С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 20 авг 2013, 20:00, 4997 прочитания

Автобусните превозвачи искат полагаемите им се компенсации

Общините не изплащат на превозвачите безплатните билети за деца

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От началото на тази година, след промени в Наредба 2 на Министерство на финансите (предвиждаща намаления за определени групи пътници), автобусните превозвачи са задължени да превозват безплатно децата до 7 години, т.нар. нулев билет, а децата от 7 до 10 години с 50% намаление. В една идеална среда те трябва да получават компенсации от общините, които на свой ред са получили средствата от Министерство на финансите. В една безпарична среда обаче системата не работи точно така. Какво се получава на практика.

Пътниците са запознати с правата си и си искат полагаемите отстъпки. Автобусната компания не може да откаже, тъй като това я прави уязвима пред Комисията за защита на потребителя. С идването на летния сезон пътуванията на деца стават все повече и започват са пътуват цели групи. Всичко това е напълно нормално. Стига обаче автобусните компании да бъдат компенсирани в последствие. Вместо пари, обаче компаниите получават отговори от общините, че средства предвидени за тези пътвания няма да стигнат за и общинските фирми, които извършват тази услуга в града. Така те не смеят да превеждат пари на частните автобусни компании за междуградски превози. Така излиза, че социалната дейност на държавата се извършва изцяло за сметка на автобусната компания.


Всички са шах
"Автобусните превозвачи не получават и стотинка компенсации", коментира Ивайло Константинов, собственик на "Юнион Ивкони". "Никога досега не е имало по-заплетен казус и никога общините не са били в такова патово положение и страх от вземането на някакво решение, но е факт , че не сме чули някой превозвач да е взел и лев от тази Наредба", се казва писмото на сдружението до Министъра на транспорта Данаил Папазов от средата на юли. То е предхождано от разговори на превозвачи с общините. Автобусните превозвачи искат промяна на механизма за разпределяне и предоставяне на полагащите се средства. "Считаме, че следва тези средства да се разпределят на справедлив принцип между превозвачите, въз основа на предоставена на общините справка от компетентните служби за броя на децата в дадена община или населено място, като разпределението се извършва пропорционално между транспортните фирми, опериращи на конкретния пазар.

Последните искания на превозвачите са предхиждани от редица разговори и срещи с институциите. Сдружението подава и сигнали в Столична община за зачестили искания за извършване на превоз по редовни автобусни междуселищни линии на големи групи деца срещу издаване на нулеви билети. Общината на свой ред изпраща писмо до Министерство на транспорта с предложение да се уточни в наредбата безплатните пътуванията на деца да са само индивидуални, а министерството отговаря, че наредбата не предвижда ограничение в бройката.

Неравнопоставеност
Докато тълкуванията текат между институциите и се търси решение на казуса, автобусните компании трупат загуби и се чувстват неравнопоставени спрямо други играчи на пазара. Всяка година "БДЖ - Пътнически превози" получава субсидия от 170 млн. лв. Ние също имаме право на компенсации след като държавата ни е вменила тази социална функция", коментира Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.



Сега превозвачине настояват министърът на транспорта да предприеме мерки за привеждане към съответствие на разпределителния механизъм. "Ако няма пари за компенсации то моля да прекратите изискването да превозваме деца по този начин, за да не сме уязвими пред контролните органи".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове

И още: ЕК разреши помощ от 3.2 млрд. евро за 7 държави за развитие на батериите за коли; президентите на Русия и Украйна започват разговори за решения на конфликта в Украйна

9 дек 2019, 564 прочитания

Президентът поиска решения за недействителните гласове и по-тежки наказания за контролирания вот 1 Президентът поиска решения за недействителните гласове и по-тежки наказания за контролирания вот

Радев обсъди проблемите на проведените избори с институции и експерти и призова за по-тежки наказания

9 дек 2019, 486 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
И миньорите искаме да печелим и да влагаме в производство

Валентин Вълчев, председател на Федерацията на независимите синдикати на миньорите - КНСБ, пред "Капитал Daily"

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10