С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 20 авг 2013, 20:00, 4974 прочитания

Автобусните превозвачи искат полагаемите им се компенсации

Общините не изплащат на превозвачите безплатните билети за деца

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От началото на тази година, след промени в Наредба 2 на Министерство на финансите (предвиждаща намаления за определени групи пътници), автобусните превозвачи са задължени да превозват безплатно децата до 7 години, т.нар. нулев билет, а децата от 7 до 10 години с 50% намаление. В една идеална среда те трябва да получават компенсации от общините, които на свой ред са получили средствата от Министерство на финансите. В една безпарична среда обаче системата не работи точно така. Какво се получава на практика.

Пътниците са запознати с правата си и си искат полагаемите отстъпки. Автобусната компания не може да откаже, тъй като това я прави уязвима пред Комисията за защита на потребителя. С идването на летния сезон пътуванията на деца стават все повече и започват са пътуват цели групи. Всичко това е напълно нормално. Стига обаче автобусните компании да бъдат компенсирани в последствие. Вместо пари, обаче компаниите получават отговори от общините, че средства предвидени за тези пътвания няма да стигнат за и общинските фирми, които извършват тази услуга в града. Така те не смеят да превеждат пари на частните автобусни компании за междуградски превози. Така излиза, че социалната дейност на държавата се извършва изцяло за сметка на автобусната компания.


Всички са шах
"Автобусните превозвачи не получават и стотинка компенсации", коментира Ивайло Константинов, собственик на "Юнион Ивкони". "Никога досега не е имало по-заплетен казус и никога общините не са били в такова патово положение и страх от вземането на някакво решение, но е факт , че не сме чули някой превозвач да е взел и лев от тази Наредба", се казва писмото на сдружението до Министъра на транспорта Данаил Папазов от средата на юли. То е предхождано от разговори на превозвачи с общините. Автобусните превозвачи искат промяна на механизма за разпределяне и предоставяне на полагащите се средства. "Считаме, че следва тези средства да се разпределят на справедлив принцип между превозвачите, въз основа на предоставена на общините справка от компетентните служби за броя на децата в дадена община или населено място, като разпределението се извършва пропорционално между транспортните фирми, опериращи на конкретния пазар.

Последните искания на превозвачите са предхиждани от редица разговори и срещи с институциите. Сдружението подава и сигнали в Столична община за зачестили искания за извършване на превоз по редовни автобусни междуселищни линии на големи групи деца срещу издаване на нулеви билети. Общината на свой ред изпраща писмо до Министерство на транспорта с предложение да се уточни в наредбата безплатните пътуванията на деца да са само индивидуални, а министерството отговаря, че наредбата не предвижда ограничение в бройката.

Неравнопоставеност
Докато тълкуванията текат между институциите и се търси решение на казуса, автобусните компании трупат загуби и се чувстват неравнопоставени спрямо други играчи на пазара. Всяка година "БДЖ - Пътнически превози" получава субсидия от 170 млн. лв. Ние също имаме право на компенсации след като държавата ни е вменила тази социална функция", коментира Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.



Сега превозвачине настояват министърът на транспорта да предприеме мерки за привеждане към съответствие на разпределителния механизъм. "Ако няма пари за компенсации то моля да прекратите изискването да превозваме деца по този начин, за да не сме уязвими пред контролните органи".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой ще превъоръжи пехотата 4 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 1814 прочитания

Топ обявите за работа на Karieri.bg Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT, сектора, търговията, човешките ресурси

20 сеп 2019, 599 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 7939 прочитания

20 сеп 2019, 4603 прочитания

20 сеп 2019, 2473 прочитания

20 сеп 2019, 1755 прочитания

20 сеп 2019, 1739 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
И миньорите искаме да печелим и да влагаме в производство

Валентин Вълчев, председател на Федерацията на независимите синдикати на миньорите - КНСБ, пред "Капитал Daily"

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата