И все пак ремаркетата ще се качат на влак

Пловдивската ПИМК е на път да реализира мечтата на последните няколко транспортни министри

ПИМК заложи на солидно разрастване тази година, поръчвайки 500 влекача
ПИМК заложи на солидно разрастване тази година, поръчвайки 500 влекача
ПИМК заложи на солидно разрастване тази година, поръчвайки 500 влекача    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
ПИМК заложи на солидно разрастване тази година, поръчвайки 500 влекача    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Статията е част от специалното издание на "Капитал Daily" "Транспорт, логистика и спедиция".

Всички статии от него може да видите тук

Да се качат ремаркетата от автовлекач на влак е обещание, което всеки нов транспортен министър от доста правителства насам дава в началото на мандата си. И като другите такива - за магистрали от София до Ниш и Солун, за финансова стабилизация на БДЖ, за въвеждане на ред в сектора на автомобилните пътнически превози, за рехабилитация на жп мрежата, просто бива завещано за изпълнение на следващия на поста. По някакви нейни си причини държавата често не успява да реализира иначе добрите си намерения: я няма пари, я няма "капацитет", я се оказва, че има други приоритети или пък мерките, които трябва да вземе, се оказват не дотам популярни. Хубавото е, че има начинания, които има как да бъдат доведени до края от някого извън администрацията. Така се случва с прословутото качване на ремаркетата от камион на жп композиция.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 56

    Основният риск тук ще бъде не в това, дали линията до Харманли с проектна скорост 160 км/ч ще бъде завършена, или ще остане на 100 км/ч, а дали фамилните кланове в полупазарна икономика като Турция и пътните власти във външна за ЕС държава като Сърбия няма да решат, че им се изплъзват приходи по този начин и да почнат с мизериите, за да върнат всичко в старото русло на квотите, разрешителните, зелените карти и кабинките с магистрални такси.

    Нередност?
  • 2
    jugozombi avatar :-?

    Действително ли строителството на магистрала от София до Кулата по направлението към Солун "просто бива завещано за изпълнение на следващия на поста"? Разстоянието е около 170 км. По тях са разположени следните участъци:
    - от София до Пътен възел "Даскалово" (Перник) Магистрала "Люлин", 19 км, открита през 2011 г.;
    - от ПВ "Даскалово" до Долна Диканя бъдещ участък от Магистрала "Струма" от 19 км, открит през 2007 г., който още не е напълно узаконен и се ползва с по-ниска от магистралната скорост;
    - от Долна Диканя до Пътен възел "Дупница - север" Лот 1 на Магистрала "Струма" от 17 км, от тях 14 км открити през 2013 г.;
    - от Дупница до Благоевград Лот 2 на Магистрала "Струма" от 37 км, строителството започна през 2013 г. и се очаква да завърши през 2015 г.;
    - от Благоевград до Сандански Лот 3 на Магистрала "Струма" от 65 км, предвижда се строителство през следващия финансов период на ЕС;
    - от Сандански до Кулата Лот 4 на Магистрала "Струма" от 15 км, строителството започна през 2012 година и се очаква да завърши до 2015 година.
    В обобщение, по цялото трасе от 170 км завършена магистрала има по 36 км, завършена, но неузаконена магистрала по 19 км, в строеж са 52 км нова магистрала, а по оставащите 65 км строителството ще започне в следващите няколко години. Израз на неуважение към направеното до момента е да се заяви, че строителството на магистрала от София до Кулата по направлението към Солун "просто бива завещано за изпълнение на следващия на поста". Най-сетне, това просто не е вярно.

    Нередност?
  • 3
    tufcho avatar :-|
    Kaloian Petrov
    • - 1
    • + 4

    - от Сандански до Кулата Лот 4 на Магистрала "Струма" от 15 км, строителството започна през 2012 година и се очаква да завърши до 2015 година.

    Да завърши през 2015 или 2014-та? Работи се сериозно и следващото лято няма причина да не се открие.

    Нередност?
  • 4
    asha avatar :-|
    asha
    • - 8
    • + 24

    Това за мен е поредния нагледен пример, че частната инициатива винаги ще задминава в пъти по рентабилност дуржавната такава. Приватизацията на БДЖ е абсолютно задължителна. Егати и социалната хранилка за ненужни, мързеливи държавни служители.

    Нередност?
  • 5
    the_european avatar :-|
    the_european
    • + 18

    Идеята е много добра - заобикалят се всички разбойнически държави с неразвита инфраструктура и/или планински терен, които фактори в автотранспорта понякода дори удвояват разходите и утрояват транзитното време. Всичко това е възможно поради това, че ПИМК като най-голямата автотранспортна фирма в България натрупа товарооборот, който позволява консолидация на товари по разписание, както и такава значителна по обем инвестиция.

    Нередност?
  • 6
    t_ avatar :-|
    t_
    • - 2
    • + 11

    Защо никой не казва, че ако е пълна композицията, няй - вероятно цената на превоза може да се окаже по - ниска от тази с камион. За определено по - ниските нива на замърсяване, спестеното гориво и възможността да бъде постигната стабилна и доста по - предвидима цена за дълго време няма да споменавам. Нали в това би трябвало да се корени частната инициатива - търсене на печалба.

    Нередност?
  • 7
    edin_balgarin avatar :-|
    Един Българин
    • + 14

    Да не забравяме и по-малкото изпотрошени пътища, катастрофи с турски тираджии, задръствания. приходи за БДЖ (за сметка на АПИ у нас, но така или иначе и двете са държавни), по-чист въздух, по-малко пари за Лукойл за сметка на потребление на електроенергия (с която имаме дългосрочен проблем) ако разбира се се получи достатъчно натоварване. Всички тези плюсове трябва да накарат държавните кратуни да подпомагат и защитават българския (и европейския) интерес пред ЕС и стимулът да бъде по-съществен.

    Нередност?
  • 8
    schumener_beer avatar :-|
    шуменско пиво
    • + 4

    Идеята е интересна и наистина може да бъде печеливша, но все още е доста рискована. По време на държавното СоМат те имаха подобни превози с влак и най-вече с кораби по Дунав до Австрия и Германия. Даже бяха купили един или два кораба с които караха камионите до Марсилия, ако не ме лъже паметта.
    По случайност сега работя в такава фирма и ние също ползваме кораби. Едната линия е от Билбао в Северна Испания до Зеебрюж в Белгия, а другата от Чивитавекия до Рим за Барселона.
    По първата транспортираме само ремаркета, но в двете посоки, а от Италия ползваме доста по-рядко и е за целите камиони на връщане от там.

    Нередност?
  • 9
    schumener_beer avatar :-|
    шуменско пиво
    • - 2
    • + 2

    Тия превози са наистина по-икономични, но по принцип са доста по-бавни. Затова решението за или против зависи от специфичните пазарни ниши които заемат отделните фирми. Ние возим основно части и компоненти за автомобилната индустрия, а там основно изискване е стриктно спазване на сроковете. Нашите доставки са 100% с фиксирана дата и час, което невинаги е възможно да се спази при комбинираните превози.

    Нередност?
  • 10
    fbr45306322 avatar :-?
    MyTwoCents
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#8] от "шуменско пиво":

    Да питам малко лаишки. Защо се возят ремаркета, а не направо контейнери, които след това се качват на съответните камиони?

    Нередност?
Нов коментар