Пътната агенция търси проектант за обхода на Казанлък
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътната агенция търси проектант за обхода на Казанлък

Обиколното трасе на Казанлък трябва да създаде по-добри условия за работа на фирмите в Западната индустриална зона

Пътната агенция търси проектант за обхода на Казанлък

Обектът е част от проекта за тунел под връх Шипка

Кристина Климентиевна
4037 прочитания

Обиколното трасе на Казанлък трябва да създаде по-добри условия за работа на фирмите в Западната индустриална зона

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Финансирането на обекта ще бъде със средства по оперативна програма "Транспорт" по проекта за тунела под връх Шипка с обща прогнозна стойност от 135 млн. лв.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за избор на проектант, който да изготви идеен проект за обходния път на Казанлък. Пътният обект ще бъде двулентова отсечка с дължина 10 км, като ще започва от паметника на Димитър Благоев  при гр. Крън до пътя София - Карлово - Стара Загора (републикански път І-6) при разклона за с. Копринка. Стойността на поръчката е 375 хил. лв. без ДДС, а срокът, в който трябва да бъде изпълнен проектът, е четири месеца след сключването на договора.

Обиколното трасе на Казанлък трябва да изнесе тежкия товарен трафик от града, да създаде по-добри условия за работа на фирмите в Западната индустриална зона и да облекчи транспортните връзки между Габрово и Стара Загора. То е част от по-голям проект, който включва и изграждането на обиколното трасе на Габрово и 3.2 км тунел под връх Шипка в Стара планина.

По пътя към Града на розите

Финансирането на обекта ще бъде със средства по оперативна програма "Транспорт" по проекта за тунела под връх Шипка с обща прогнозна стойност от 135 млн. лв. Въпреки че средствата за тунела могат да се отложат във времето заради възражения на граждани и еколози на Габрово, проектът е сред трите, за които приоритетно държавата ще търси финансиране през новия програмен период 2014 - 2020 г. Останалите два са завършването на магистралите "Струма" и "Хемус".

Едновременно с изработването на идейния проект за Града на розите, който се очаква да бъде готов през 2014 г., ще бъдат направени и оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС), и археологически проучвания по протежение на трасето. Заедно с изграждането на обходния път на Казанлък е предвидено и строителството на пътно отклонение при км 312 по републиканския път I-6, което е необходимо за включването на града към обиколната отсечка. 

Избор на кандидат

Документите за кандидатстване по поръчката – от български и чуждестранни компании или техни обединения, се приемат до 17 ч. на 26 август, а офертите ще бъдат отворени ден по-късно в 12,30 ч. Всеки участник е длъжен предварително да заяви дали при изпълнението на поръчката ще използва подизпълнител, какви ще бъдат неговият дял и дейностите, които ще извършва. Според критериите за възлагане предлаганата цена е с тежест 100%, което означава, че ще бъде избран изпълнителят, предложил най-ниска оферта.

Изискванията към кандидатите са наличието на общ оборот не по-малко от 500 хил. лева без ДДС за последните три години за проектиране на автомагистрали и пътища. Освен това фирмите трябва да  предоставят и годишни финансови отчети за приходите и разходите на компанията през последните три години. Участниците трябва да бъдат регистрирани към камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране за дейностите, които ще извършват. 

Забавеният проект на Габрово

След като консорциум ПСВТ ("Хидрострой", "Пътни строежи – Велико Търново" и "Пътинженерингстрой – Т") бе обявен за изпълнител на прословутия обходен път на Габрово на стойност от около 76 млн. лв. без ДДС, седмици по-късно граждани и еколози обжалват в съда издаденото от Министерството на околната среда и водите положително решение за строеж. Според екоорганизациите и инициативните комитети изграждането на трасето, което тръгва от с. Поповци и преминава през пет квартала на Габрово, след което навлиза в територията на природен парк "Българка", откъдето трябва да започва тунелът, не решава въпроса с трафика, а го пренася от центъра към други квартали.

Природозащитниците смятат, че за да се стигне до тунела, трябва да се мине през парка, който попада в защитена зона от "Натура 2000", което е един от най-сериозните проблеми.

Възложителят на поръчката - Агенция "Пътна инфраструктура", смята, че сегашният вариант на обхода е единственият възможен от икономическа гледна точка.  През октомври ще стане ясно дали проектът ще бъде отложен, когато е следващото заседание по делото. Дотогава в сила е решението за предварително изпълнение, което също се обжалва.

Финансирането на обекта ще бъде със средства по оперативна програма "Транспорт" по проекта за тунела под връх Шипка с обща прогнозна стойност от 135 млн. лв.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за избор на проектант, който да изготви идеен проект за обходния път на Казанлък. Пътният обект ще бъде двулентова отсечка с дължина 10 км, като ще започва от паметника на Димитър Благоев  при гр. Крън до пътя София - Карлово - Стара Загора (републикански път І-6) при разклона за с. Копринка. Стойността на поръчката е 375 хил. лв. без ДДС, а срокът, в който трябва да бъде изпълнен проектът, е четири месеца след сключването на договора.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    tpotoap avatar :-|
    TPOTOAP

    Без западния обход на Казанлък трафикът от бъдещия тунел ще се забива или в града, или трябва да минава през 2 села, за да се включи към Подбалканския.

    Колкото до обхода на Габрово, по първия етап вече се работи. Само от правителството зависи да издаде разрешения за строеж на останалите етапи. Обжалването на предварителното изпълнение е отхвърлено на 10 юни. Справка тук: http://www.sac.government.bg/court22.nsf/d038edcf49190344c2256b7600367606/9bf3da73030f66f6c2257b84003dfa01?OpenDocument

  • 2
    saava avatar :-|
    Светослав Марков

    Едно не разбирам, не е ли по логично обходът да е от изток? Трафикът за С.Загора няма ли пак да минава през града?

  • 3
    tpotoap avatar :-|
    TPOTOAP

    На изток релефът е много начупен, освен това там има военен полигон. А и няма да бъде удобно за пловдивския трафик.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK