Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Поредно ръководство на БДЖ ще се опитва да подобри резултатите

В края на тази година билетите вероятно ще поскъпнат, но ще можем да си ги купуваме електронно чак през втората половина на 2014 г.

Подновяването на вагоните е сред основните мерки за подобряване на услугата на БДЖ и връщане на пътниците
Подновяването на вагоните е сред основните мерки за подобряване на услугата на БДЖ и връщане на пътниците
Подновяването на вагоните е сред основните мерки за подобряване на услугата на БДЖ и връщане на пътниците    ©  Анелия Николова
Подновяването на вагоните е сред основните мерки за подобряване на услугата на БДЖ и връщане на пътниците    ©  Анелия Николова

Подобряване на финансовите резултати, повишаване качеството и броя на вагоните, въвеждане на електронна продажба на билети и повишаване на цените – това са новите стари планове на затъналите в дългове "Български държавни железници", представени от новото ръководство в сряда. Подобни намерения бяха заявявани няколко пъти през последните няколко години, но положението на железниците продължава да се влошава.

"Надяваме се, че ще успеем да разсрочим плащанията и ще поемем глътка въздух в тази посока. Има изготвен план за това и чакаме одобрение. Изготвили сме вариант, в който трябва да изпълним краткосрочни и дългосрочни мерки и план за 2013 - 2020 г.", коментира новият изпълнителен директор Християн Кръстев, цитиран от "Фокус". БДЖ дължи над 700 млн. лв. на кредиторите си, включително два големи облигационни заема и кредит от германската банка KfW, по който са заложени единствените модерни мотриси Siemens на железниците. През миналия месец правителството взе решение част от дълговете на БДЖ към Националната компания "Железопътна инфраструктура", които са над 100 млн. лв., да бъдат изплатени чрез прехвърляне собствеността на почивни станции и други имоти и активи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • + 12

    "това са новите стари планове на затъналите в дългове "Български държавни железници", представени от новото ръководство в сряда. Подобни намерения бяха заявявани няколко пъти през последните няколко години, но положението на железниците продължава да се влошава."

    "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." A. Einstein

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 11

    До коментар [#1] от "Nikolay UK":

    Обещанието за електронна резервационна система го слушам от времето на Малкия Мук насам, сиреч поне 10-12 години.

    Нередност?
  • 3
    gost22 avatar :-?
    gost22
    • + 7

    Защо всички държавници от Освобождението насам, като чуят ЖП, все за далавери с вагони се сещат? Как пък нито един шеф не започна оздравяване с яка програма, за премахване на гратисчиите. Евтина мярка, която ще даде видим резултат в рамките на месец-два.

    Нередност?
  • 4
    dr_t avatar :-|
    dr_t
    • + 3

    Май на новото ръководство на БДЖ не му е ясно какво да направи...

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 4


    До коментар [#4] от "dr_t":

    Няма ново ръководство на БДЖ. Това е ръководство, което вече е ДОКАЗАЛО с дела, че не знае какво да прави!

    Нередност?
  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    До коментар [#3] от "gost22":

    Защото проблема с гратисчиите е неразделно свързан с проблема за крадливите служители - кондукторите, примерно..Оздравяване на БДЖ значи административна реформа в дружеството, каквото ще да се говори, това е пътя нагоре. За служителите ще е хубаво да се намери лост също, но не е толкова лесно да се приложи на практика. Не и от тези ръководители

    Нередност?
  • 7
    zo avatar :-|
    zo
    • + 1

    Колкото и да хубави вагоните като са бавни влаковете все тая. А и както вече показаха БДЖ със сименсите всичко хубаво се съсипва за отрицателно време тука.

    Нередност?
  • 8
    gost22 avatar :-?
    gost22

    [quote#6:"Георги Георгиев"]Защото проблема с гратисчиите е неразделно свързан с проблема за крадливите служители - кондукторите, примерно.[/quote]
    Примерно, в градският транспорт на някои български градове, този проблем е решен отдавна, и няма гратисчии. Най-интересното е, че частниците докараха по-хубави автобуси и държът по-точно на разписанието, от държавния ГТ преди това. Значи ръководството не желае да решава проблемите, което означава, че непукизма и корупцията идват от високите нива. Е, трябват ли ни такива структури на бюджетна хранилка?

    Нередност?
Нов коментар