Консорциум "Девня строй инженеринг" най-вероятно ще ремонтира жп гарата в Бургас
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Консорциум "Девня строй инженеринг" най-вероятно ще ремонтира жп гарата в Бургас

Бургаската гара е паметник на културата и промени по фасадата не се предвиждат

Консорциум "Девня строй инженеринг" най-вероятно ще ремонтира жп гарата в Бургас

Най-ниската предложена цена е малко над 6 млн. лв. без ДДС

Калина Горанова
5871 прочитания

Бургаската гара е паметник на културата и промени по фасадата не се предвиждат

© Мария Съботинова


Консорциум "Девня строй инженеринг" най-вероятно ще ремонтира жп гарата в Бургас. Обединението предложи най-ниска цена на изпълнение на поръчката, обявена от собственика на жп линиите и гарите Национална компания "Железопътна инфраструктура". Средствата за реконструкцията са осигурени от оперативна програма "Транспорт". Едновременно с най-ниската цена обединението има и най-много точки за техническото си предложение в сравнение с конкурентите си.

Кой кандидатства

В обединението участват три компании: това са варненската "Девня трейд", "Гига строй" ООД и "Евробилдинг инженеринг" ООД. Предложената цена от консорциума е 6 069 828 лв. без ДДС и без непредвидените разходи, които могат да са 10% от сумата, като това важи и за останалите кандидати. Обединенията, подали технически предложения, бяха четири. Едно от тях - "Реминг и Планекс", Варна, не беше допуснато до отваряне на ценова оферта. Останалите двама кандидата са обединението "Железопътна инфраструктура Бургас", София, включващо "Технострой България", "Билдингс" ЕООД и "Съни ком" ЕООД. Предложената цена от него е 7 205 789 лв., а оценката на техническата част е значително по-ниска - 21 точки.

Последният кандидат е "Гара Пиргос 2013 ДЗЗД", Пловдив. Участниците в него са "Интегрирани пътни системи" АД, "Инфраструктурна компания" АД, "Вамос" ООД и "Екоарт инженеринг" ЕООД. Техническата част е оценена само с една точка по-ниско от тази на "Девня трейд", но предложената цена е най-високата - 9 056 336,97  лв. без ДДС. Според търговския регистър "Инфраструктурна компания" е заложена в полза на Корпоративна търговска банка. А  миналата година според Централния регистър на особените залози "Интегрирани пътни системи" имат особен залог в полза на същата банка.

Модерен паметник на културата

Железопътната гара на Бургас заедно със софийската и тази в Пазарджик попадна сред обектите, за които беше предвидено финансиране по оперативната програма, след като стана ясно, че проектът за подобряване на корабоплаването по река Дунав няма да се състои поради забавяне от румънска страна. Ремонтът й се движи по-бавно, като според представители на НКЖИ причината за това е нейната специфика. Сградата съществува от 1929 г. и е паметник на културата и поради това техническото задание е трябвало да се съгласува с Националния институт за недвижимо културно наследство.

Индикативната стойност на проекта е близо 10 млн. лв., а срокът за реализация е 20 месеца. Проектът за реконструкция на жп гара Бургас не предвижда промени по фасадата на сградата и вътрешното пространство. Чакалнята ще бъде реконструирана, ще се монтират модерни информационни табла. Трябва да бъдат възстановени гаровият ресторант и търговската зона. Предвижда се безплатен Wi-Fi, зона за отдих, център за информация и закупуване на билети за всички видове транспорт. Гарата трябва и да е достъпна за хора с намалена подвижност. Едно от условията е след обновяването сградата да бъде енергийно ефективна, като 30% от енергията, която консумира, трябва да идва от възобновяеми източници. Предвижда се и облагородяване на окологаровото пространство, така че то да се впише в плановете на общината за този район, заложени в проекта "Зона за обществен достъп" ("Супер Бургас"). Той предвижда градът да е отворен към морето и да има обединение на пространството между жп гарата, автогара "Юг" и част от пристанището.

Три обединения бяха допуснати до отваряне на офертите

"Девня строй инженеринг" - 6 069 828 лв.

"Железопътна инфраструктура Бургас" - 7 205 789 лв.

"Гара Пиргос 2013 ДЗЗД", Пловдив - 9 056 336.97  лв.

 

Консорциум "Девня строй инженеринг" най-вероятно ще ремонтира жп гарата в Бургас. Обединението предложи най-ниска цена на изпълнение на поръчката, обявена от собственика на жп линиите и гарите Национална компания "Железопътна инфраструктура". Средствата за реконструкцията са осигурени от оперативна програма "Транспорт". Едновременно с най-ниската цена обединението има и най-много точки за техническото си предложение в сравнение с конкурентите си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    izabell avatar :-P
    izabell

    Ще пътуваме с приятно настроение към Бургас.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK