Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Германска компания най-вероятно ще достави новите автобуси на София

MAN Truck&Bus предложи по-изгодни условия от китайския си конкурент

Новите автобуси ще заменят голяма част от 30-годишните коли, с които "Столичен автотранспорт" работи в момента
Новите автобуси ще заменят голяма част от 30-годишните коли, с които "Столичен автотранспорт" работи в момента
Новите автобуси ще заменят голяма част от 30-годишните коли, с които "Столичен автотранспорт" работи в момента    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Новите автобуси ще заменят голяма част от 30-годишните коли, с които "Столичен автотранспорт" работи в момента    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

66 млн. лв. без ДДС предложи грманската компания при при прогнозна стойност от 81.1 млн. лв. без ДДС.

След обжалване, четири удължавания на срокове и близо година от обявяването на обществената поръчка за покупката на 126 нисковъглеродни автобуса (на метан) за градския транспорт на София потенциалните доставчици намаляха, а отварянето на двете ценови оферти в сряда показа, че германската MAN Truck&Bus е най-вероятният изпълнител на търга. Компанията предложи 66 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност от 81.1 млн. лв. без ДДС и събра 31.25 т. от максимален брой 40 за влиянието на разходите за гориво, мощността и гаранционните срокове.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
24 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 2
    • + 108

    МАН е добър избор, и познат за поддръжка двигател. Подобни сделки в рамките на ЕС ще помогнат да се укрепят дълготрайните договорни отношения със страни с прозрачно управление, а и ще дадат политическа поддръжка на инициативи плезни за страната ( е, не за джоба на властиимущите за момента)

    Нередност?
  • 2
    kitenik avatar :-|
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    • - 3
    • + 73

    Добра новина. И още усвоени европейски пари. Отличници :)

    Нередност?
  • 3
    jessie... avatar :-|
    Jessika
    • + 94

    Естествено, че МАН е по-добър от китайците. Качество и надеждност.

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 6
    • + 61

    327 хил. евро на съчленен автобус МАН на метан. За сравнение, доскоро българските градове масово купуваха чешки едининчни на по-висока стойност (по памет: над 400 хил. евро, за единичен автобус, обърнете внимание!). Излишно е да казвам, че за всеки от търговете в пресата изтичаха доводи, че е нагласен за определен богопомазан доставчик, но резултатите от този търг затвърждават съмненията повече от убедително.

    Нередност?
  • 5
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА
    • - 1
    • + 37

    браво !

    Нередност?
  • 6
    historama avatar :-|
    historama
    • - 23
    • + 13

    Странно, защо при европейско финансиране участват неевропейски фирми? Разни руски, китайски....

    Нередност?
  • 7
    daaam avatar :-|
    daam
    • - 2
    • + 49

    Крайно време е да бъдат сменени автобусите в София. Под всякаква критика са, без отопление, климатик. Жалка гледка. Уви и хигиенните навици на част от пътуващи допълват картината

    Нередност?
  • 8
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename
    • - 1
    • + 29

    До коментар [#6] от "historama":

    Защото ако не ги допускаме ще намалим конкуренцията, а намалена конкуренция знаете какво означава, 40 г опит имаме все пак ;)

    Като цяло мисля, че трябва да се избират фирми от ЕС, или поне да са с предимство, но в никакъв случай да не забраняваме на друг да участват.

    Нередност?
  • 9
    historama avatar :-|
    historama
    • - 2
    • + 8

    [quote#8:"realismisthename"]Защото ако не ги допускаме ще намалим конкуренцията,[/quote]
    И между самите европийски фирми конкуренцията е голяма, да не кажа и жестока въпреки срастването между някои от тях. Но тук става въпрос за пари на европейските данъкоплатци.
    Мое лично мнение.

    Нередност?
  • 10
    simo87 avatar :-|
    simo87
    • - 2
    • + 10

    До коментар [#9] от "historama":

    Ни най-малко не искам да се заяждам, просто изразявам несъгласие с логиката Ви. Казвате - европейски проекти - европейски данъкоплатци - европейски фирми. Ами по тази логика, разходите от държавния бюджет ( български данъкоплатци ), които са над 30 млрд. лева на година трябва да отиват само в български физически и юридически лица. Това би нарушило конкуренцията. Та така е и с европроектите.

    Нередност?
Нов коментар