Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 8 окт 2013, 19:02, 3449 прочитания

Пак гневни превозвачи на турската граница

Този път недоволството идва от турските транспортни компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Граничният пункт Капитан Андреево отново е блокиран, но този път от турска страна. "Информацията, която имаме, е, че вчера е имало проблем със системата, която е на пункта", коментираха от българското транспортно министерство. По информация на представители на българските транспортни фирми от мястото на събитието обаче, причината за дългите опашки от близо 13-14 километра са проверките на българска територия от страна на "Автомобилна администрация", започнали на 7 октомври.   

Това е поредният случай, при който турската граница е блокирана от камиони. До този момент обаче недоволството идваше от българските превозвачи, които от много месеци виждат зад рестрикциите от страна на турските гранични власти, многобройните проверки и спорните санкции опит да се запази обслужването на силния турски пазар основно за местните превозвачи. Сега ситуацията е обратната.

Още по-рутинни проверки



Причина за турското недоволството са засилените проверки от страна на "Автомобилна администрация" на товарни автомобили и автобуси. От министерството коментират, че става въпрос за планирана акция в рамките на приет план от оперативната група на TISPOl (European Traffic Police Network) за провеждане на полицейски операции за периода от 7 до 13 октомври на територията на всички държави членки. Провеждат се и проверки по спазването на изискванията за извършване на международни автомобилни превози, като няма подбор по отношение на националността на превозното средство, проверените МПС са 354, а съставените актове 48. Тоест според българското транспортно ведомство турските превозвачи неправилно възприемат засиления контрол като опит да се отвърне на удара.

И още по-взаимна "обич"


По-големият проблем според българското транспортно министерство са зачестилите сигнали от страна на български превозвачи за задържане на камионите им на граничните пунктове с южната съседка и събирането на наказателна такса от 3000 евро, за да могат да преминат. Таксата беше въведена от турската страна с комюнике от лятото и влезе в сила от 1 септември. Тя се плаща при "несъответствие" на документите на чуждите превозвачи.

Точно тук изникват проблемите - поради различното тълкуване на международните документи (в случая тези за СЕМТ разрешителните) от турска страна. Най-честите случаи на неправомерно задържани автомобили и събиране на такса от по 3000 евро са при превозите от, до или през Турция, когато в транспортните или митническите документи е посочен адрес на получател, различен от адреса на разтоварване на стоката, обясняват от министерството, като посочват и пример. "Български превозвач договаря да превози стока от Турция за Германия със СЕМТ разрешително. Тъй като тази стока, след като бъде разтоварена в Германия, може да бъде изпратена от получателя до адрес в друга държава, например Испания, това се посочва в експортната декларация. Въпреки че ангажиментът на българския превозвач приключва с доставянето на стоката до Германия, турските власти събират такса от 3000 евро, считайки, че разрешителното не е подходящо за този превоз, защото е посочен друг адрес, различен от Германия."



От министерството коментираха, че са изпратили писмо до турската страна, като въпросът с наказателната такса е и основна тема на работните разговорите между двете страни. Другото, на което се надява българската страна, е да бъде прецизирано времето, за което един камион може да направи превоз от и до Турция, тъй като сега фиксираното време за курс не позволява дадена компания да се възползва от по-голямата си ефективност.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Борисов уволни директора на ББР Стоян Мавродиев, безработните растат бързо 2 Вечерни новини: Борисов уволни директора на ББР Стоян Мавродиев, безработните растат бързо

И още: Черни рекорди за жертви на коронавируса в САЩ и Франция; земеделският министър с ново антипазарно решение към веригите

8 апр 2020, 4483 прочитания

Вечерен час, блокада на квартали, паркове: отменят ли се мерки на местната власт Вечерен час, блокада на квартали, паркове: отменят ли се мерки на местната власт

На 6 април здравният министър Кирил Ананиев нареди общините да отменят мерки, които не съответстват на законите, засега не е ясно обаче кои точно са те

8 апр 2020, 2404 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Промишленото производство продължава да се свива

Спадът през август е с 2.4% на годишна база. В търговията на дребно е отчетен 4.2% ръст

Още от Капитал
Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10