Новият брой: Накъде след вота
Close

Архитекти срещу Столичната община заради проекта "Лъвов мост"

Опасенията са, че мащабният проект за кръгово кръстовище на три етажа ще обезличи историческата среда

Настоящият проект предвижда триетажно кръстовище с кръгово движение за автомобили. Самият Лъвов мост ще се запази, но ще се използва само от трамваите
Настоящият проект предвижда триетажно кръстовище с кръгово движение за автомобили. Самият Лъвов мост ще се запази, но ще се използва само от трамваите
Настоящият проект предвижда триетажно кръстовище с кръгово движение за автомобили. Самият Лъвов мост ще се запази, но ще се използва само от трамваите    ©  Капитал
Настоящият проект предвижда триетажно кръстовище с кръгово движение за автомобили. Самият Лъвов мост ще се запази, но ще се използва само от трамваите    ©  Капитал
22.26 млн. лв. струва изграждането на триетажното кръстовище.

За консултанти, които да анализират пътната ситуация в София и да открият начин за справяне с тапите в града, в последните години Столичната община отдели милиони от бюджета си. И макар повечето от тези харчове да са със спорен ефект, една от видимите тенденции от съветите на консултантските компании е зачестилото изграждане на кръстовища на две нива, кръгови кръстовища, естакади и тунели - според местната управа именно това са мерките, които облекчават ежедневните задръствания.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
90 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    izabell avatar :-P
    izabell
    • - 31
    • + 7

    И къде са каскадите,питаме ние:)

    Нередност?
  • 2
    davidov09 avatar :-P
    Starec
    • - 144
    • + 60

    Показаният "алтернативен проект" не предлага нищо ново, освен градинките. Не, че те са лоши, но проблемът на сегашния Лъвов мост не е липсата на градинки, а е огромният транспортен поток по "Сливница". Той забавя движението, замърсява въздуха, загрозява дори тази част от Стара София.
    Проектът на общината премахва именно това - вкарва този поток ниско до реката и освобождава площада за всичко, което може да се поиска, вкл. и за идеите на "алтернативния": "място за туризъм, изкуство и обществени прояви, площади със зелени площи, паметници и културни пунктове, а прилежащите сгради ще имат възможност да развиват търговия".
    Така че - браво на общината и успех на проекта и - ще му се радваме.

    Нередност?
  • 3
    aek46312746 avatar :-|
    aek46312746
    • - 94
    • + 6

    и 2-та проекта не предлагат нищо по-различно от сега съществуващото !? аз Нива не виждам...

    Нередност?
  • 4
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin
    • - 16
    • + 74

    До коментар [#2] от "Starec":

    Личи си, че хал хабер си нямате от градоустройство.

    Нередност?
  • 5
    tanturka avatar :-|
    tanturka
    • - 19
    • + 96

    Аз пък съм за алтернативния вариант - по-човешко и по-разумно. Отгоре - който ще завива, другите през тунела. И какво толкова се тюхкаме за трафика - при този отрицателен прираст, и трайните му перспективи, трафикът ще затихва. Оптимистично, нали?!

    Нередност?
  • 6
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 14
    • + 52

    Не знам защо, но алтернативните проекти излизат все в последния момент. Или чак след като дадена инфраструктура е построена. След дъжд качулка.

    Нередност?
  • 7
    axo avatar :-|
    axo
    • - 9
    • + 183

    До коментар [#2] от "Starec":


    До коментар [#3] от "aek46312746":

    Потресаващо невежи коментари... Не виждали нива... Божееее...
    След като не сте в състояние да възприемете предложения графичен материал не се изказвайте бе господа! Отидете на страницата на Група Град и вижте целия проект - той е цялостна концепция за четирите кръстовища - от "Христо Ботев" до Сточна гара. Целият транзитен поток е вкаран под земята, до речното корито и като се слезе в единия край се излиза чак от другия - без светофари, без задръствания, с висока скорост и тихо, защото си в нещо като траншея - кое не е ясно? Когато транзитното движение отпадне от теренното ниво, останалият горе по кръстовищата трафик ще е много по-малко, а ако се направи и пробивът "Данаил Николаев", то "Лъвов мост" ще се превърне в едно спокойно, почти квартално кръстовище, където автомобилите няма да смущават хората. Така се решават проблемите в един голям град - със стратегия и последователност, а не с изхвърляния на произволни места. Само че комисионните вече са договорени, парите са взети и всички намесени ще драпат със зъби и нокти, за да се запази тихомълком набутания проект.
    На никого ли не прави впечатление, че цитираните стойности за тези проекти - както вече изпълнените, така и предстоящите, са космически???
    А безумието, което циркулира като предложение за "България" и "Гешов"? Как може да се предвиждат 25 МИЛИОНА (?!?) за да се направи някаква мегаструктура, която в нито една посока няма да позволява безконфликтно преминаване???
    Този материал е много закъснял, защото простотиите на общината и главния архитект вече започват да смърдят!!! Браво на архитектите от Група Град за заетата позиция и за смелостта да се повдигне този въпрос, който е от изключително значение! Жалко е, че в обществото ни се шири некомпетентност, игнорантност и войнстваща простащина, както е видно от коментарите по-горе.

    Нередност?
  • 8
    kikoni avatar :-|
    kikoni
    • - 10
    • + 40

    Това е пълна дивотия. Измислено е да се усвояват пари и архитекта да съзерцева дивотията си.

    Да вземат да отидат в Брюксел и да видят как се правят кръстовища на две нива. Пример за кръговото на две нива е площад Монтгомери. В средата на площада има фонтан, тук една огромна дупка. Да намерят половин час и обиколят пеша площада, подлезите, трамвайните и автобусни линии. Има и спирка на метро. С метрото нивата стават три. И дано схванат какво е различно и защо го предпочитам и аз и община Брюксел и тамошните строители и проектанти и членовете Експертните съвети по устройство на територията.

    Нередност?
  • Milton Banana
    • - 4
    • + 126

    на Лъвов мост няма нужда от кръгово - потокът от централна гара трябва да се отбие през "пробива" на Данаил Николаев направо към Сточна гара

    Впрочем, Петър Диков не е ли време да бъде изгонен ???

    Нередност?
  • 10
    keepwalking avatar :-|
    keepwalking
    • - 47
    • + 18

    Тея дето говорят ,че се строй на парче просто не са взели поръчката те.....
    Е примерно до телевизионната кула като направиха кръстовището ,се запуши до семинарията...но то няма как да се направи всичко на веднъж.......така ,че

    Нередност?
Нов коментар