Черноморец ще има ново пристанище до две години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Черноморец ще има ново пристанище до две години

Капацитетът на пристанището ще се разшири до 96 стоянки за рибарски лодки и възможност за докуване на 10 кораба

Черноморец ще има ново пристанище до две години

Срещу 9.5 млн. лв. в морското градче ще се изгради модерен туристически и рибарски център

Кристина Климентиевна
6056 прочитания

Капацитетът на пристанището ще се разшири до 96 стоянки за рибарски лодки и възможност за докуване на 10 кораба

© АСЕН ТОНЕВ


Проектът предвижда и изграждането на рибна борса, на която рибарите да предлагат директно продукцията си.

След близо две години Черноморец трябва да се сдобие с ново модерно пристанище и рибарска борса с обща площ от 40 хил. кв.м, които да превърнат града в туристически и рибарски център. Проектът е финансиран по оперативна програма "Рибарство и аквакултури", а процедурата за избор на изпълнител започна преди няколко дни. Прогнозната стойност на поръчката е 9.5 млн. лв. без ДДС. От тях 7.1 млн. лв. са осигурени чрез европейски средства и национално съфинансиране в размер на 2.3 млн. лв. Крайният срок за завършване на инвестиционният проект е 18 месеца след подписване на договора, става ясно от тръжната документация.

Модернизация

Проектът за рибарското пристанище Св. Никола в Черноморец предвижда изграждането на вълнолом, плаващи понтони за ранжиране на акваторията, пирс за рибарски кораби, пристани за лодки и сграда за рибна борса. Акваторията на обекта в момента е около 4600 кв.м, като ще се увеличи с две допълнителни зони – вътрешна за маневриране на рибарски плавателни съдове, катери и рибарски лодки с обща площ от 24 хил. кв.м и външна зона (навигационен канал) от 12 хил. кв.м за безопасна транспортна комуникация на влизащи и излизащи от пристанището плавателни съдове.

Капацитетът на пристанището ще се разшири до 96 стоянки за рибарски лодки с дължина от 7 до 12 метра, като ще се открие и възможност за докуване на 10 кораба с максимално тегло до 200 тона и дължина до 25.5 метра. Чрез изграждането на пристаните за лодки с хелинг (релса за приплъзване на плавателни съдове на сушата) те ще домуват на брега и през неактивния сезон, като ще има възможност за извършване на техническо обслужване и малки ремонти по тях.

Рибна борса в допълнение

Част от реконструкцията на територията включва и строителството на рибна борса за първоначална обработка на уловената риба. В момента е невъзможно да има такава, тъй като липсва изградена хладилна база, в която да се съхранява уловът. Идеята на проекта е да повиши контрола върху риболовните дейности и така да се ограничат нерегламентираните продажби. Същевременно чрез изграждането на борсата ще бъде дадена възможност на рибарите за директна продажба на улова. Така потребителите ще могат да си закупуват риба без участието на прекупвачи.

За целта ще бъдат създадени условия за разтоварване и съхранение на улова, като едновременно с това ще се осъществява контрол върху качеството на продукцията. Предвиждат се обособени места за провеждане на търгове и организиране на транспорт до обекта.

Надпревара за големи

Според условията в търга могат да участват български и чуждестранни изпълнители, физически и юридически лица, както и техни обединения. Всеки от кандидатите трябва предварително да заяви дали при изпълнението на поръчката ще използва подизпълнител, какъв ще бъде неговият дял и дейностите, които ще извършва.

Подобни търгове с европейски средства и висока индикативна стойност обикновено имат високи изисквания. И този път реализираният общ оборот на участниците трябва да е не по-малко от 25 млн. лв. и извършени строителни дейности за поне 9 млн. лв. през последните три години. Срокът за подаване на оферти е до 15 ноември, а офертите ще бъдат отворени четири дни по-късно.

Комисията ще избере икономически най-изгодното предложение, като най-важна в случая не е цената, а технологичната част, в която са включени и мерки за опазване на околната среда - тежестта й ще е 70% от оценката. От бъдещия изпълнител се очаква да изработи техническите проекти на обекта, да проведе всички съгласувателни процедури и да го изгради. Той ще трябва да поеме отговорност и за качеството, както и да е готов за собствена сметка да отстранява недостатъци, ако такива се установят по време на строителството.

Проектът предвижда и изграждането на рибна борса, на която рибарите да предлагат директно продукцията си.

След близо две години Черноморец трябва да се сдобие с ново модерно пристанище и рибарска борса с обща площ от 40 хил. кв.м, които да превърнат града в туристически и рибарски център. Проектът е финансиран по оперативна програма "Рибарство и аквакултури", а процедурата за избор на изпълнител започна преди няколко дни. Прогнозната стойност на поръчката е 9.5 млн. лв. без ДДС. От тях 7.1 млн. лв. са осигурени чрез европейски средства и национално съфинансиране в размер на 2.3 млн. лв. Крайният срок за завършване на инвестиционният проект е 18 месеца след подписване на договора, става ясно от тръжната документация.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    Бре, бре...

  • 2
    plamenhristov5 avatar :-|
    plamenhristov5

    Успех на търга. Нека привлече нови чуждестранни инвестиции.

  • 3
    contxt avatar :-|
    conTXT

    За местните жители подобна инициатива вероятно предоставя реален шанс за по-добър живот, но се притеснявам за екологията на един от най-прекрасните български плажове-Градина.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK