Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Германска компания най-вероятно ще достави новите автобуси на София

MAN Truck&Bus предложи по-изгодни условия от китайския си конкурент

Новите автобуси ще заменят голяма част от 30-годишните коли, с които "Столичен автотранспорт" работи в момента
Новите автобуси ще заменят голяма част от 30-годишните коли, с които "Столичен автотранспорт" работи в момента
Новите автобуси ще заменят голяма част от 30-годишните коли, с които "Столичен автотранспорт" работи в момента    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Новите автобуси ще заменят голяма част от 30-годишните коли, с които "Столичен автотранспорт" работи в момента    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
66 млн. лв. без ДДС предложи грманската компания при при прогнозна стойност от 81.1 млн. лв. без ДДС.

След обжалване, четири удължавания на срокове и близо година от обявяването на обществената поръчка за покупката на 126 нисковъглеродни автобуса (на метан) за градския транспорт на София потенциалните доставчици намаляха, а отварянето на двете ценови оферти в сряда показа, че германската MAN Truck&Bus е най-вероятният изпълнител на търга. Компанията предложи 66 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност от 81.1 млн. лв. без ДДС и събра 31.25 т. от максимален брой 40 за влиянието на разходите за гориво, мощността и гаранционните срокове.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
24 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 2
    • + 108

    МАН е добър избор, и познат за поддръжка двигател. Подобни сделки в рамките на ЕС ще помогнат да се укрепят дълготрайните договорни отношения със страни с прозрачно управление, а и ще дадат политическа поддръжка на инициативи плезни за страната ( е, не за джоба на властиимущите за момента)

    Нередност?
  • 2
    kitenik avatar :-|
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    • - 3
    • + 73

    Добра новина. И още усвоени европейски пари. Отличници :)

    Нередност?
  • 3
    jessie... avatar :-|
    Jessika
    • + 94

    Естествено, че МАН е по-добър от китайците. Качество и надеждност.

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 6
    • + 61

    327 хил. евро на съчленен автобус МАН на метан. За сравнение, доскоро българските градове масово купуваха чешки едининчни на по-висока стойност (по памет: над 400 хил. евро, за единичен автобус, обърнете внимание!). Излишно е да казвам, че за всеки от търговете в пресата изтичаха доводи, че е нагласен за определен богопомазан доставчик, но резултатите от този търг затвърждават съмненията повече от убедително.

    Нередност?
  • 5
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА
    • - 1
    • + 37

    браво !

    Нередност?
  • 6
    historama avatar :-|
    historama
    • - 23
    • + 13

    Странно, защо при европейско финансиране участват неевропейски фирми? Разни руски, китайски....

    Нередност?
  • 7
    daaam avatar :-|
    daam
    • - 2
    • + 49

    Крайно време е да бъдат сменени автобусите в София. Под всякаква критика са, без отопление, климатик. Жалка гледка. Уви и хигиенните навици на част от пътуващи допълват картината

    Нередност?
  • 8
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename
    • - 1
    • + 29

    До коментар [#6] от "historama":

    Защото ако не ги допускаме ще намалим конкуренцията, а намалена конкуренция знаете какво означава, 40 г опит имаме все пак ;)

    Като цяло мисля, че трябва да се избират фирми от ЕС, или поне да са с предимство, но в никакъв случай да не забраняваме на друг да участват.

    Нередност?
  • 9
    historama avatar :-|
    historama
    • - 2
    • + 8

    [quote#8:"realismisthename"]Защото ако не ги допускаме ще намалим конкуренцията,[/quote]
    И между самите европийски фирми конкуренцията е голяма, да не кажа и жестока въпреки срастването между някои от тях. Но тук става въпрос за пари на европейските данъкоплатци.
    Мое лично мнение.

    Нередност?
  • 10
    simo87 avatar :-|
    simo87
    • - 2
    • + 10

    До коментар [#9] от "historama":

    Ни най-малко не искам да се заяждам, просто изразявам несъгласие с логиката Ви. Казвате - европейски проекти - европейски данъкоплатци - европейски фирми. Ами по тази логика, разходите от държавния бюджет ( български данъкоплатци ), които са над 30 млрд. лева на година трябва да отиват само в български физически и юридически лица. Това би нарушило конкуренцията. Та така е и с европроектите.

    Нередност?
Нов коментар