Две компании искат да доставят новите автобуси в София
MAN Truck&Bus и китайският производител Zhen Gzhon Jotong Bus ще се борят в поръчка за над 81 млн. лв.


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Само два кандидата поискаха да доставят нови автобуси на метан за "Столичен автотранспорт", стана ясно след крайния срок за подаването на оферти. Той изтече в понеделник, а ден по-късно в столичното предприятие като кандидати бяха обявени германската MAN Truck&Bus и китайският производител Zhen Gzhon Jotong Bus. И двата продължават в надпреварата, очаква се скоро да бъдат обявени и предложените цени. От общинското дружество не уточниха точно кога ще стане, като посочиха, че предстои комисията по избора да заседава.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
Би било добре София да се развива с екологично чист транспорт (Метро, Трамвай, Тролей). За съжаление, винаги ще има екоизнудвачи, който ще спират екологичния транспорт, под предтекст, че са Еко!
Публикувано през m.capital.bg
дайте поръчката на китайците - с няколк опроцента по-ниска цена, но за сметка на това със сигурност горят повече, резервните части ще са във вечен недостиг, а поддръжката - добро пожелание. Дайте ги на китайците и не забравяйте да си приберете пликовете с правилната сума. Иначе МАН какво...супер , само дето едва ли ще ви облажат пръстите
До коментар [#1] от "Offshore Banking":
Е, че тези автобуси са точно еко - на метан. Спрямо дизеловите, пък били те и най-новите са възможно най-чистия вариант - без сажди и възможно най-малко въглероден диоксид, пък и по-евтино горивото. Не може целия град да се опаше с тролеи, трамваи и метро - за тях все пак е нужна доста скъпа инфраструктура, която не е рентабилна да се изгражда навсякъде, така че няма как без автобуси. Само ми е чудно защо не са се включили чехите отново и Ивеко, които имат със сигурност такива автобуси.
До коментар [#2] от "Ab.Inferis":
Ако изискванията са коректни и договорите добре изпипани не виждам проблем,не трябва да свързваш Китай винаги с ниско качество,а що се отнася до подкупите немците от Сименс също са специалисти в тази област.А и пропускаш една подробност същата тази фирма обяви,че обмисля да отвори завод за производство на автобуси в България.
До коментар [#4] от "purple_rain":
обмислянето не е намерение. просто прах в очите. Нали не вярваме на "предизборни" обещания ;) А и фирмата . както в самата статия пише, е с потенциал 285 автобуса НА ДЕН. За миналата година е доставила 52.000 превозни средства. Раздели цифрата 52.000 на 365 и ще видиш, че производството е далеч далеч далеч под потенциала. А никой не е луд при недостатъчно запълнен капацитет да строи нов завод в страна, която обявява поръчка за 185 автобуса. Общо. Просто предизборен трик, не бива да се връзваме. И не казвам , че китайското качество е непременно лошо (все пак например всички Айфони се произвеждат в Китай), но ако сравняваме немско качество и китайско..няма база за такова сравнение. Нали?
Тия женг менг не съм ги чувал. Иначе още има 40годишни автобуси ман които пъплят из дълбоката провинция. Само че според мен китайците ще надделеят ;)
Европейски пари за китайски автобуси и руски вагони...
Ега ти боклуците в Булгаристан!
Някои разискват за качеството на китайските автобуси - не се говори за амтобуси, произведени в Китай, а за китайски марки. Както и какви ли са били условията за търга за метровагони, че само един се е явил, и то пак руски?
Е какво като са китайски - едно време на Чавдари се возехме и вървяха, тези със сигурност няма да са по-лоши.
Китайски автобуси има много по междуградските линии, не са вече само Неоплани и Мерцедеси. Щом ги купуват частните фирми и са на сметка, защо и общинската да не купи.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.