🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Архитекти срещу Столичната община заради проекта "Лъвов мост"

Опасенията са, че мащабният проект за кръгово кръстовище на три етажа ще обезличи историческата среда

Настоящият проект предвижда триетажно кръстовище с кръгово движение за автомобили. Самият Лъвов мост ще се запази, но ще се използва само от трамваите
Настоящият проект предвижда триетажно кръстовище с кръгово движение за автомобили. Самият Лъвов мост ще се запази, но ще се използва само от трамваите
Настоящият проект предвижда триетажно кръстовище с кръгово движение за автомобили. Самият Лъвов мост ще се запази, но ще се използва само от трамваите    ©  Капитал
Настоящият проект предвижда триетажно кръстовище с кръгово движение за автомобили. Самият Лъвов мост ще се запази, но ще се използва само от трамваите    ©  Капитал
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

22.26 млн. лв. струва изграждането на триетажното кръстовище.

За консултанти, които да анализират пътната ситуация в София и да открият начин за справяне с тапите в града, в последните години Столичната община отдели милиони от бюджета си. И макар повечето от тези харчове да са със спорен ефект, една от видимите тенденции от съветите на консултантските компании е зачестилото изграждане на кръстовища на две нива, кръгови кръстовища, естакади и тунели - според местната управа именно това са мерките, които облекчават ежедневните задръствания.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

90 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    izabell avatar :-P
    izabell
    • - 31
    • + 7

    И къде са каскадите,питаме ние:)

    Нередност?
  • 2
    davidov09 avatar :-P
    Starec
    • - 144
    • + 60

    Показаният "алтернативен проект" не предлага нищо ново, освен градинките. Не, че те са лоши, но проблемът на сегашния Лъвов мост не е липсата на градинки, а е огромният транспортен поток по "Сливница". Той забавя движението, замърсява въздуха, загрозява дори тази част от Стара София.
    Проектът на общината премахва именно това - вкарва този поток ниско до реката и освобождава площада за всичко, което може да се поиска, вкл. и за идеите на "алтернативния": "място за туризъм, изкуство и обществени прояви, площади със зелени площи, паметници и културни пунктове, а прилежащите сгради ще имат възможност да развиват търговия".
    Така че - браво на общината и успех на проекта и - ще му се радваме.

    Нередност?
  • 3
    aek46312746 avatar :-|
    aek46312746
    • - 94
    • + 6

    и 2-та проекта не предлагат нищо по-различно от сега съществуващото !? аз Нива не виждам...

    Нередност?
  • 4
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin
    • - 16
    • + 74

    До коментар [#2] от "Starec":

    Личи си, че хал хабер си нямате от градоустройство.

    Нередност?
  • 5
    tanturka avatar :-|
    tanturka
    • - 19
    • + 96

    Аз пък съм за алтернативния вариант - по-човешко и по-разумно. Отгоре - който ще завива, другите през тунела. И какво толкова се тюхкаме за трафика - при този отрицателен прираст, и трайните му перспективи, трафикът ще затихва. Оптимистично, нали?!

    Нередност?
  • 6
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 14
    • + 52

    Не знам защо, но алтернативните проекти излизат все в последния момент. Или чак след като дадена инфраструктура е построена. След дъжд качулка.

    Нередност?
  • 7
    axo avatar :-|
    axo
    • - 9
    • + 183

    До коментар [#2] от "Starec":


    До коментар [#3] от "aek46312746":

    Потресаващо невежи коментари... Не виждали нива... Божееее...
    След като не сте в състояние да възприемете предложения графичен материал не се изказвайте бе господа! Отидете на страницата на Група Град и вижте целия проект - той е цялостна концепция за четирите кръстовища - от "Христо Ботев" до Сточна гара. Целият транзитен поток е вкаран под земята, до речното корито и като се слезе в единия край се излиза чак от другия - без светофари, без задръствания, с висока скорост и тихо, защото си в нещо като траншея - кое не е ясно? Когато транзитното движение отпадне от теренното ниво, останалият горе по кръстовищата трафик ще е много по-малко, а ако се направи и пробивът "Данаил Николаев", то "Лъвов мост" ще се превърне в едно спокойно, почти квартално кръстовище, където автомобилите няма да смущават хората. Така се решават проблемите в един голям град - със стратегия и последователност, а не с изхвърляния на произволни места. Само че комисионните вече са договорени, парите са взети и всички намесени ще драпат със зъби и нокти, за да се запази тихомълком набутания проект.
    На никого ли не прави впечатление, че цитираните стойности за тези проекти - както вече изпълнените, така и предстоящите, са космически???
    А безумието, което циркулира като предложение за "България" и "Гешов"? Как може да се предвиждат 25 МИЛИОНА (?!?) за да се направи някаква мегаструктура, която в нито една посока няма да позволява безконфликтно преминаване???
    Този материал е много закъснял, защото простотиите на общината и главния архитект вече започват да смърдят!!! Браво на архитектите от Група Град за заетата позиция и за смелостта да се повдигне този въпрос, който е от изключително значение! Жалко е, че в обществото ни се шири некомпетентност, игнорантност и войнстваща простащина, както е видно от коментарите по-горе.

    Нередност?
  • 8
    kikoni avatar :-|
    kikoni
    • - 10
    • + 40

    Това е пълна дивотия. Измислено е да се усвояват пари и архитекта да съзерцева дивотията си.

    Да вземат да отидат в Брюксел и да видят как се правят кръстовища на две нива. Пример за кръговото на две нива е площад Монтгомери. В средата на площада има фонтан, тук една огромна дупка. Да намерят половин час и обиколят пеша площада, подлезите, трамвайните и автобусни линии. Има и спирка на метро. С метрото нивата стават три. И дано схванат какво е различно и защо го предпочитам и аз и община Брюксел и тамошните строители и проектанти и членовете Експертните съвети по устройство на територията.

    Нередност?
  • 9
    ukigonhi avatar :-@
    Milton Banana
    • - 4
    • + 126

    на Лъвов мост няма нужда от кръгово - потокът от централна гара трябва да се отбие през "пробива" на Данаил Николаев направо към Сточна гара

    Впрочем, Петър Диков не е ли време да бъде изгонен ???

    Нередност?
  • 10
    keepwalking avatar :-|
    keepwalking
    • - 47
    • + 18

    Тея дето говорят ,че се строй на парче просто не са взели поръчката те.....
    Е примерно до телевизионната кула като направиха кръстовището ,се запуши до семинарията...но то няма как да се направи всичко на веднъж.......така ,че

    Нередност?
Нов коментар