Автобусните превозвачи искат полагаемите им се компенсации

Общините не изплащат на превозвачите безплатните билети за деца

Превозвачите са задължени да превозват безплатно децата до 7 години, а децата от 7 до 10 години с 50% намаление
Превозвачите са задължени да превозват безплатно децата до 7 години, а децата от 7 до 10 години с 50% намаление    ©  Цветелина Белутова
Превозвачите са задължени да превозват безплатно децата до 7 години, а децата от 7 до 10 години с 50% намаление
Превозвачите са задължени да превозват безплатно децата до 7 години, а децата от 7 до 10 години с 50% намаление    ©  Цветелина Белутова

От началото на тази година, след промени в Наредба 2 на Министерство на финансите (предвиждаща намаления за определени групи пътници), автобусните превозвачи са задължени да превозват безплатно децата до 7 години, т.нар. нулев билет, а децата от 7 до 10 години с 50% намаление. В една идеална среда те трябва да получават компенсации от общините, които на свой ред са получили средствата от Министерство на финансите. В една безпарична среда обаче системата не работи точно така. Какво се получава на практика.

Пътниците са запознати с правата си и си искат полагаемите отстъпки. Автобусната компания не може да откаже, тъй като това я прави уязвима пред Комисията за защита на потребителя. С идването на летния сезон пътуванията на деца стават все повече и започват са пътуват цели групи. Всичко това е напълно нормално. Стига обаче автобусните компании да бъдат компенсирани в последствие. Вместо пари, обаче компаниите получават отговори от общините, че средства предвидени за тези пътвания няма да стигнат за и общинските фирми, които извършват тази услуга в града. Така те не смеят да превеждат пари на частните автобусни компании за междуградски превози. Така излиза, че социалната дейност на държавата се извършва изцяло за сметка на автобусната компания.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Прах в очите на чиновниците. Те автобусните фирми как само печатат билети. Вече водния знак го нямат за нищо. Това е като оня дебелия с цигарите, дето си създава фалшива контрабанда, да прбхвърли вниманието от фалшивите бандероли.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    hasmokar avatar :-|
    hasmokar

    А за нас, дрипльовците , дето изнесохме на гъба си благоденстващия КАПИТАЛИЗЪМ за шепа узаконени КРАДЦИ, величаещи се за честен БИЗНЕС, къде са полагащите ни се СУБСИДИИ ?

  • 3
    bekiarski avatar :-|
    Олег Георгиев

    "Всяка година "БДЖ - Пътнически превози" получава субсидия от 170 млн. лв. Ние също имаме право на компенсации след като държавата ни е вменила тази социална функция", коментира Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България."
    Това е повече от наглост. БДЖ получавали компенсации. Това е така, защото са държавни и социалните функции са логичните мерки в този случай. Защо се натискат частните автобусни превозвачи? Не им ли стига че прилагаха неправомерни действия с разписанията на влаковете, че държавата позволи на този вид превоз да се развие до степен, че пътищата се задръстиха с тирове и автобуси. Не мисля, че Топалова е права, но след като има договор, държавата трябва да го изпълни.

  • 4
    hinhril avatar :-|
    hinhril

    До коментар [#1] от "Offshore Banking":

    Воден печат или не няма значение. Всеки билет си има уникален номер, който се вписва в специални книги, което прави елементарно да се контролира след това от държавата. А контролът...ааааахххх контролът - много малко са секторите, където с такава ярост държавата да тъпче фирмите и да налага безумни глоби. Малък пример е глобата налагана на фирмите да речем за това, че шофьорът да речем не е сложил стикер на багажа ви - 3000 лв. Хайде представете си няколко варианта - в автобуса има 50-60 пътника и средно 70-80 куфара - възможно ли е в процеса на настаняване чисто технически шофьора да пропусне една раница или някой да я метне в багажното зад гърбът му?.....3000?!?.....на фирмата?!? Първо как ги определят тея глоби и второ защо фирмата трябва да носи отговорност след като е инструктирала шофьора, дала му е стикери, обяснила е защо се налага и т.н. Този пример е за малките глоби, защото има такива, които започват 10000 лв.

  • 5
    hinhril avatar :-|
    hinhril

    До коментар [#3] от "Олег Георгиев":

    В тази държава и в ЕС и във всяка демократична държава икономиката действа на пазарен принцип, което ще рече, че без значение кой е собственик на дадено дружество следва да има РАВНОПОСТАВЕНОСТ!!!! Докато БДЖ превозва на цени наполовина от пазарните ще точи държавния бюджет и ще продължава да затъва в дългове докато някой изкупи железницата за жълти стотинки, както впрочем се бяха засилили преди няколко месеца....

  • 6
    bekiarski avatar :-|
    Олег Георгиев

    До коментар [#5] от "hinhril":

    Проблемът в България е че висшите ешелони разбират конкуренцията и пазарната икономика като борба за пазар на мафиотски структури, а не борба на цени. Не мисля че в страната ни има пазарна икономика. Но пък и по принцип нищо не се прави за да се развие БДЖ Товарни превози. Субсидиите от ЕС чака, а тук някои фактори се надяваха да фалират изкуствено сектора и да го приватизират, след което да поемат фондовете на съюза.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата