Ремонтът на моста над р. Марица вероятно ще струва 1.6 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ремонтът на моста над р. Марица вероятно ще струва 1.6 млн. лв.

Предвид характеристиките на река Марица в участъка на Любимец поставянето на друг вид съоражение, като например механизиран мост, е почти невъзможно.

Ремонтът на моста над р. Марица вероятно ще струва 1.6 млн. лв.

Предложената от "АБ - ОРС инфраструктура" цена е най-ниската от петте оферти в конкурса на АПИ

Кристина Климентиевна
8185 прочитания

Предвид характеристиките на река Марица в участъка на Любимец поставянето на друг вид съоражение, като например механизиран мост, е почти невъзможно.

© Мария Съботинова


6 месеца е срокът за ремонта на обекта в област Хаскове

Гражданско дружество "АБ - ОРС инфраструктура" (в което влизат фирмите "АБ", "ОРС – инфраструктура") е най-вероятният победител в конкурса за възстановяването на моста над р. Марица до Любимец в област Хасково. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти за строителството на 316-метровото съоражение. Обединението предложи най-ниска цена, а според критерия за избор на победител в тръжната процедура оценката се формира само от ценовото предложение. Индикативната стойност на обекта беше близо 2 млн. лв. без ДДС, а двете компании дадоха цена от 1.602 млн. лв.

Освен "АБ - ОРС инфраструктура" оферти в поръчката на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подадоха още четири компании и обединения (виж карето). Избраният изпълнител трябва да бъде обявен през следващите седмици, след което започва да тече и двуседмичен срок за обжалване, преди да бъде подписан договорът. Срокът за изпълнение на проекта е половин година. Бъдещият изпълнител ще трябва да извърши проектантските дейности и строителните работи. Той трябва да възстанови нормалното експлоатационно състояние на моста и придвижването на тежкотоварни автомобили.

Забрана за движение

Движението по моста над р. Марица беше забранено през март заради опасното състояние на съоръжението. Заповедта е в сила до 15 ноември и беше издадена от пътната агенция с мотив, че при продължаване на експлоатацията му е възможно да възникнат критични състояния. Със затварянето на моста беше прекъсната единствената връзка на жителите в селата край града с общинския център, а пътуването към кръстопътя "Голямата звезда" и автомагистрала "Марица" от Любимец е невъзможно.

Пътната връзка

Искането за намиране на временен вариант за преминаване през р. Марица по време на строителните работи се оказва задача с повишена трудност. Мостът е част от републиканската пътна мрежа и предвид дължината и характеристиките на реката в този участък поставянето на друг вид съоражение, като например механизиран мост, е почти невъзможно, а и поддържането на подобна техника във времето ще е прекалено скъпо.

Офертите

"Пътища и мостове" – 1.701 млн. лв.

Консорциум "Трансинж инженеринг" ("Трансстрой – Варна", "Инжстройинженеринг") - 1.861 млн. лв.

Обединение "Трейс мост"("Трейс – София" АД,"Мостконсулт") - 1.694 млн. лв.

Гражданско дружество "АБ - ОРС инфраструктура" ("АБ", "ОРС – инфраструктура") - 1.602 млн. лв.

"Мостремонт 97" - 1.733 млн. лв.
6 месеца е срокът за ремонта на обекта в област Хаскове

Гражданско дружество "АБ - ОРС инфраструктура" (в което влизат фирмите "АБ", "ОРС – инфраструктура") е най-вероятният победител в конкурса за възстановяването на моста над р. Марица до Любимец в област Хасково. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти за строителството на 316-метровото съоражение. Обединението предложи най-ниска цена, а според критерия за избор на победител в тръжната процедура оценката се формира само от ценовото предложение. Индикативната стойност на обекта беше близо 2 млн. лв. без ДДС, а двете компании дадоха цена от 1.602 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    aha avatar :-|
    aha

    За два дена, 10 камиона гърмян камък, малко надлъжни укрепени клетки и ще има мост до 50 годишната вълна. Но, кой да каже на АПИ да си смени наръчника, че 70 години не е сменян. А, някъде по света хората не са спирали да мислят.

  • 2
    geoimg avatar :-(
    Geoimg

    Много вили са включени към моста, ще се счупи клончето!?

  • 3
    soldierism avatar :-P
    soldierism

    "Индикативната стойност на обекта беше близо 2 млн. лв. без ДДС, а двете компании дадоха цена от 1.602 млн. лв."

    И това чудо ще се кърти 50 години ...

  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Абе пътищарите от АПИ, мост се строи за векове, къде сте тръгнали с най-евтината оферта?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK