С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 31 окт 2013, 19:13, 5312 прочитания

Данък лихва пада през 2017 г.

Вероятно ще остане и данъчната отстъпка за по-стари автомобили с катализатор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Данъкът върху доходите от лихви по депозити да бъде премахнат постепенно до 2017 г. Това прие бюджетната комисия в парламента на второ четене на Закона за данъците върху доходите на физическите лица. Предложението е внесено от депутата от БСП Корнелия Нинова и народни представители. Ако мине и на второ четене в зала, още догодина данъкът ще спадне с два пункта до 8% и ще намалява със същата стъпка всяка следващата година, докато бъде напълно премахнат през 2017 г

Нова кройка за бюджета


Корекцията в проектозакона ще донесе промени и за бюджет 2014. Намаляването на данък лихва ще извади от държавния бюджет за догодина 18 млн. лв. В момента обаче той е разчетен с включени тези приходи. Има разработени два варианта на бюджета и между първо и второ четене могат да се направят нужните корекции в зависимост от това дали депутатите приемат намаляването на данъка, обясни председателят на бюджетната комисия Йордан Цонев.

Мъгливата поправка за облигациите

Остава и данъчната преференция за доходите от лихви по борсово търгувани корпоративни облигации. Тя също беше променена между първо и второ четене. По предложение на Йордан Цонев отпада ограничението получател на дохода да е само компания от ЕС или от Европейското икономическо пространство. От текста на закона отпадат думите "на чуждестранно юридическо лице, което е местно лице за данъчни цели на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство".



Така обаче не става ясно дали от преференцията ще могат да се ползват и българските дружества, както беше предвидено в най-първия проект за изменения, който беше публикуван на сайта на Министерството на финансите, заяви депутатът от ГЕРБ Менда Стоянова. Въпреки че заглавието на съответния член в закона е "Данък, удържан при доходи на чуждестранни лица", отпадането от текста на уточнението, че става дума само за чуждестранни лица, може да доведе до двояко тълкувание, е едно от притесненията, което беше повдигнато по време на дискусията.

Според бившия министър на икономиката Делян Добрев, който присъстваше на дискусията в комисия, първоначалният текст на Министерския съвет идеално е вършел работа, ако преференцията се прави за Българския енергиен холдинг (БЕХ). Както "Капитал Daily" вече писа, БЕХ планира да пусне облигационна емисия в Европа. Йордан Цонев обаче каза пред комисията, че предложението на БЕХ е било текстът да е във вида, в който беше качен на сайта на финансовото ведомство първоначално. Тогава кръгът, който обхващаше преференцията, беше възможно най-широк.

Зам. финансовият министър Людмила Петкова успокои, че и в двата варианта на предложението няма да бъдат загубени пари от бюджета заради преференцията.

Пътища, хора, автомобили

Все пак ще има данъчна отстъпка за автомобилите, които имат катализатор, макар и да не отговарят на евростандартите. На второ четене предложенията за корекции на Закона за местните данъци и такси предвиждат намалението да е между 20 и 50%  за превозните средства с мощност на двигателя до 74 кВт, като колко точно да е то, ще решава всеки общински съвет. Остава и уредбата дължимият местен данък да се намалява с 30%, ако двигателят отговаря на екологичните норми Евро 3 и Евро 4. Намалението на данъка ще достига 50%, ако двигателят е Евро 5 или Евро 6.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мръсният път на свищовския боклук Мръсният път на свищовския боклук

Пожарът в старото градско сметище разкри порочни практики и куп проблеми при управлението на отпадъците.

20 сеп 2019, 189 прочитания

Тайният живот на старите сметища Тайният живот на старите сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

20 сеп 2019, 306 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
"Южен поток" в България тръгва със заем от "Газпром"

Сумата от 620 млн. евро с 4.25% лихва ще се изплаща 22 години

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател