С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 17 окт 2013, 18:10, 10897 прочитания

Китайски автобусен проект в София

В началото на следващата година една от тролейбусните линии в столицата ще се сдобие с електробус

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Експериментът трябва да покаже дали Chariot Motors може да създаде предприятие в България за сглобяване на електробуси.
Екоавтобус тръгва по тролейбусна линия №11 в София от началото на следващата година. Зеленият автобус е предоставен безвъзмездно на Столичната община от китайската фирма Chariot Motors. Целта на пилотния проект е да покаже дали този тип превозни средства имат бъдеще в България. Според бизнес плана на Chariot Motors Ltd експериментът ще покаже дали компанията си заслужава да създаде предприятие за сглобяване на електробуси.

Зелен проект


Електробусът ще се движи тестово в рамките на година по тролейбусна линия №11 – от Сточна гара до жк "Дружба", за да се видят неговите показатели при различни климатични условия и натоварвания. Фирмата ще обезпечи за своя сметка постоянното наблюдение на сервизен инженер в София, който да отговаря за поддръжката на превозното средство.

Зеленият автобус е с ултракондензатори, които заместват познатите батерии, използващи се в повечето екоавтобуси. Новата технология е патентована и произведена от шанхайска фирма "Аоуей", а превозните средства са в експлоатация вече 7 години. Освен в Шанхай те се движат и в Ню Йорк, като на практика София ще бъде първият европейски град, в който ще се движи електробус с ултракондензатор.

Замразени планове



Освен Chariot Motors Ltd и друг китайски производител е заявил желание да произвежда електрически автобус в България. Преди близо година най-големият производител на акумулаторни батерии в света - китайската Build Your Dreams (BYD), в която акционер с 10% е една от компаниите на Уорън Бъфет, и варненската "Булминерал" обявиха плановете си за производство на електрически автобуси в Брезник. Първата тестова бройка на превозното средство беше изпратена за проверка в Холандия, където се намира европейският офис на базираната в Шънджън компания. В процес на промяна е и европейският сертификат М3, в който Брезник ще бъде включен като място на производство. В момента в предприятието работят около 20 души, но все още не е ясно кога заводът ще започне нормална работа.

Намеренията на китайския концерн за изграждане на технологичен парк в страната бяха отложени заради неясната политическа обстановка и за момента BYD е замразила плановете си за България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Не, няма опасност за фиксирания курс на лева 12 Не, няма опасност за фиксирания курс на лева

Лоша комуникация и медийни спекулации донесоха страхове, че валутният борд тихомълком се премахва

26 яну 2020, 3734 прочитания

Уикенд новини: Китайският вирус напредва въпреки мерките, перничани искат още оставки заради водната криза Уикенд новини: Китайският вирус напредва въпреки мерките, перничани искат още оставки заради водната криза

И още: Кристалина Георгиева уверена, че България ще влезе в чакалнята на еврозоната през април; екопроблеми в различни части на страната белязаха почивните дни

26 яну 2020, 1145 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Агроминистерството планира 20% по-големи субсидии за тютюн през 2014 г.

Димитър Греков е поискал в бюджет 2014 да бъдат заложени 100 млн. лв за сектора

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10