Германска компания най-вероятно ще достави новите автобуси на София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германска компания най-вероятно ще достави новите автобуси на София

Новите автобуси ще заменят голяма част от 30-годишните коли, с които "Столичен автотранспорт" работи в момента

Германска компания най-вероятно ще достави новите автобуси на София

MAN Truck&Bus предложи по-изгодни условия от китайския си конкурент

Кристина Климентиевна
11856 прочитания

Новите автобуси ще заменят голяма част от 30-годишните коли, с които "Столичен автотранспорт" работи в момента

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


66 млн. лв. без ДДС предложи грманската компания при при прогнозна стойност от 81.1 млн. лв. без ДДС.

След обжалване, четири удължавания на срокове и близо година от обявяването на обществената поръчка за покупката на 126 нисковъглеродни автобуса (на метан) за градския транспорт на София потенциалните доставчици намаляха, а отварянето на двете ценови оферти в сряда показа, че германската MAN Truck&Bus е най-вероятният изпълнител на търга. Компанията предложи 66 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност от 81.1 млн. лв. без ДДС и събра 31.25 т. от максимален брой 40 за влиянието на разходите за гориво, мощността и гаранционните срокове.

Другият кандидат - китайският производител Zhen Gzhon Jotong Bus, даде по-висока оферта от 76 млн. лв. без ДДС и получи и по-ниска оценка по останалите изисквания. От ценовите оферти зависи по-голяма част от общата оценката на участниците, тъй като според критериите предлаганата цена е с тежест 60%.

Избраният изпълнител трябва да бъде обявен през следващите седмици, след което започва да тече и двуседмичен срок за обжалване, преди да бъде подписан договорът.

С европейски бюджет

Финансирането на новите градски автобуси е осигурено по ОП "Околна среда". Сумата е част от общо 292 млн. лв., в които са включени и нови 10 влака за метрото и 20 трамвая. Финансирането е по линия на Кохезионния фонд - до 80%, а 20% идват от държавния бюджет. Другите проекти са в по-напреднал етап на развитие - тръжните процедури за трамваите и мотрисите бяха пуснати още през 2012 г. и вече имат избрани изпълнители – съответно полската фирма Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S и руската "Метровагонмаш".

До края на годината

Германската MAN Truck&Bus е най-голямата компания на MAN Group и същевременно е сред най-големите и стари производители на транспортни средства в света с годишни приходи от близо 15.8 млрд. евро.

През следващите седмици комисията ще обяви изпълнител, след което ще има срок за обжалване и най-вероятно договорът за доставка ще бъде подписан в края на годината. Според условията до шест месеца след това трябва да бъдат доставени първите 20 превозни средства, а до още 6 месеца да пристигнат останалите 106 автобуса. Доставчикът ще има задължение да осигури оборудването за поддръжката им, както и да обучи поне 6 шофьори и 20 механици за работа с тях.

С доставката на новите коли средната възраст на автобусния парк ще падне до 6 години и това трябва да намали и разходите за експлоатация и поддръжка с около 3.3 млн. лв. годишно. Същевременно двигателите с природен газ трябва и да намалят вредните емисии във въздуха.

66 млн. лв. без ДДС предложи грманската компания при при прогнозна стойност от 81.1 млн. лв. без ДДС.

След обжалване, четири удължавания на срокове и близо година от обявяването на обществената поръчка за покупката на 126 нисковъглеродни автобуса (на метан) за градския транспорт на София потенциалните доставчици намаляха, а отварянето на двете ценови оферти в сряда показа, че германската MAN Truck&Bus е най-вероятният изпълнител на търга. Компанията предложи 66 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност от 81.1 млн. лв. без ДДС и събра 31.25 т. от максимален брой 40 за влиянието на разходите за гориво, мощността и гаранционните срокове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

24 коментара
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    МАН е добър избор, и познат за поддръжка двигател. Подобни сделки в рамките на ЕС ще помогнат да се укрепят дълготрайните договорни отношения със страни с прозрачно управление, а и ще дадат политическа поддръжка на инициативи плезни за страната ( е, не за джоба на властиимущите за момента)

  • 2
    kitenik avatar :-|
    Натътрузен десебар, слуга на БСП

    Добра новина. И още усвоени европейски пари. Отличници :)

  • 3
    alien_s avatar :-|
    Jessika

    Естествено, че МАН е по-добър от китайците. Качество и надеждност.

  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik

    327 хил. евро на съчленен автобус МАН на метан. За сравнение, доскоро българските градове масово купуваха чешки едининчни на по-висока стойност (по памет: над 400 хил. евро, за единичен автобус, обърнете внимание!). Излишно е да казвам, че за всеки от търговете в пресата изтичаха доводи, че е нагласен за определен богопомазан доставчик, но резултатите от този търг затвърждават съмненията повече от убедително.

  • 5
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА

    браво !

  • 6
    historama avatar :-|
    historama

    Странно, защо при европейско финансиране участват неевропейски фирми? Разни руски, китайски....

  • 7
    daaam avatar :-|
    daam

    Крайно време е да бъдат сменени автобусите в София. Под всякаква критика са, без отопление, климатик. Жалка гледка. Уви и хигиенните навици на част от пътуващи допълват картината

  • 8
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    До коментар [#6] от "historama":

    Защото ако не ги допускаме ще намалим конкуренцията, а намалена конкуренция знаете какво означава, 40 г опит имаме все пак ;)

    Като цяло мисля, че трябва да се избират фирми от ЕС, или поне да са с предимство, но в никакъв случай да не забраняваме на друг да участват.

  • 9
    historama avatar :-|
    historama

    [quote#8:"realismisthename"]Защото ако не ги допускаме ще намалим конкуренцията,[/quote]
    И между самите европийски фирми конкуренцията е голяма, да не кажа и жестока въпреки срастването между някои от тях. Но тук става въпрос за пари на европейските данъкоплатци.
    Мое лично мнение.

  • 10
    simo87 avatar :-|
    simo87

    До коментар [#9] от "historama":

    Ни най-малко не искам да се заяждам, просто изразявам несъгласие с логиката Ви. Казвате - европейски проекти - европейски данъкоплатци - европейски фирми. Ами по тази логика, разходите от държавния бюджет ( български данъкоплатци ), които са над 30 млрд. лева на година трябва да отиват само в български физически и юридически лица. Това би нарушило конкуренцията. Та така е и с европроектите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK