Поредно ръководство на БДЖ ще се опитва да подобри резултатите

В края на тази година билетите вероятно ще поскъпнат, но ще можем да си ги купуваме електронно чак през втората половина на 2014 г.

Подновяването на вагоните е сред основните мерки за подобряване на услугата на БДЖ и връщане на пътниците
Подновяването на вагоните е сред основните мерки за подобряване на услугата на БДЖ и връщане на пътниците    ©  Анелия Николова
Подновяването на вагоните е сред основните мерки за подобряване на услугата на БДЖ и връщане на пътниците
Подновяването на вагоните е сред основните мерки за подобряване на услугата на БДЖ и връщане на пътниците    ©  Анелия Николова

Подобряване на финансовите резултати, повишаване качеството и броя на вагоните, въвеждане на електронна продажба на билети и повишаване на цените – това са новите стари планове на затъналите в дългове "Български държавни железници", представени от новото ръководство в сряда. Подобни намерения бяха заявявани няколко пъти през последните няколко години, но положението на железниците продължава да се влошава.

"Надяваме се, че ще успеем да разсрочим плащанията и ще поемем глътка въздух в тази посока. Има изготвен план за това и чакаме одобрение. Изготвили сме вариант, в който трябва да изпълним краткосрочни и дългосрочни мерки и план за 2013 - 2020 г.", коментира новият изпълнителен директор Християн Кръстев, цитиран от "Фокус". БДЖ дължи над 700 млн. лв. на кредиторите си, включително два големи облигационни заема и кредит от германската банка KfW, по който са заложени единствените модерни мотриси Siemens на железниците. През миналия месец правителството взе решение част от дълговете на БДЖ към Националната компания "Железопътна инфраструктура", които са над 100 млн. лв., да бъдат изплатени чрез прехвърляне собствеността на почивни станции и други имоти и активи.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се