Китайски автобусен проект в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайски автобусен проект в София

Електробусът ще се движи тестово в рамките на година по тролейбусна линия №11 – от Сточна гара до жк "Дружба"

Китайски автобусен проект в София

В началото на следващата година една от тролейбусните линии в столицата ще се сдобие с електробус

Кристина Климентиевна
11185 прочитания

Електробусът ще се движи тестово в рамките на година по тролейбусна линия №11 – от Сточна гара до жк "Дружба"

© Капитал


Експериментът трябва да покаже дали Chariot Motors може да създаде предприятие в България за сглобяване на електробуси.

Екоавтобус тръгва по тролейбусна линия №11 в София от началото на следващата година. Зеленият автобус е предоставен безвъзмездно на Столичната община от китайската фирма Chariot Motors. Целта на пилотния проект е да покаже дали този тип превозни средства имат бъдеще в България. Според бизнес плана на Chariot Motors Ltd експериментът ще покаже дали компанията си заслужава да създаде предприятие за сглобяване на електробуси.

Зелен проект

Електробусът ще се движи тестово в рамките на година по тролейбусна линия №11 – от Сточна гара до жк "Дружба", за да се видят неговите показатели при различни климатични условия и натоварвания. Фирмата ще обезпечи за своя сметка постоянното наблюдение на сервизен инженер в София, който да отговаря за поддръжката на превозното средство.

Зеленият автобус е с ултракондензатори, които заместват познатите батерии, използващи се в повечето екоавтобуси. Новата технология е патентована и произведена от шанхайска фирма "Аоуей", а превозните средства са в експлоатация вече 7 години. Освен в Шанхай те се движат и в Ню Йорк, като на практика София ще бъде първият европейски град, в който ще се движи електробус с ултракондензатор.

Замразени планове

Намеренията на китайския концерн за изграждане на технологичен парк в страната бяха отложени заради неясната политическа обстановка и за момента BYD е замразила плановете си за България.

Експериментът трябва да покаже дали Chariot Motors може да създаде предприятие в България за сглобяване на електробуси.

Екоавтобус тръгва по тролейбусна линия №11 в София от началото на следващата година. Зеленият автобус е предоставен безвъзмездно на Столичната община от китайската фирма Chariot Motors. Целта на пилотния проект е да покаже дали този тип превозни средства имат бъдеще в България. Според бизнес плана на Chariot Motors Ltd експериментът ще покаже дали компанията си заслужава да създаде предприятие за сглобяване на електробуси.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    От китайците искайте бързи влакове, и то под много твърд контрол, но внимателно с електобусите. И в двата случая захапят ли ви веднъж пръста, отиде ви ръката.

  • 2
    hristo_gg avatar :-|
    Hristo Gospodinov

    " в страната бяха отложени заради неясната политическа обстановка и за момента BYD е замразила плановете си за България."
    дам всичко е розово :)

  • 3
    bulair avatar :-P
    Булаир

    "Според бизнес плана на Chariot Motors Ltd експериментът ще покаже дали компанията си заслужава да създаде предприятие за сглобяване на електробуси."

    "Намеренията на китайския концерн за изграждане на технологичен парк в страната бяха отложени заради неясната политическа обстановка и за момента BYD е замразила плановете си за България"

    ... Та кое е вярно - чакаме ексепериментът ИЛИ политическата обстановка ??? А, най-вероятно, бизнес-планът е писан на коляно.

  • 4
    strongest avatar :-|
    strongest

    До коментар [#3] от "Булаир": Това са 2 различни фирми Chariot Motors Ltd и Build Your Dreams (BYD)

  • 5
    strongest avatar :-|
    strongest

    "Намеренията на китайския концерн за изграждане на технологичен парк в страната бяха отложени заради неясната политическа обстановка и за момента BYD е замразила плановете си за България" - Бойко да продължава да дестабилизира държавата и тези които са веè тук ще избягат!

  • 6
    bulair avatar :-|
    Булаир

    До коментар [#4] от "stronger":

    [quote#4:"stronger"]Това са 2 различни фирми Chariot Motors Ltd и Build Your Dreams (BYD)[/quote]

    Правилно, мое недоглеждане.

  • 7
    ddm2010 avatar :-?
    ddm2010

    До коментар [#4] от "stronger":
    До коментар [#6] от "Булаир":

    Сега само не разбрах, тесторият автобус на снимката е произведен от биуайди, каква е играта на чариот моторс в цялата система? От статията се разбира, че едва ли не са им конкурент за поръчката в София, а в същото време излиза, че са партньори..? Сигурно са им посредник само евреите и дърпат конци да се спечели конкурса... То и юнион ивкони май имат някаква игра, ама ходи разбери каква е...?

  • 8
    bpl58397717 avatar :-P
    bpl58397717

    Абе как така се отказали заради политическата обстановка, бизнесмени прости, те не знаят ли, че БСПито е манна небесна за родината и добре, че са те иначе потоп и вместо да умират от радост и да не спират да инвестират тези тъпигьоси четат бизнес рипорти и прогнози и слушат се водят по ушите на предателите на социализна С анд П, които поради огромната си глупост свалиха рейтинга на България, защото на комунист вяра нямат и не само те.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK