Синдел, центърът на жп вселената
Какво се случва в железопътната част от новата ОП "Транспорт"
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Линията Синдел - Карнобат е основно позната на пътниците който са избрали да прекарат поне 4 часа в живописния пътнически влак между Варна и Бургас.
Синдел и жп връзките му добиха по-голяма популярност през изминалата седмица, след като стана ясно, че министерството на транспорта ще направи опит да включи жп линията Карнобат - Синдел в списъка с приоритетни проекти за следващия програмен период на оперативна програма "Транспорт". Изчисленията на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), бенефициент по програмата, показват, че за пълното й доизграждане, започнало през 1981 г., са необходими 420 млн. лв. Ако Брюксел възприеме идеята, през 2020 г. гарата на Синдел може да се превърне в част от пътя на международните товари от Турция за Европа по Дунава и обратно.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
Аааа, ей ги какви били критериите за за приоритетността на отсечките:
"Където има проектна готовност и финансов ресурс, там работим."
Ам онуй новото министерство на капацитетните планировачи, то що не е изпланирало вече няколкостотин отсечки?
И то ли са беше преуморило от работа, че трябваше да ваканцува с другите?
С други думи, вместо да мислим за дългосрочни решения, изтупваме къде какво има от шкафовете и отиваме. Явно целта на правителството е България да получи по-малко средства, като покаже, че не сме способни да ги усвоим. Това работи в полза на тройната антиевропейска коалиция, защото им дава аргумент, защо Европа е лоша. ОСТАВКА!!!
Синдел-Карнобат е нелеп артифакт от миналото защото минава далеч от двата най-големи града, които свързва - Бургас и Варна. Така пътят между тях се удължава двукратно. Да се инвестират стотици милиони в този маршрут е плод на липса на стратегическо мислене.
Много по-смислено е да се изгради така или иначе планираната магистрала "Черно Море" и успоредно на нея да се прокара жп линия. Такава е практиката във Франция - магистрали и жп линии се градят успоредно. Така се пестят пари и време по проектиране, отчуждителни процедури и т.н.
Но това няма да стане защото на това правителство му липсва стратегическо мислене и подход към инфраструктурата.
"Зам.-министърът на транспорта Петър Киров например ни убеждава, че Европейската комисия и българските власти не биха допуснали подобен риск. Но проекти на НКЖИ и друг път са срещали подобна съдба - да си спомним за интермодалния център в Драгоман, който така и не посрещна тирове, които заедно с шофьорите да бъдат покачени на платформи. "
Интер-модалният център, който е напълно изграден, но стои неизползваем (последно май щяха да го превръщат в паркинг) е добър пример как необмислени чиновнически инициативи могат с лекота да загробят десетки милиони. Като гледам същото мислене продължава - само, че по-наедро.
"НКЖИ не разполага с готови за строителство проекти за най-скъпите отсечки по основни европейски коридори, каквито са Видин - София - Кулата и Русе - Подкова (за която липсва дори идеен), тъй като самото им изготвяне струва доста пари, а няма гаранция кога и дали тези трасета ще бъдат на практика модернизирани. "Не може да се разхвърляме из цялата страна и да подготвяме и да проектираме, при положение че не може да осигурим финансиране за строителство", аргументира се Кротнев."
Този Кротнев явно е формен идиот. От една страна се оплаква, че нямало проекти и по тази причина изтупвали от прахта маршрути като Карнобат-Синдел. От друга нямало смисъл да се изготвят проекти понеже нямало гаранции, че ще се реализират.
Изготвянето на проекта като стойност е незначителна в сравнение с реализацията му. НКЖИ пестейки 20-30 милиона за проекти рискува впоследствие да изгуби стотици милиони европейско финансиране именно заради липсата на подготвени проекти.
До коментар [#5] от "Nikolay UK":
безформен идиот е !
Никой не споменава проблемът с поддържането на вече изградените и бъдещи такива жп линии. А проблемът ще е много голям - от една страна се краде поголовно от конкретна малцинствена група и това прави инфраструктурата много несигурна, особено за високи скорости, а от друга - няма достатъчно квалифициран персонал за тази поддръжка.
Не може само да се иска да ни се отпускат пари за строителство, трябва да се инвестира и в хората. Ама от комунистите не очаквам такива неща, те отдавна са доказали, че искат да си живеят в средата на ХХ век...
Та значи, понеже линията Видин-София е скъпа, то може и да не я правим, макар да има проект и да е важна линия за ЕС?!?
Ба мааму. Толкоз ли е сложно да се схване, че основните линии са София-Пловдив-Бургас и София-Варна (през Карлово и Г. Оряховица)? Това са основните трасета за пътници и товари. Аман от международни недомислици. Щял някой от Турция да таралянка на влака и после да товари на кораб в Русе. Явно богат идиот. Защото не се сеща, че още в Турция може да натовари на кораб.
[quote#9:"Цецо"]Ба мааму. Толкоз ли е сложно да се схване, че основните линии са София-Пловдив-Бургас и София-Варна (през Карлово и Г. Оряховица)? [/quote]За София-Пловдив-Бургас и София-Варна (през Г. Оряховица) съм съгласен. Линията през Карлово, макар и по-пряко свързваща София с морето, обаче, е също артифакт от миналото.
Линията Русе-Пловдив в момента не се използва толкова интензивно, но според мен е от стратегическо значение за интегрирането на Северна с Южна България.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.