Проектът "Лъвов мост" ще бъде коригиран
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Проектът "Лъвов мост" ще бъде коригиран

Сегашният проект предвижда кръгово движение. Самият Лъвов мост ще се запази, но ще се използва само от трамваите.

Проектът "Лъвов мост" ще бъде коригиран

Заради многобройните критики Столичната община ще преразгледа концепцията за триетажното кръстовище

Кристина Климентиевна
13645 прочитания

Сегашният проект предвижда кръгово движение. Самият Лъвов мост ще се запази, но ще се използва само от трамваите.

© Капитал


Мащабният проект "Лъвов мост" с респектираща цена от над 22 млн. лв., който предвижда кръгово движение и триетажно кръстовище, но пък нито една велоалея и твърде ограничено пешеходно пространство, ще бъде променен. Това стана ясно след среща на главният архитект на София Петър Диков с няколко граждански организации и сдружения на архитекти, които отправиха критики към идеята на общината. По думите на архитектите от "Група Град" предстоящите промени по проекта ще бъдат обсъдени отново и през следващите седмици с участие на неправителствения сектор. "От думите на арх. Диков стана ясно, че проектът все още не е внесен в общината и засега няма да бъде издавано разрешение за строителство", казаха за "Капитал Daily" представители на сдружението. Така решенията остават за следващия месец, когато общината ще разгледа промените, постъпилите становища и коментари.

Какво може да се промени

По думите на главния архитект една от промените може да засегне броя на платната на кръговото движение - в момента те са три, но са твърде тесни и може да бъдат намалени на две, но с по-голяма ширина, заради градския транспорт. Диков обаче категорично няма да се откаже от концепцията за кръгово движение  - тя е породена от желанието му зоната да стане обръщало за тролейбуси и автобуси, които в момента преминават през Сточна гара, и така да бъде намален 50% от трафика. Миналата седмица от "Група Град" представиха алтернативен проект, който е много по-семпъл - с движение на две нива, но отваря много повече пространството около историческия Лъвов мост, който в проекта на общината е затворен вътре в кръговото движение и по него ще минават единствено трамваи.

Друг проблем според "Група Град" е, че проектът не е преминал и през оценка за въздействието на околната среда въпреки наличието на река, тъй като РИОСВ не е намерил за нужно да се изготвя такава. Гражданските сдружения имат намерение да проучат отказа на регионалната инспекция и ако се наложи, да сезират органите на реда.

Финансови проблеми

За момента въпрос без отговор е кой ще плати корекцията на проекта, след като тръжните процедури са с вече фиксирана стойност - за изграждането на кръстовището бе избран консорциум с основното участие на "Главболгарстрой". "Ангажиментът за преработката на проекта е на изпълнителя", каза за "Капитал Daily" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. По негови думи е нормално да има корекции в първоначалния вариант, тъй като той е "идейна фаза" и до момента на издаване на разрешение за строеж промените се заплащат от фирмата изпълнител. Според Христов началото на строителството е "въпрос на технологично време" и зависи от дирекцията на арх. Диков, които трябва да дадат последни указания на проектантите. До редакционното приключване на броя от "Главболгарстрой" не успяха да предоставят коментар по темата.

Притеснения и за Орлов мост

След градоустройствените решения на Столичната община за Лъвов мост архитекти изразиха притеснение относно изказвания на зам.-кмета Любомир Христов за подобна реконструкция и на Орлов мост. В "24 часа" той казва, че общината има идея за второ ниво на движение като продължение на бул. "Христо и Евлоги Георгиеви".

"Има няколко идейни проекта за Орлов мост от различни авторски колективи", каза за "Капитал Daily" Христов. По негови думи главният архитект на София заедно с екипа на "Метрополитен" работят над намирането на "интегрирано решение", което да съчетава проекта за транспортния възел с този за третия лъч на метрото. "Трудно е да се каже дали ще бъде подобие на кръговото движение на Лъвов мост, тъй като в момента сме далеч от окончателния вариант", допълни той.

Мащабният проект "Лъвов мост" с респектираща цена от над 22 млн. лв., който предвижда кръгово движение и триетажно кръстовище, но пък нито една велоалея и твърде ограничено пешеходно пространство, ще бъде променен. Това стана ясно след среща на главният архитект на София Петър Диков с няколко граждански организации и сдружения на архитекти, които отправиха критики към идеята на общината. По думите на архитектите от "Група Град" предстоящите промени по проекта ще бъдат обсъдени отново и през следващите седмици с участие на неправителствения сектор. "От думите на арх. Диков стана ясно, че проектът все още не е внесен в общината и засега няма да бъде издавано разрешение за строителство", казаха за "Капитал Daily" представители на сдружението. Така решенията остават за следващия месец, когато общината ще разгледа промените, постъпилите становища и коментари.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

50 коментара
  • 1
    ina_d avatar :-|
    ina_d

    Крайно време е да започнат да правят обществени обсъждания още в концептуалната фаза и да аргументират предложенията си, за да не се стига до подобни изцепки.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    pavla avatar :-|
    ПАВЛА

    Браво на "Група Град", че успяха да се преборят за просмислянето на малоумния проект, грозящ "Лъвов мост".

  • 3
    hekata5 avatar :-|
    Гергин Борисов

    До коментар [#2] от "ПАВЛА - సటోరి":

    Важно е хората да участват активно: да настояват за отпадане на кръговото.

  • 4
    philipotel avatar :-|
    Durruti

    До коментар [#3] от "Гергин Борисов":

    Отпадането на кръговото ще означава, че пак ще бъдат дадени милиони, но половината проблеми на това кръстовище ще останат нерешени

  • 5
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch

    До коментар [#4] от "philipotel":

    Кои точно проблеми ще реши кръгово със светофари?

    Единствено от траншеята има реален смисъл ама тогава цената ще трябва да е под 10 млн и ГБС няма да могат да се налапнат колкото им се иска.

  • 6
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch

    А за липсата на влеоалей - нямам думи

    Велосипедът и метрото са начина да подобрим качеството на въздуха в София. А Мария Луиза има вариант да стане и пешеходна като продължение на бул. Витоша

  • 7
    philipotel avatar :-|
    Durruti

    До коментар [#5] от "hellwitch":

    Дори и със светофари, докато трафика от и за гарата и Надежда минава оттам, кръговото е най-добрия вариант. А така като гледам пробива към Данаил Николаев няма да ни огрее в близко бъдеще. Пък ако някога Мария Луиза наистина стане пешеходна, нито вече ще има трамваи, заради които са светофарите, нито пък кръговото ще пречи.

  • 8
    djdujanka avatar :-|
    djudjanka

    [quote#1:"ina_d"]Крайно време е да започнат да правят обществени обсъждания още в концептуалната фаза и да аргументират предложенията си, за да не се стига до подобни изцепки.[/quote]

    Аз смятам, че по-скоро трябва да се събират на обществени обсъждания специалисти, които не са участвали в проекта. По този начин ще се оценят професионално "грешките", които са допуснати в даден проект. Все пак, смятам, че един специалист би дал много точна и аргументирана оценка на проблемите, отколкото гражданин, който не е запознат със спецификите на дадена област. В момента това не се прави! Такива "неща" като на Лъвов мост (Орлов с настоящия проект) не трябва да се случват, а да се мисли
    цялостно, конструктивно и логично, относно потоците на трафика.

  • 9
    abete avatar :-|
    Elitsa Dimitrova

    Да не се радваме преждевременно, до колкото разбирам кръговото остава. На публично обсъждане са подложени само броя на платната и шарката на озеленяването, не и комисионната на ГБС.

  • clutch

    дик-ОФФ за пореден път доказа, че/ заедно със Софиянски/ е изключително вреден за София!!!!
    От години прави свинщина след свинщина, подчинена само и единствено на алчното си дупе.
    С камъни трябва да бъде прокуден от града!
    Паразит мръсен некадърен!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK