По "Струма", но без "Хемус", засега

Как изглежда към момента пътната инфраструктура в новата ОП "Транспорт"

Пътят за Варна остава недовършен, според сегашните планове на ОП "Транспорт"
Пътят за Варна остава недовършен, според сегашните планове на ОП "Транспорт"
Пътят за Варна остава недовършен, според сегашните планове на ОП "Транспорт"    ©  Надежда Чипева
Пътят за Варна остава недовършен, според сегашните планове на ОП "Транспорт"    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Изграждане на едно от най-големите тунелни съоръжения в Европа през Кресненското дефиле и завършване на последните 45-50 км магистрален път към Гърция. Така ще изглежда оста за пътна инфраструктура в оперативна програма "Транспорт" през следващите седем години, които обхваща новият програмен период (2014 - 2020).

Разчетите показват, че средствата за пътища в програмата – около 600 млн. евро, едва ще стигнат за реализацията на един-единствен проект - лот 3 от магистрала "Струма" (Благоевград - Сандански). За другия приоритет - магистрала "Хемус", европейски пари няма да има. Шансът на северната магистрала остава отделни етапи от нея да бъдат реализирани със заемни средства или чрез публично-частно партньорство.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
82 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    _dan_ avatar :-|
    _dan_
    • - 14
    • + 37

    " ... Практиката показва, че при реална конкуренция цените почти винаги падат под индикативните стойности." И след това се почва с анексите.

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 59

    До коментар [#1] от "_dan_":

    Не, практиката показва, че най-дебелите анекси са точно при най-скъпите обекти - скъпи точно защото са спечелени след търгове с изкуствено завишени изисквания. Тоест като видят колко лесно и приятно стават работите, на разгонените изпълнители допълнително се разпалва меракът удоволствието да продължи. Примери много, най-типичните са със софийското летище и Дунав мост-2. При второто, само строителният надзор е 20 милиона евро, спрямо например 1 милион евро общо за 3-те нови лота на "Тракия", където нямаше подобни "завишени изисквания"

    Нередност?
  • 3
    chatpkp avatar :-|
    ChatПКП
    • - 3
    • + 87

    А за пътя Капитан Андреево - Русе по който на ден минават минимум по 400 тира даже и дума не е обелено, нищо че отсечката Русе - Бяла е заприличала на гробище, на всеки завой паметна плоча!

    Нередност?
  • 4
    simval avatar :-(
    simval
    • - 1
    • + 61

    Тунелът под Шипка пак се "удави".

    Нередност?
  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 60

    До коментар [#4] от "simval":

    Еврофондовете не стигат до никъде, а в един момент и ще им дойде краят. За мен единственият устойчив модел е да се постигне следният консенсус в обществото: "Оправяме инфраструктурата - вдигаме цената на винетките". Първо резултатите, после цената. И то резултати равномерно разпределени по краищата на България, така както са разпределени и купувачите на винетките. А самата винетка трябва да е електронна и да се зарежда по регистрационния номер, вместо сегашната история с лепенките, от които пазарът е залят с фалшификати за по 20 лв вместо 67.

    Нередност?
  • nogica
    • - 9
    • + 86

    няма значение важното е че 103г. дядо подкрепя Орешарски,асфалт не се яде,10лв. към пенсията са друго.БДЖ ще ги извози като животни в конски вагони-защото изпълнява и социална функция....,безразлично ми е вече.

    Нередност?
  • 7
    simo87 avatar :-|
    simo87
    • - 11
    • + 63

    Некадърници. Автомобилния транспорт е в пъти по-важен от железопътния за България, тъй като ние нямаме индустрия, която да ползва жп. транспорта и той остава да се ползва само за пътнически цели, което е крайно нерентабилно. Няма как скъпите ж.п. съоръжения да се изплащат, като да речем на денонощие през един участък преминават по 5-10 влака, при това доста къси композиции. А и дори в развитите страни ж.п. транспорта е нерентабилен и се субсидира яко от държавния бюджет. Но ние не можем да си позволим това. Също така някой ( да речем ш.баното ни правителство ) трябваше да обясни на Брюксел, че ние нямаме цялостно изградена мрежа от автомагистрали и скоростни пътища и че без тях сме за никъде, а ж.п. транспорта може малко да почака.

    Нередност?
  • Пешката
    • - 1
    • + 67

    Това е всичко за 7 години??? Да разбираме ли че СОП, Калотина, Северната тангента, и всичките скоростни пътища се отлагат?!??? Какво стана с Русе - Свиленград/Маказа, Русе-Шумен, Русе-Варна, Кюстендил-БЮРМ?

    Нередност?
  • 9
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 36
    • + 4

    До коментар [#8] от "Пешката":

    Остовот си в областта на мечтите, засега!!! Добре че Батко и Братко стегнаха прохода Хаимбоаз..... че все я бяхме закъсали по това направление....

    Нередност?
  • 10
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 22
    • + 14

    Айде стегайте се и завършвайте магистралка Струма, през 2096 предстои Олимпиада в Атина.... не успяхме за тази от 2004, да се стегнем поне за следващата....

    Нередност?
Нов коментар