С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 23 юли 2013, 19:20, 6348 прочитания

Две компании искат да доставят новите автобуси в София

MAN Truck&Bus и китайският производител Zhen Gzhon Jotong Bus ще се борят в поръчка за над 81 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След няколко удължавания на сроковете офертите най-накрая са отворени.
Само два кандидата поискаха да доставят нови автобуси на метан за "Столичен автотранспорт", стана ясно след крайния срок за подаването на оферти. Той изтече в понеделник, а ден по-късно в столичното предприятие като кандидати бяха обявени германската MAN Truck&Bus и китайският производител Zhen Gzhon Jotong Bus. И двата продължават в надпреварата, очаква се скоро да бъдат обявени и предложените цени. От общинското дружество не уточниха точно кога ще стане, като посочиха, че предстои комисията по избора да заседава.

Протакане на сроковете


Поръчката беше обявена още през февруари, но заради обжалване сроковете по нея бяха удължени. Отделно преди това имаше още три удължавания на сроковете и така проектът за покупка на 126 нови автобуса се проточва повече от година. Прогнозната стойност на обществената поръчка е 81.1 млн. лв. без ДДС, като парите са осигурени от оперативна програма "Околна среда 2007-2013". Според параметрите на търга най-голяма тежест има предложената цена – 60 точки, по-малко е влиянието на разходите за гориво, мощността, гаранционните срокове.

Тъй като сроковете за разглеждане на подадените оферти вероятно ще са около месец, след това ще има 14 дни за обжалване, най-вероятно договорът за доставка ще бъде подписан чак през есента или края на годината. Според условията до шест месеца след подписването му трябва да бъдат доставени първите 20 превозни средства, а до още 6 месеца да пристигнат останалите 106 автобуса. Доставчикът ще има задължение да осигури оборудването за поддръжката им, както и да обучи поне 6 шофьори и 20 механици за работа с тях.

Изискването към кандидатите е да имат минимален оборот от доставка на подобни автобуси от поне 70 млн. лв. без ДДС за последните три завършени финансови години. По такива поръчки фирмите трябва да са доставяли поне 100 превозни средства. Освен това те трябва да докажат, че са осигурили оторизиран сервиз в София за ремонт и обслужването им.



Кандидатите

Двата участника са сред най-големите производители на автобуси в света - Zhengzhou Yutong Group произвежда и строителна техника, автомобилни части и инвестира в имоти. Според сайта й оборотът на групата за миналата година е 30.3 млрд. юана (4.93 млрд. долара), със 17% ръст спрямо 2011 г. Капацитетът й на производство е 285 автобуса на ден, като през миналата година е доставила общо 51 688 броя по-малки и по-големи обществени превозни средства. Отскоро компанията навлиза и на европейския пазар, от миналата година стъпва в САЩ, а голяма част от износа й отива за Саудитска Арабия, Хонконг, Русия, Иран, Венецуела и др. Германската MAN Truck&Bus е най-голямата компания на MAN Group, която е сред най-големите и стари производители на транспортни средства в света, с годишни приходи от близо 15.8 млрд. евро.

Европейски пари за градски транспорт

Поръчката за новите автобуси е част от по-голяма програма на Столичната община за модернизация на градския транспорт. За нея по оперативна програма "Околна среда" са отпуснати общо 292 млн. лв., като 80% от парите са европейски, а 20% са от държавния бюджет. За тези пари вече бяха обявени поръчки за 10 нови влакчета за метрото и 20 трамвая, по които вече са избрани изпълнители. Доставчик на трамваите е полската фирма Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S, а за метрото спечели руската "Метровагонмаш", единственият участник в търга. Очаква се с новите автобуси средната възраст на движещите се коли по линиите на градския транспорт да намалее до 5.7 години, а от поддръжка да се спестяват около 3.3 млн. лв. годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Британските власти откриха 39 тела в камион от България, кметът на Несебър вече е в ареста Вечерни новини: Британските власти откриха 39 тела в камион от България, кметът на Несебър вече е в ареста

И още: Правителството разреши на "ЦСКА-София" да строи в Борисовата градина, а Путин и Ердоган се разбраха за буферна зона в Сирия

23 окт 2019, 1901 прочитания

Премиерът разпореди: "Български пощи" ще доставя и продава вестници 4 Премиерът разпореди: "Български пощи" ще доставя и продава вестници

Така държавната компания може да поеме от Пеевски най-неатрактивната дейност - нощната логистика

23 окт 2019, 2196 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Предупреждения за фалити в енергетиката

Финансовите рестрикции на ДКЕВР спрямо енергийните дружества носят риск от нови дефицити в системата

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10