Българско-чешка компания с най-ниска оферта за отсечка от метрото

Обединението предложи по-добри финансови условия от останалите пет кандидата

Метростанцията на летище София ще има пряка връзка с корпуса на терминал 2
Метростанцията на летище София ще има пряка връзка с корпуса на терминал 2
Метростанцията на летище София ще има пряка връзка с корпуса на терминал 2
Метростанцията на летище София ще има пряка връзка с корпуса на терминал 2

Обединение "Метро Черни връх 2013" е най-вероятният изпълнител на разширението на втория лъч на метрото в посока южно от бул. "Джеймс Баучер". Това стана ясно от ценовите оферти на шестте кандидата (виж карето) за поръчката на софийското дружество "Метрополитен". Обществената поръчка беше обявена без прогнозна стойност, но с гаранция за участие в размер на 600 хил. лв. Според разпоредбите на Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на тръжната процедура, което означава, че в този случай тя е максимум 60 млн. лв. "Метро Черни връх 2013" (в което влизат "Станилов", Метропроект" - Прага, и "Джи Пи груп" с подизпълнител "Стартинженеринг") предложи най-ниска оферта сред останалите участници - 42.3 млн. лв. без ДДС, и получи максимален брой точки за технически показатели и време.

Комисията ще оповести спечелилия поръчката до седмица, след това има двуседмичен срок за обжалване, преди да се подпише договорът. Срокът, който Столичната община е заложила за изпълнението на проекта, е до 2015 г. заедно с разклоненията на първия метродиаметър до летището и "Бизнес парк София".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
34 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kireto avatar :-?
    Кирето
    • - 12
    • + 52

    Добре де, защо при шест подадени оферти от различни конкуренти, "Стартинженеригн" е подизпълнител на четири от тях?
    Не съм много запознат с процедурите, но ми е любопитно, редно ли е това?

    Нередност?
  • 2
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#1] от "Кирето":

    Защото "Стартинженеринг" се занимава с електрическото оборудване, специфична работа, в която няма много конкуренти.

    Нередност?
  • 3
    jugozombi avatar :-?

    1. Тфа не се яде.
    2. От строителство най-много се краде.
    3. Всички сме за "Терминал 2".
    4. Боце ли ше реже лентичката?
    5. Проявете творчество, създайте собствено тъпо клише!

    Нередност?
  • 4
    kireto avatar :-|
    Кирето
    • - 5
    • + 37

    До коментар [#2] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа")":

    ОК. Мерси.
    Но тогава следващият ми въпрос е дали "Стартинженеринг" е дал една и съща цена на всички, като подизпълнител?
    Това дали може да се провери някъде.
    Получава се един вид, че те могат да оказват влияние на на цената, обявена от основните кандидати.
    Може и да бъркам...

    Нередност?
  • 5
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#4] от "Кирето":

    Питайте ги.

    Нередност?
  • 6
    karla_hanneman avatar :-|
    Karla c Україна Hanneman
    • - 9
    • + 20

    Червените нали казаха , че няма пари (тоест , че ще си ги "усвоят" )? Какво значение има кой ще спечели търга? След като няма да им се плати - няма да строят.

    Нередност?
  • 7
    ruritanec avatar :-|
    Руританец
    • - 3
    • + 41

    Метростанцията щяла да има изход към "Тодор Каблешков"... Общинарите продължават да си фантазират, че "Тодор Каблешков" стига до Хладилника, а репортерите все така повтарят фантазиите им...

    Нередност?
  • 8
    tanas avatar :-?
    Танас
    • - 3
    • + 31

    Дано не ги прецакат инак добре са се стиковали : Станилов - одземно строителство, Старт - Електрото а Джи Пи груп строителните облицовки и дограма и най - важното имат опит в това строителство както и ще осигурят работа на няколко хиляди работници.
    Подкрепям +++++++
    ''Обединение "Метро Черни връх 2013" ( "Станилов", Метропроект" - Прага, и "Джи Пи груп", подизпълнител "Стартинженеринг")
    Обща оценка – 100 точки
    Ценова оферта – 42.3 млн. лв.

    Нередност?
  • 9
    tanas avatar :-?
    Танас
    • - 2
    • + 11

    Да забравих и Чехите - проектанти Метропроект Прага.
    http://stanilov.bg/?p=50&l=1
    http://gpgroupbg.com/bg/%D0%9D%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BB%D0%BE

    Нередност?
  • 10
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#6] от "Karla Hanneman":

    Беше редно БСП да спре финансирането, след като някаква изключително умна и безкритично възпроизвеждана от "Икономедиа" класация определи София за един от най-бързо западащите градове на света въпреки динамика като тази на нарастването на метросистемата, при която от 10 км метролинии в експлоатация през 2003 година се стигна до 31 км в експлоатация през 2013-та, още почти 10 км в строеж или търг за изпълнение и течаща подготовка за изграждане на трети метродиаметър. Никакво финансиране, упадъкът трябва да бъде спрян!

    Нередност?
Нов коментар