Пътната агенция ще следи трафика с автоматизирана система
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътната агенция ще следи трафика с автоматизирана система

Пътната агенция ще следи трафика с автоматизирана система

Оборудват с камери и индукционни рамки 120 преброителни пункта на пътищата втори и трети клас

Радостина Маркова
5166 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Автоматизирана система за събиране на данни за трафика въвежда от следващата година Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Тя ще бъде внедрена на 120 пункта в страната и ще замени ръчното преброяване на преминаващите автомобили с по-надежден метод. Проектът се финансира по оперативна програма "Регионално развитие" и обхваща второкласната и третокласната пътна мрежа, която се рехабилитира със средства по тази програма. Аналогичен проект се подготвя и за първокласните пътища и магистралите, като той ще се финансира по програма "Транспорт". Работата по него ще започне най-рано догодина.

Системата

Автоматизираната система за преброяване на трафика представлява комбинация от камери и индуктивни рамки, монтирани в пътната настилка. Рамките маркират преминаващите превозни средства, а камерите разпознават регистрационните им номера. Данните от двата типа устройства дават информация за произхода, направлението на трафика, както и за средната скорост на движение в обследваните участъци. Те ще се събират и обработват по дигитален път и ще служат изцяло за статистически цели.

Изграждането на автоматизираната система ще струва малко под 2.9 млн. лв. с ДДС и ще отнеме около 6 месеца. Изпълнител е дружеството "Телелинк", което спечели обявената през пролетта обществена поръчка от пътната агенция, съобщи ръководителят на проекта Мирослав Ценов.

Данните за интензитета на трафика се използват в много направления – при планиране на ремонти и рехабилитация на пътища, проектиране на нови отсечки, също така при обосновка на пътната сигнализация, обследване на безопасността на пътищата и т.н. Те са задължителен елемент и от анализа разходи-ползи, който се прави при строителството на нови отсечки.

На ръка

В момента информация за интензивността на трафика се събира на 117 главни и 1428 допълнителни преброителни пункта по пътищата в цялата страна. От тях 64 основни и 1093 допълнителни точки са разположени на второкласната и третокласната мрежа.

Заради липсата на специализирана техника обаче преброяването се извършва ръчно и на определени периоди от време, което прави по-вероятни грешките и изкривяването на данните. С въвеждането на новата система информацията за трафика ще се събира много по-прецизно и на практика денонощно през цялата година. Освен това данните ще се предават в реално време и по дигитален път, докато в момента се пращат на хартиен носител по пощата и се вкарват в компютрите също на ръка.

"По тази причина често се случва да получаваме информацията за трафика с месец закъснение", коментира Доброслав Симеонов, който отговаря за обработката на данните. Тъй като автоматизираната система ще замени голяма част от ръчното преброяване, допълнителна полза ще е и намаляването на разходите за тази дейност.

По думите на Симеонов като цяло трафикът по пътищата от втори и трети клас е по-слаб в сравнение с първокласните и магистрълните отсечки. Средно за денонощие през по-ниския клас инфраструктура минават по 5000 автомобила. Това обаче е интензивно движение, предвид факта, че повечето от тези пътища са двулентови.

Не липсват обаче и примери за отсечки от второкласната и третокласната мрежа, които са с по-натоварено движение в сравнение с по-високия клас пътища. Сред най-показателните са софийското околовръстно шосе, както и пътят между Раднево и ТЕЦ "Марица-Изток". През лятото интензивен трафик има и по пътищата по Черноморието. В най-натоварените часове по някои от тези пътища трафикът може да надвиши 10-12 000 автомобила.

Автоматизирана система за събиране на данни за трафика въвежда от следващата година Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Тя ще бъде внедрена на 120 пункта в страната и ще замени ръчното преброяване на преминаващите автомобили с по-надежден метод. Проектът се финансира по оперативна програма "Регионално развитие" и обхваща второкласната и третокласната пътна мрежа, която се рехабилитира със средства по тази програма. Аналогичен проект се подготвя и за първокласните пътища и магистралите, като той ще се финансира по програма "Транспорт". Работата по него ще започне най-рано догодина.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    mcvess avatar :-P
    McVess

    "Заради липсата на специализирана техника обаче преброяването се извършва ръчно и на определени периоди от време, което прави по-вероятни грешките и изкривяването на данните. "

    Което за БГ означава "на око" и резултата е правопропорционален на махмурлука на преброяващия :).

  • dalaver3

    Цялата мара втасала - трафик ще ми броят ???!!!

    Я си вижте пътищата - дупка до дупка, оправете ги , па тогава бройте !!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.