Българско-чешка компания с най-ниска оферта за отсечка от метрото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българско-чешка компания с най-ниска оферта за отсечка от метрото

Метростанцията на летище София ще има пряка връзка с корпуса на терминал 2

Българско-чешка компания с най-ниска оферта за отсечка от метрото

Обединението предложи по-добри финансови условия от останалите пет кандидата

Кристина Климентиевна
11024 прочитания

Метростанцията на летище София ще има пряка връзка с корпуса на терминал 2


Обединение "Метро Черни връх 2013" е най-вероятният изпълнител на разширението на втория лъч на метрото в посока южно от бул. "Джеймс Баучер". Това стана ясно от ценовите оферти на шестте кандидата (виж карето) за поръчката на софийското дружество "Метрополитен". Обществената поръчка беше обявена без прогнозна стойност, но с гаранция за участие в размер на 600 хил. лв. Според разпоредбите на Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на тръжната процедура, което означава, че в този случай тя е максимум 60 млн. лв. "Метро Черни връх 2013" (в което влизат "Станилов", Метропроект" - Прага, и "Джи Пи груп" с подизпълнител "Стартинженеринг") предложи най-ниска оферта сред останалите участници - 42.3 млн. лв. без ДДС, и получи максимален брой точки за технически показатели и време.

Комисията ще оповести спечелилия поръчката до седмица, след това има двуседмичен срок за обжалване, преди да се подпише договорът. Срокът, който Столичната община е заложила за изпълнението на проекта, е до 2015 г. заедно с разклоненията на първия метродиаметър до летището и "Бизнес парк София".

Подземната железница

Финансирането на новия участък е по оперативна програма "Транспорт", със спестени средства от провеждането на последните тръжни процедури за развитието на проекта до момента. Разширението на втория метродиаметър, което ще бъде с дължина 1.2 км, започва от ул. "Елин връх" (метростанция "Джеймс Баучер") до ул. "Филип Кутев". Ще бъде изградена една станция между кръстовището на бул. "Черни връх" с ул. "Сребърна", като единият изход ще е на ул. "Хенрих Ибсен", а другият ще излиза на бул. "Тодор Каблешков". Станцията ще има странични перони и ще бъде оборудвана с асансьори и ескалатори, а тунелите - двупътни. Очаква се новият участък да бъде транспортно решение за немалък брой хора, тъй като в района има около 60 жилищни блока.

Напредък и по останалите разклонения

В момента активно се работи и по изграждането на две отсечки – до аерогарата и "Бизнес парк София", като и двата проекта трябва да бъдат завършени през 2015 г. Трасето до терминал 2 с дължина от 5 км и 4 метростанции е разделено на три части – две подземни и една надземна, като началото му тръгва от бул. "Цариградско шосе". Стойността на проекта е 136 млн. лв. Участъкът, който тръгва от "Младост 1", струва 85.7 млн. лв. без ДДС. Той е с дължина 2.7 км и 3 станции – до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев", зад хипермаркет "Хит" и на околовръстното шосе и ул. "Самар". Финансирането и на двата проекта е осигурено по оперативна програма "Транспорт".

Същевременно с това е готов идейният проект за третия, последен от основните лъчи на метрото, който общината предвижда да реализира в следващия програмен период от 2014 до 2020 г. Прогнозната стойност е над 1.4 млрд. лв., като за финансирането местната управа отново разчита на оперативна програма "Транспорт". Според изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев изпълнението на проекта ще се извършва на етапи, като при осигуряване на финансирането трасето може да бъде завършено през 2018 г.

Трасето на третия лъч ще тръгва от колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе", ще минава през бул. "Владимир Вазов", където ще има три метростанции и една при театър "Зад канала". Следващата ще е на Орлов мост, където ще има и връзка с първия метродиаметър и при НДК с връзка с втората линия. От Националния дворец на културата линията продължава към кръстовището на бул. "България" и бул. "Гешов", кварталите "Красно село" и "Овча купел" и ще достигне Околовръстното шосе. Последната спирка на третия лъч на метрото ще е при жп линията София - Перник и там ще бъде открита нова гара.

Офертите

Обединение "Метро Черни връх 2013" ( "Станилов", Метропроект" - Прага, и "Джи Пи груп", подизпълнител "Стартинженеринг")

Обща оценка – 100 точки

Ценова оферта – 42.3 млн. лв.

Oбединение "Адвал – Гео" ("Адвал", "Геострой", подизпълнител "Стартинженеринг")

Обща оценка – 99.54 точки

Ценова оферта – 42.7 млн. лв.

Обединение "Черни връх" ("Трейс груп холд", Пи Ес Ай и "Инжпроект")

Обща оценка – 92.16 точки

Ценова оферта – 49.8 млн. лв.

Сдружение "Метро Витоша 2013" ("Геа 21" Испания, "ПСТ холдинг" и "Монолит", подизпълнител "Стартинженеринг")

Обща оценка – 88.93 точки

Ценова оферта – 53.8 млн. лв.

Обединение "Енерго Черни връх" ( "Енергоремонт холдинг","Икс Гранди Лавори" - Италия и проектантското бюро "Рикат" - автор на идейния проект на участъка)

Обща оценка – 88.86 точки

Ценова оферта – 53.3 млн. лв.

"Доуш иншаат ве тиджарет" - Турция (подизпълнител "Стартинженеринг")

Обща оценка – 82.42 точки

Ценова оферта – 63.5 млн. лв.

Обединение "Метро Черни връх 2013" е най-вероятният изпълнител на разширението на втория лъч на метрото в посока южно от бул. "Джеймс Баучер". Това стана ясно от ценовите оферти на шестте кандидата (виж карето) за поръчката на софийското дружество "Метрополитен". Обществената поръчка беше обявена без прогнозна стойност, но с гаранция за участие в размер на 600 хил. лв. Според разпоредбите на Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на тръжната процедура, което означава, че в този случай тя е максимум 60 млн. лв. "Метро Черни връх 2013" (в което влизат "Станилов", Метропроект" - Прага, и "Джи Пи груп" с подизпълнител "Стартинженеринг") предложи най-ниска оферта сред останалите участници - 42.3 млн. лв. без ДДС, и получи максимален брой точки за технически показатели и време.

Комисията ще оповести спечелилия поръчката до седмица, след това има двуседмичен срок за обжалване, преди да се подпише договорът. Срокът, който Столичната община е заложила за изпълнението на проекта, е до 2015 г. заедно с разклоненията на първия метродиаметър до летището и "Бизнес парк София".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

34 коментара
  • 1
    kireto avatar :-?
    Кирето

    Добре де, защо при шест подадени оферти от различни конкуренти, "Стартинженеригн" е подизпълнител на четири от тях?
    Не съм много запознат с процедурите, но ми е любопитно, редно ли е това?

  • 2
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#1] от "Кирето":

    Защото "Стартинженеринг" се занимава с електрическото оборудване, специфична работа, в която няма много конкуренти.

  • 3
    jugozombi avatar :-?

    1. Тфа не се яде.
    2. От строителство най-много се краде.
    3. Всички сме за "Терминал 2".
    4. Боце ли ше реже лентичката?
    5. Проявете творчество, създайте собствено тъпо клише!

  • 4
    kireto avatar :-|
    Кирето

    До коментар [#2] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа")":

    ОК. Мерси.
    Но тогава следващият ми въпрос е дали "Стартинженеринг" е дал една и съща цена на всички, като подизпълнител?
    Това дали може да се провери някъде.
    Получава се един вид, че те могат да оказват влияние на на цената, обявена от основните кандидати.
    Може и да бъркам...

  • 5
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#4] от "Кирето":

    Питайте ги.

  • 6
    karla_hanneman avatar :-|
    Karla c Україна Hanneman

    Червените нали казаха , че няма пари (тоест , че ще си ги "усвоят" )? Какво значение има кой ще спечели търга? След като няма да им се плати - няма да строят.

  • 7
    ruritanec avatar :-|
    Руританец

    Метростанцията щяла да има изход към "Тодор Каблешков"... Общинарите продължават да си фантазират, че "Тодор Каблешков" стига до Хладилника, а репортерите все така повтарят фантазиите им...

  • 8
    tanas avatar :-?
    Танас

    Дано не ги прецакат инак добре са се стиковали : Станилов - одземно строителство, Старт - Електрото а Джи Пи груп строителните облицовки и дограма и най - важното имат опит в това строителство както и ще осигурят работа на няколко хиляди работници.
    Подкрепям +++++++
    ''Обединение "Метро Черни връх 2013" ( "Станилов", Метропроект" - Прага, и "Джи Пи груп", подизпълнител "Стартинженеринг")
    Обща оценка – 100 точки
    Ценова оферта – 42.3 млн. лв.

  • 9
    tanas avatar :-?
    Танас

    Да забравих и Чехите - проектанти Метропроект Прага.
    http://stanilov.bg/?p=50&l=1
    http://gpgroupbg.com/bg/%D0%9D%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BB%D0%BE

  • 10
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#6] от "Karla Hanneman":

    Беше редно БСП да спре финансирането, след като някаква изключително умна и безкритично възпроизвеждана от "Икономедиа" класация определи София за един от най-бързо западащите градове на света въпреки динамика като тази на нарастването на метросистемата, при която от 10 км метролинии в експлоатация през 2003 година се стигна до 31 км в експлоатация през 2013-та, още почти 10 км в строеж или търг за изпълнение и течаща подготовка за изграждане на трети метродиаметър. Никакво финансиране, упадъкът трябва да бъде спрян!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK