8 км. от няма да се ползват от водачите, тъй като се намират след пътен възел Дупница-Север и за момента "свършват в една гора". След издаването на разрешение за строеж от там ще продължи строителството на "Струма" към Благоевград.

Без разрешение за ползване остава и т.нар. нулев лот от "Струма" - от пътен възел Даскалово до Долна Диканя. Въпреки че бе пуснат за движение още в началото на 2007 г. и е с габарити на магистрала, и до момента той не може да се ползва като такава, тъй като не е въведен в експлоатация. Допустимата скорост по него години наред бе 90 км/час, но с откриването на отсечката от Долна Диканя до Дупница бе вдигната на 120 км/час.



Причината за голямото забавяне е разминаване между данните за трасето на пътя по кадастралните карти и по тези на поземлените комисии.

"Това е проблем, чието решаване е въпрос на съгласуване между много институции. Става въпрос за това, че в кадастъра са нанасяни земеделски земи по средата на пътя, а в много от случаите пътят по тези карти е на 20 метра от съществуващия", обясни Лазар Лазаров.

Ако не се изправи грешката, за да бъде узаконен пътя, трябва буквално да бъде отчужден наново. А това няма как да се случи, обясни той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Румен Радев призова за актуализация на избирателните списъци 1 Румен Радев призова за актуализация на избирателните списъци

Управляващата коалиция не изпрати представители на срещата за изборния процес при президента

17 яну 2020, 1370 прочитания

Вносът на боклука: Не ви трябва да знаете 3 Вносът на боклука: Не ви трябва да знаете

Как информацията за това какви отпадъци и кой ги внася в България се оказа най-пазената тайна в държавата

17 яну 2020, 1991 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3266 прочитания

17 яну 2020, 2762 прочитания

17 яну 2020, 2019 прочитания

17 яну 2020, 1969 прочитания

17 яну 2020, 1893 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Фотогалерия: Какво споделиха българските граждани с еврокомисар Вивиан Рединг

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10