Чартърите отлитат навън

Българските авиокомпании продължават да губят пазарен дял от чуждестранните конкуренти и да търсят възможност за бизнес извън страната

Посоката за бизнеса на местните чартърни компании е чужбина
Посоката за бизнеса на местните чартърни компании е чужбина    ©  Капитал
Посоката за бизнеса на местните чартърни компании е чужбина
Посоката за бизнеса на местните чартърни компании е чужбина    ©  Капитал
Статията е част от специалното издание на "Капитал Daily" "Транспорт, логистика и спедиция".

Всички статии от него може да видите тук

Повече полети, но по-малко присъствие на местни превозвачи. Така може да се обобщи състоянието на пазара на чартърните полети напоследък. Българските участници на него се броят на пръстите на едната ръка. За сметка на това, вместо да засилват позициите си на местна почва, те все повече предпочитат да работят навън. Причините са няколко: засилена активност на чуждите авиокомпании, предлагащи полети до България, непристъпни пазари на Изток (например Русия) и като капак повишаващи се такси на аеропортовете в страната. Тоест умереният оптимизъм е по-скоро позитивна прогноза.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


11 коментара
  • 1
    unreal_game avatar :-|
    Салмонела

    От много години не съм ползвал БГ авиокомпании. Още в момента, в който видя разписанието и цената, веднага избирам друг превозвач...

  • 2
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Много хора бойкотираме една определена българска компания и групово се отказваме от нейните услуги по ясни човешки причини.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА

    До коментар [#2] от "Offshore Banking":

    +++++

  • 4
    schiller avatar :-|
    СДС

    На ТИМ компаниите обаче дават до 25 кг багаж, другите до 20 кг.
    Това е +, последния път с луфтхаза излзох по тоя повод със 100 € -.
    Това лято бях с "Джърмън еър" или нещо такова, хоп , тикнах багажа на кантара на летището най-напред, а - зацепи на 20 кг., мина.
    Но освен една мастика и една мента, нищо друго алкохолно не носех.

  • 5
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Честно казано избягвам българския превозвач. Те продължават да третират пътника като безгласен предмет. Ако можех да избягна и опашките и грубото отношение на "проверките за сигурност" бих бил много радостен, особено при ранните полето в 6 часа сутрин.

  • 6
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents

    [quote#4:"СДС"]На ТИМ компаниите обаче дават до 25 кг багаж, другите до 20 кг. [/quote]

    По принцип нормалният лимит е един чекиран куфар и 23 кг. При нормалните компании с някое друго кило отгоре няма проблем.

    При БГА има една интересна хватка. Правиш депозит от 200 лв. в ЦКБ и си вадиш клубна карта на банката. Като вкараш номера на тази карта вместо frequent flyer номер, то можеш да чекираш два куфара по 23 кг! Ако не сработи при резервацията, то звънкаш на един номер и ти я променят ръчно от БГА.

    Та така аз си докарах цял бут хамон и сума ти салами, консерви и вино от испанско.

  • 7
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Не зная, аз имах проблеми с чекирането в полети до Виена. Служителки в два отделни случав ми обясниха че раницата (малка0 не е компютърна чанта и затова трябва да се чекира като допълнителен багаж. Никога не съм имал проблеми със същата тази раница никъде по света.

  • 8
    damiandatchev avatar :-|
    damiandatchev

    не знам дали забелязвате как летище София бавно и методично се превзема от България Еър и цялата "култура" на обслужване, която превозвача и хайката около него налага като българския бизнес модел.
    Например през 2012 г. от София до Париж имаше 3 полета - два от Ер Франс и един от ТИМ. Имаше полети до Цюрих с SWISS (май също бяха 2), имаше полети на CSA до Прага. Днес и 3те авиокомпании не обслужват дестинацията, като Air France спряха преди седмица.
    Също до София не идват KLM, Alitalia имат 1 полет на ден от Рим, преди бяха поне 2. Реално от София рано сутрин човек може да се измъкне само до Мюнхен/Франкфурт с Lufthansa и до Виена с Austrian. Всичко друго се изпълнява от България Еър, което означава липса на всякакво отношение към пътниците и това, че те са платили, за да стигнат в определен час до определена точка.
    От септември от досега съм пътувал 5-6 полета с България Еър, нито един не успя да стигне с по-малко от 30 минути закъснение. Тази събота единствият закъснял полет на целия терминал 2Д на Charles de Gaulle Париж беше за София, изпълнен от т.нар национален превозвач. Пълна скръб и срам, излагат се навсякъде ги знаят, че им се случва веднъж на високосна да са по разписание. В крайна сметка в събота излетяхме с 1 час и 20 минути закъснение, което си над 50% от цялата продължитеност на полета.
    Но как така се случи, че всички тези авиокомпании вече не обслужват София, това е интересното за мен.
    И да, проверката за сигурност на летище София - няма такова друго нещо! Първо лентите са по 1 метър и преди да мине човекът пред теб, ти не можеш да си подготвиш, за да става по-бързо. Да не говорим как спят и колко са мудни и за това, че все едно не се знае от 6 месеца колко полета има сутрин и по всяко време. И въпреки това чуждите самолети успяват да тръгнат навреме, докато България Еър тръгват като се съберат всички, може и за другия ден да останел...

  • 9
    sasi24 avatar :-|
    sasi24

    До коментар [#8] от "damiandatchev":

    SWISS спряха преди 2г дестинацията, защото не им беше изгодна и си намериха по-печеливша друга дестинация. Полетите бяха пълни, но предимно с хора, които се прекачват и съответно им носят по-малко приходи.
    CSA са в криза и спряха не полети само до София ами и до много други западни ервопейски градове.
    С две думи, тези примери специално не са заради компетентността на Бг еър. Ако искаш да прокопсаш, трябва да си браниш територията - това го правят всички авиокомпании, в случай, че някой се опита да им вземе лидерската позиция на пазара. Като пътник имам голям интерес да има конкуренция и по-евтини цени, но като авиокомпания от това си взимам хляба.

    Повече ме притеснява факта, че сходно правителство преди години анулура спечелена концесия от летище Копенхаген за Варна и Бургас и я даде на ТИМ и Фрапорт. Ако това стане и с обсъжданата концесия на София....тогава вече нещата ще загрубеят...

    Иначе за закъсненията имам следното обяснение - сутрешната вълна от излитащи няколко самолета на БГ еър и инфораструктурата на летище София (най-вече проверката за сигурност и паспорт) не са съгласувани. Дори имах случай, в който проверяващите спряха да контролират хората и ги пускаха ей така, за да могат да си хванат полетите - нещо недпустимо но със сигурност дирижирано от недоволството на бг еър. Полетите излитайки в 6 часа сутринта със закъснение от 1ч, означава цял ден да го влачи за следващите 4-5 полета.

  • 10
    cezar_cezar avatar :-|
    есе

    До коментар [#8] от "damiandatchev":

    Интересно! Пътувам всяка седмица и съм останал с точно обратното впечатление. Отделно, че се задава ново попълнение.... ;)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата