Две компании искат да доставят новите автобуси в София

MAN Truck&Bus и китайският производител Zhen Gzhon Jotong Bus ще се борят в поръчка за над 81 млн. лв.

След няколко седмици трябва да бъдат обявени ценовите предложения, след което тече срок за обжалване на избрания победител и най-вероятно договорът за доставка ще бъде подписан към края на годината
След няколко седмици трябва да бъдат обявени ценовите предложения, след което тече срок за обжалване на избрания победител и най-вероятно договорът за доставка ще бъде подписан към края на годината
След няколко седмици трябва да бъдат обявени ценовите предложения, след което тече срок за обжалване на избрания победител и най-вероятно договорът за доставка ще бъде подписан към края на годината    ©  Анелия Николова
След няколко седмици трябва да бъдат обявени ценовите предложения, след което тече срок за обжалване на избрания победител и най-вероятно договорът за доставка ще бъде подписан към края на годината    ©  Анелия Николова
След няколко удължавания на сроковете офертите най-накрая са отворени.

Само два кандидата поискаха да доставят нови автобуси на метан за "Столичен автотранспорт", стана ясно след крайния срок за подаването на оферти. Той изтече в понеделник, а ден по-късно в столичното предприятие като кандидати бяха обявени германската MAN Truck&Bus и китайският производител Zhen Gzhon Jotong Bus. И двата продължават в надпреварата, очаква се скоро да бъдат обявени и предложените цени. От общинското дружество не уточниха точно кога ще стане, като посочиха, че предстои комисията по избора да заседава.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking
    • - 11
    • + 4

    Би било добре София да се развива с екологично чист транспорт (Метро, Трамвай, Тролей). За съжаление, винаги ще има екоизнудвачи, който ще спират екологичния транспорт, под предтекст, че са Еко!

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    ab.inferis avatar :-|
    Ab.Inferis
    • - 5
    • + 24

    дайте поръчката на китайците - с няколк опроцента по-ниска цена, но за сметка на това със сигурност горят повече, резервните части ще са във вечен недостиг, а поддръжката - добро пожелание. Дайте ги на китайците и не забравяйте да си приберете пликовете с правилната сума. Иначе МАН какво...супер , само дето едва ли ще ви облажат пръстите

    Нередност?
  • 3
    ugi avatar :-|
    ugi
    • + 12

    До коментар [#1] от "Offshore Banking":

    Е, че тези автобуси са точно еко - на метан. Спрямо дизеловите, пък били те и най-новите са възможно най-чистия вариант - без сажди и възможно най-малко въглероден диоксид, пък и по-евтино горивото. Не може целия град да се опаше с тролеи, трамваи и метро - за тях все пак е нужна доста скъпа инфраструктура, която не е рентабилна да се изгражда навсякъде, така че няма как без автобуси. Само ми е чудно защо не са се включили чехите отново и Ивеко, които имат със сигурност такива автобуси.

    Нередност?
  • 4
    purple_rain avatar :-|
    purple_rain
    • - 5
    • + 13

    До коментар [#2] от "Ab.Inferis":

    Ако изискванията са коректни и договорите добре изпипани не виждам проблем,не трябва да свързваш Китай винаги с ниско качество,а що се отнася до подкупите немците от Сименс също са специалисти в тази област.А и пропускаш една подробност същата тази фирма обяви,че обмисля да отвори завод за производство на автобуси в България.

    Нередност?
  • 5
    ab.inferis avatar :-?
    Ab.Inferis
    • - 4
    • + 4

    До коментар [#4] от "purple_rain":

    обмислянето не е намерение. просто прах в очите. Нали не вярваме на "предизборни" обещания ;) А и фирмата . както в самата статия пише, е с потенциал 285 автобуса НА ДЕН. За миналата година е доставила 52.000 превозни средства. Раздели цифрата 52.000 на 365 и ще видиш, че производството е далеч далеч далеч под потенциала. А никой не е луд при недостатъчно запълнен капацитет да строи нов завод в страна, която обявява поръчка за 185 автобуса. Общо. Просто предизборен трик, не бива да се връзваме. И не казвам , че китайското качество е непременно лошо (все пак например всички Айфони се произвеждат в Китай), но ако сравняваме немско качество и китайско..няма база за такова сравнение. Нали?

    Нередност?
  • 6
    townboy avatar :-|
    townboy
    • - 1
    • + 2

    Тия женг менг не съм ги чувал. Иначе още има 40годишни автобуси ман които пъплят из дълбоката провинция. Само че според мен китайците ще надделеят ;)

    Нередност?
  • 7
    historama avatar :-|
    historama
    • - 3
    • + 2

    Европейски пари за китайски автобуси и руски вагони...
    Ега ти боклуците в Булгаристан!
    Някои разискват за качеството на китайските автобуси - не се говори за амтобуси, произведени в Китай, а за китайски марки. Както и какви ли са били условията за търга за метровагони, че само един се е явил, и то пак руски?

    Нередност?
  • 8
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • - 1
    • + 1

    Е какво като са китайски - едно време на Чавдари се возехме и вървяха, тези със сигурност няма да са по-лоши.
    Китайски автобуси има много по междуградските линии, не са вече само Неоплани и Мерцедеси. Щом ги купуват частните фирми и са на сметка, защо и общинската да не купи.

    Нередност?
Нов коментар