Германска компания най-вероятно ще достави новите автобуси на София
MAN Truck&Bus предложи по-изгодни условия от китайския си конкурент


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След обжалване, четири удължавания на срокове и близо година от обявяването на обществената поръчка за покупката на 126 нисковъглеродни автобуса (на метан) за градския транспорт на София потенциалните доставчици намаляха, а отварянето на двете ценови оферти в сряда показа, че германската MAN Truck&Bus е най-вероятният изпълнител на търга. Компанията предложи 66 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност от 81.1 млн. лв. без ДДС и събра 31.25 т. от максимален брой 40 за влиянието на разходите за гориво, мощността и гаранционните срокове.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
24 коментара
МАН е добър избор, и познат за поддръжка двигател. Подобни сделки в рамките на ЕС ще помогнат да се укрепят дълготрайните договорни отношения със страни с прозрачно управление, а и ще дадат политическа поддръжка на инициативи плезни за страната ( е, не за джоба на властиимущите за момента)
Добра новина. И още усвоени европейски пари. Отличници :)
Естествено, че МАН е по-добър от китайците. Качество и надеждност.
327 хил. евро на съчленен автобус МАН на метан. За сравнение, доскоро българските градове масово купуваха чешки едининчни на по-висока стойност (по памет: над 400 хил. евро, за единичен автобус, обърнете внимание!). Излишно е да казвам, че за всеки от търговете в пресата изтичаха доводи, че е нагласен за определен богопомазан доставчик, но резултатите от този търг затвърждават съмненията повече от убедително.
браво !
Странно, защо при европейско финансиране участват неевропейски фирми? Разни руски, китайски....
Крайно време е да бъдат сменени автобусите в София. Под всякаква критика са, без отопление, климатик. Жалка гледка. Уви и хигиенните навици на част от пътуващи допълват картината
До коментар [#6] от "historama":
Защото ако не ги допускаме ще намалим конкуренцията, а намалена конкуренция знаете какво означава, 40 г опит имаме все пак ;)
Като цяло мисля, че трябва да се избират фирми от ЕС, или поне да са с предимство, но в никакъв случай да не забраняваме на друг да участват.
[quote#8:"realismisthename"]Защото ако не ги допускаме ще намалим конкуренцията,[/quote]
И между самите европийски фирми конкуренцията е голяма, да не кажа и жестока въпреки срастването между някои от тях. Но тук става въпрос за пари на европейските данъкоплатци.
Мое лично мнение.
До коментар [#9] от "historama":
Ни най-малко не искам да се заяждам, просто изразявам несъгласие с логиката Ви. Казвате - европейски проекти - европейски данъкоплатци - европейски фирми. Ами по тази логика, разходите от държавния бюджет ( български данъкоплатци ), които са над 30 млрд. лева на година трябва да отиват само в български физически и юридически лица. Това би нарушило конкуренцията. Та така е и с европроектите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.