Започна изграждането на кръстовището на две нива при Семинарията, което се очаква да бъде едно от решенията за отпушване на трафика в столицата. Транспортният възел е част от проект, който започна още през 2009 г. и обхваща пет такива обекта. Финансирането на изпълнението петте обекта става със заем от 44.6 млн. евро от Европейската инвестиционна банка и съфинансиране от бюджета на общината. Още през 2008 г. бяха проведени търгове и избрани изпълнители, като три от кръстовищата - в "Младост", при телевизионната кула и при пресичането на бул. "Акад. Иван Гешов" и ул. "Георги Софийски", вече са готови. За тази година освен строителството на Семинарията е предвидено и това на бул. Акад. "Иван Гешов" и бул. "България".
След дълги дебати
Изграждането на транспортния възел на две нива между булевардите "Пейо Яворов" и "Стоян Михайловски" е планирано да завърши през лятото на 2014 г., като стойността на обекта е 13.5 млн. лв. Изпълнител е "ГБС Инфраструктурно строителство", а проектант е "Трансконсулт 22".
Първоначалният вариант на кръстовището включваше мащабна естакада, преминаваща през Борисовата градина и изсичане на 180 дървета. Под натиск от неправителствени организации и някои медии, както и поради протести на граждани проектът беше преработен два пъти. По думите на заместник-кмета по транспорта Любомир Христов се предвижда изграждане на по-малка естакадата, която е само "премостване от "Симеоновско шосе". Според него няма да се наложи отсичането на дървета. "Ще бъде изграден и шумозащитен екран по протежението на бул. "Алея Яворов", който да предпази близките жилищни блокове, което беше едно от притесненията на гражданите", допълни заместник-кметът. По време на строителните работи движението в района няма да се спира изцяло, а преминаването на автомобили ще се осигурява през стеснени участъци.
Транспортният възел
Според проекта новото съоръжение е замислено като продължение на вече изграденото кръстовище при Телевизионната кула за 16 млн. лв. Строителните работи включват разширение на ул. "Стоян Михайловски" в участъка от ул. "Велчова завера" до бул. "Пейо Яворов" с изграждането на допълнителни ленти за движение, като по "Пейо Яворов" ще бъде изграден и пешеходен подлез. Сегашният вариант на естакадата е с общата ширина 18.2 м и две платна за движение във всяка посока, по която не се предвижда пешеходно преминаване.
По думите на Любомир Христов надлезът над "Симеоновско шосе" ще осигури безконфликтно движение по булевардите "Яворов" и "Вапцаров", което значително ще намали и времето за придвижване от бул. "Ситняково" до бул "Черни връх". Реконструкцията на района предвижда и подмяна на уличното осветление и водопроводната и канализационна система.
През следващата година
По думите на заместник-кмета по транспорта като продължение на проекта се разработва и пътната връзка между бул. "Вапцаров" и кръстовището на ул. "Сребърна" и бул. "Черни връх". "Преди входа за болница "Токуда" ще се изгради тунел под бул. "Никола Вапцаров", който излиза на ул. "Атанас Дуков" и после по ново трасе, минаващо по бившата жп линия, се стига до ул. "Сребърна" и кръстовището с бул. "Черни връх", каза Христов. По негови думи в момента тече градоустройствената процедура по избора на трасето и проектирането. Същевременно в рамките същият договор се проектира и разширението на бул. "Черни връх" до Околовръстния път, който ще стане с две ленти в посока.
Строителството се планира за 2014 г., като целта на общината е обектите да се изградят заедно с продължението на метрото от бул. "Черни връх" до търговския център "Парадайз".
3 коментара
Добре е че се намери и по-щадящо решение с оглед изсичането на дърветата. Иначе приветствам програмата за кръстовищата на две нива, които се отразяват доста благоприятно на трафика и от там на замърсяването с отработени газове. Добре е, че въпреки многото основателни критики, които понася този общински съвет, все пак не се спират възловите проекти, като тези за закупуването на автобуси, изграждането на нови лъчове на метрото, пробивите за булевардни връзки, кръговите и на две нива кръстовища - всичко с цел отпушването на транспортните коридори из целият град.
Направеното/изграденото остава, думите отлитат.
То по Яворов като вървиш и сега не се чака много - голямото чакане е на следващото кръстовище, с Черни Връх.
Това ще си остане както е сега.
Може според мен много да се подобрят нещата просто с програмиране на светофара, който пуска по 5-6 коли и пак светва червено.
[quote#1:"Чичи (Ice Man's fan)"]Иначе приветствам програмата за кръстовищата на две нива[/quote]
аз приветствам бус-лентите, сини и зелени зони, паркиране само по законен начин и по-малко цимент.
автомобила НЕ е бъдещето не се заблуждавайте!