По "Струма", но без "Хемус", засега
Как изглежда към момента пътната инфраструктура в новата ОП "Транспорт"


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Изграждане на едно от най-големите тунелни съоръжения в Европа през Кресненското дефиле и завършване на последните 45-50 км магистрален път към Гърция. Така ще изглежда оста за пътна инфраструктура в оперативна програма "Транспорт" през следващите седем години, които обхваща новият програмен период (2014 - 2020).
Разчетите показват, че средствата за пътища в програмата – около 600 млн. евро, едва ще стигнат за реализацията на един-единствен проект - лот 3 от магистрала "Струма" (Благоевград - Сандански). За другия приоритет - магистрала "Хемус", европейски пари няма да има. Шансът на северната магистрала остава отделни етапи от нея да бъдат реализирани със заемни средства или чрез публично-частно партньорство.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
82 коментара
" ... Практиката показва, че при реална конкуренция цените почти винаги падат под индикативните стойности." И след това се почва с анексите.
До коментар [#1] от "_dan_":
Не, практиката показва, че най-дебелите анекси са точно при най-скъпите обекти - скъпи точно защото са спечелени след търгове с изкуствено завишени изисквания. Тоест като видят колко лесно и приятно стават работите, на разгонените изпълнители допълнително се разпалва меракът удоволствието да продължи. Примери много, най-типичните са със софийското летище и Дунав мост-2. При второто, само строителният надзор е 20 милиона евро, спрямо например 1 милион евро общо за 3-те нови лота на "Тракия", където нямаше подобни "завишени изисквания"
А за пътя Капитан Андреево - Русе по който на ден минават минимум по 400 тира даже и дума не е обелено, нищо че отсечката Русе - Бяла е заприличала на гробище, на всеки завой паметна плоча!
Тунелът под Шипка пак се "удави".
До коментар [#4] от "simval":
Еврофондовете не стигат до никъде, а в един момент и ще им дойде краят. За мен единственият устойчив модел е да се постигне следният консенсус в обществото: "Оправяме инфраструктурата - вдигаме цената на винетките". Първо резултатите, после цената. И то резултати равномерно разпределени по краищата на България, така както са разпределени и купувачите на винетките. А самата винетка трябва да е електронна и да се зарежда по регистрационния номер, вместо сегашната история с лепенките, от които пазарът е залят с фалшификати за по 20 лв вместо 67.
няма значение важното е че 103г. дядо подкрепя Орешарски,асфалт не се яде,10лв. към пенсията са друго.БДЖ ще ги извози като животни в конски вагони-защото изпълнява и социална функция....,безразлично ми е вече.
Некадърници. Автомобилния транспорт е в пъти по-важен от железопътния за България, тъй като ние нямаме индустрия, която да ползва жп. транспорта и той остава да се ползва само за пътнически цели, което е крайно нерентабилно. Няма как скъпите ж.п. съоръжения да се изплащат, като да речем на денонощие през един участък преминават по 5-10 влака, при това доста къси композиции. А и дори в развитите страни ж.п. транспорта е нерентабилен и се субсидира яко от държавния бюджет. Но ние не можем да си позволим това. Също така някой ( да речем ш.баното ни правителство ) трябваше да обясни на Брюксел, че ние нямаме цялостно изградена мрежа от автомагистрали и скоростни пътища и че без тях сме за никъде, а ж.п. транспорта може малко да почака.
Това е всичко за 7 години??? Да разбираме ли че СОП, Калотина, Северната тангента, и всичките скоростни пътища се отлагат?!??? Какво стана с Русе - Свиленград/Маказа, Русе-Шумен, Русе-Варна, Кюстендил-БЮРМ?
До коментар [#8] от "Пешката":
Остовот си в областта на мечтите, засега!!! Добре че Батко и Братко стегнаха прохода Хаимбоаз..... че все я бяхме закъсали по това направление....
Айде стегайте се и завършвайте магистралка Струма, през 2096 предстои Олимпиада в Атина.... не успяхме за тази от 2004, да се стегнем поне за следващата....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.