Нова порция улични ремонти в столицата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Нова порция улични ремонти в столицата

Паветата на бул. "Прага" ще бъдат заменени с асфалт с изключение на най-натоварените зони като кръстовището с бул. "Пенчо Славейков"

Нова порция улични ремонти в столицата

Единайсет кандидати са заявили участие в поръчката с прогнозна цена между 5 и 8 млн. лв.

Кристина Климентиевна
4072 прочитания

Паветата на бул. "Прага" ще бъдат заменени с асфалт с изключение на най-натоварените зони като кръстовището с бул. "Пенчо Славейков"

© Мария Съботинова


Между 1.4 и 2.4 млн. лв. ще струва реконструкцията на бул. "Прага" в участъка от "Ген. Скобелев" до "Пенчо Славейков", а за рехабилитация на улиците "Кумата" и "Нарцис", включително моста над р. Драгалевска в район "Витоша", общината ще похарчи между 4.1 и 5.5 млн. лв., стана ясно след отварянето на постъпилите ценови оферти (виж карето) по обществената поръчка за пътните обекти. Конкурсът стартира в началото на юни, като фирмите имаха право да кандидатстват за не повече от една позиция в процедурата.

Търгът е част от четиригодишна програма на Столичната община за реконструкция на 22 пътни обекта с обща дължина 56 км и над 8 км трамвайни участъци на общата стойност  200 млн. лв. Тя се финансира със заем от 100 млн. лв. от Европейската инвестиционна банка, а останалата част от сумата е от бюджета на София.

За реконструкцията на бул. "Прага" най-ниска цена предложи  Strabag AG - 1.4 млн. лв. Тъй като цената има най-голяма тежест при оценяването (65%), най-вероятно те ще бъдат и изпълнителите по тази позиция. Австрийската компания води и в надпреварата за ремонта на улиците "Кумата" и "Нарцис", включително моста над р. Драгалевска. Българският представител на компанията - "Щрабаг", участва и самостоятелно и се състезава с още три обединения и фирма ИСА 2000, която е предложила малко по-ниска цена.

Избраните изпълнители за обектите ще станат ясни до няколко седмици. Според условията на поръчката те трябва да извършат ремонтите максимум за 24 месеца.

Реконструкцията на бул. "Прага" предвижда подмяна на сегашната павирана настилка с изключение на зоните с натоварено движение,  като кръстовището с бул. "Пенчо Славейков" например. Там ще бъде сложена настилка от едър паваж. Улиците "Кумата" и "Нарцис" пък ще бъдат преасфалтирани, а мостът над р. Драгалевска ще бъде ремонтиран и почистен.

Нова поръчка – стари участници

Състезанието за изграждане и поставяне на 600 електронни информационни табла в София отново ще бъде между двама кандидати - толкова са подадените оферти във втория търг за избор на изпълнител. Първата процедура бе прекратена от общината с мотив, че само една оферта отговаря на предварително обявените условия. Интерес към поръчката са заявили старите кандидати - "Телелинк" ЕАД и "Консорциум информационни транспортни системи 2013" (съставен от "Ютиай груп" - Румъния и "Системни комуникации" ООД). Прогнозната стойност е почти 2 млн. лв. без ДДС. Информационните табла са част от проект за оптимизация на обществения транспорт на стойност 62 млн. евро, от които 50 млн. евро са по ОП "Регионално развитие".

 

Между 1.4 и 2.4 млн. лв. ще струва реконструкцията на бул. "Прага" в участъка от "Ген. Скобелев" до "Пенчо Славейков", а за рехабилитация на улиците "Кумата" и "Нарцис", включително моста над р. Драгалевска в район "Витоша", общината ще похарчи между 4.1 и 5.5 млн. лв., стана ясно след отварянето на постъпилите ценови оферти (виж карето) по обществената поръчка за пътните обекти. Конкурсът стартира в началото на юни, като фирмите имаха право да кандидатстват за не повече от една позиция в процедурата.

Търгът е част от четиригодишна програма на Столичната община за реконструкция на 22 пътни обекта с обща дължина 56 км и над 8 км трамвайни участъци на общата стойност  200 млн. лв. Тя се финансира със заем от 100 млн. лв. от Европейската инвестиционна банка, а останалата част от сумата е от бюджета на София.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK