Петима в надпревара за изграждането на бул. "Тодор Каблешков"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Петима в надпревара за изграждането на бул. "Тодор Каблешков"

По време на строителните работи ще бъде преасфалтирана отсечката от бул. "Бъкстон" до бул. "България".

Петима в надпревара за изграждането на бул. "Тодор Каблешков"

Около 4.3 млн. лв. ще струва реконструкцията на столичния булевард

Кристина Климентиевна
11355 прочитания

По време на строителните работи ще бъде преасфалтирана отсечката от бул. "Бъкстон" до бул. "България".

© Мария Съботинова


Целият участък с дължина 1.4 км е част от по-голям проект за изграждането на северното платно на бул. "Тодор Каблешков".

Петима са кандидатите за проектиране и строителство на отсечка от столичния булевард "Тодор Каблешков" - от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис 3". Това стана ясно след отварянето на офертите от търга във вторник. Избраният изпълнител ще трябва и да преасфалтира булеварда в отсечката от бул. "Бъкстон" до бул. "България". Прогнозната стойност на поръчката не е посочена, но гаранцията за участие е близо 43 хил. лв. Според разпоредбите на Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на тръжната процедура, което означава, че в този случай тя е максимум 4.3 млн. лв.

Традиционно при избора в процедурите за пътните проекти в София през последните години най-голяма тежест има предложената цена. И сега ще е така, като цената ще определя 60% от общата оценка. За техническо изпълнение за определени 40%. Въпреки че в търга има заложен двегодишен срок за изпълнение, той не е залегнал в критериите за оценяване. През следващите няколко седмици комисията трябва да оповести и ценовите оферти заедно с индивидуалните оценки по технически показатели. След това ще бъде избран изпълнител и ще започне да тече двуседмичен срок за обжалване, преди да бъде подписан договорът.

Със заем от ЕИБ

Изграждането на столичния булевард е част от четиригодишна програма на Столичната община за реконструкция на пътната мрежа в града. Общата стойност на проекта е 200 млн. лв., като местното ръководство подписа договор за заем от 100 млн. лв. с Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Останалата част от сумата трябва да бъде финансирана със средства от бюджета на София. По думите на вицепрезидента на ЕИБ Михай Танасеску заемът от банката ще се използва за разширяване и възстановяване на 22 малки пътни мрежи с обща дължина 56 км и над 8 км трамвайни участъци. Това е четвъртият договор между банката и общината, като до момента ЕИБ й е отпуснала над 230 млн. евро.

Бъдеща връзка с метрото

Целият участък с дължина близо 1.4 км е част от по-голям проект за изграждането на северното платно на бул. "Тодор Каблешков" от ул. "Луи Айер" до ул. "Емилиян Станев", който също ще бъде финансиран по програмата за реконструкция на градската инфраструктура. След като бъде изградено, трасето ще се свърза с разширението на втория метродиаметър от ул. "Елин връх" (метростанция "Джеймс Баучер") до ул. "Филип Кутев". Ще бъде изградена една метростанция между кръстовището на бул. "Черни връх" с ул. "Сребърна". Отсечката от бул. "Бъкстон" до бул. "България" ще бъде преасфалтирана с настилка, подходяща за много тежко движение, като ще бъдат ремонтирани и тротоарите, уличното осветление, светофари, контактната и ел. мрежата, отводнителната и канализационната система.

Участниците

Обединение "Каблешков 2013" - "ГБС Инфраструктурно строителство", "Трансконсулт -22"

Консорциум "Щрабаг София Юг" - "Щрабаг", "Виа План"

"ППБ Каблешков" - "Пътища и съоръжения", "Пътстрой", "Илия Бурда"

Обединение "Столични булеварди Тодор Каблешков" - "СК-13 Пътстрой", "СК-13 Транстрой", "Пътпроект"

Сдружение "Каблешков 2013" - "ПСТ Холдинг", "Виаком проект", "Тера Прима"
Целият участък с дължина 1.4 км е част от по-голям проект за изграждането на северното платно на бул. "Тодор Каблешков".

Петима са кандидатите за проектиране и строителство на отсечка от столичния булевард "Тодор Каблешков" - от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис 3". Това стана ясно след отварянето на офертите от търга във вторник. Избраният изпълнител ще трябва и да преасфалтира булеварда в отсечката от бул. "Бъкстон" до бул. "България". Прогнозната стойност на поръчката не е посочена, но гаранцията за участие е близо 43 хил. лв. Според разпоредбите на Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на тръжната процедура, което означава, че в този случай тя е максимум 4.3 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    stdmv avatar :-|
    stdmv

    Може ли да поясните какво значи "Ще бъде изградена една метростанция между кръстовището на бул. "Черни връх" с ул. "Сребърна".

    Някъде между светофарите, под шахтата в средата на кръстовището ли ще е метростанцията?

  • 2
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    Стана легендарен този участък :-) От Софиянски насам се прави и отчуждава!

  • 3
    deyan70 avatar :-|
    Deyan

    "Според разпоредбите на Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на тръжната процедура, което означава, че в този случай тя е максимум 4.3 млн. лв."

    Правилната дума е "минимум" или "поне".
    Тъпо е баш журналист да прави такива елементарни езикови грешки.

  • 4
    slideshow avatar :-|
    бай васо

    "Цар Борис 3"... Димитър Пенев май е давал акъл за статията. Симеон 2 какво ли мисли за баща си, Борис 3, докато се разхожда по 'Асен 1'?

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK