"Адвал – Гео" обжалва търг за отсечка от метрото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Адвал – Гео" обжалва търг за отсечка от метрото

Изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев заяви, че няма притеснения за избрания изпълнител.

"Адвал – Гео" обжалва търг за отсечка от метрото

Столична община избра компанията, предложила най-ниска оферта

Кристина Климентиевна
5572 прочитания

Изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев заяви, че няма притеснения за избрания изпълнител.

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


45 млн. лв. е прогнозната стойност на поръчката.

Дни след като Столичната община обяви победителя в търга за строител на разширението на втория лъч на метрото в посока южно от бул. "Джеймс Баучер", един от участниците подаде жалба срещу избора. Това е обединението "Адвал – Гео" между "Адвал" (преименувано на Euro Alliance), "Геострой" и подизпълнител "Стартинженеринг". Процедурата беше стартирана без прогнозна стойност, но според изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев цената е около 45 млн. лв. "Документите не се остойностяват умишлено, за да се даде равен старт на всички компании", каза за "Капитал Daily" той.

Процедурата

Oбединение "Адвал – Гео" беше сред шестте участника, допуснати до отварянето на ценовите оферти за изграждане на метроучастъка. Компанията предложи цена от 42.7 млн. лв. и получи 99.54 от 100 възможни точки обща оценка, като така се класира на второ място в надпреварата. Класираните на първо място фирми от обединение "Метро Черни връх 2013" дадоха оферта за 42.3 млн. лв. и имаха обща оценка 100 точки. "Комисията ни е дала еднакъв брой точки за технологично изпълнение, но заради по-ниска оферта само с няколко хиляди на "Метро Черни връх 2013" те спечелиха", каза за "Капитал Daily" главният изпълнителен директор на Euro Alliance Валентин Трашлиев.

Близък резултат до първите два кандидата имат и обединение "Черни връх" ("Трейс груп холд", Пи Ес Ай и "Инжпроект"), които оферираха 49.8 млн. лв. и получиха 92.16 т. Така надпреварата беше между трите консорциума, но цената - с тежест от 52% в общата оценка, бе решаваща.

Цена или качество

В жалбата си до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която бе предоставена на "Капитал Daily", Euro Alliance посочва, че избраният изпълнител "Метро Черни връх 2013" не би могъл да покрие заложеното изискване в търга за строителство на минимум 1 км тунели чрез подземно преминаване. "Доколкото ни е известно, двете български дружества партньори в обединението "Станилов" и "Джи Пи груп" не са изпълнявали подобни дейности. От друга страна, третото дружество в обединението -   "Метропроект Прага", е с основен предмет на дейност проектиране, като в публичното пространство няма официална информация дали е изпълнявало подобни видове строителни работи, или само е извършвало проектиране на такива", се казва в жалбата.

Освен това обединение "Адвал – Гео" счита, че комисията за избор на изпълнител няма необходимата квалификация и опит, свързан с поръчката. Мотивът е, че предвидените работи в търга – изграждане на тунели и метростанция, изискват назначение на специалисти, "за което ние не можем да установим дали е извършено и не е достатъчно за правилното оценяване на предложените от участниците технически оферти".

Общината няма притеснения

"И трите кандидата, класирани на първите места, имат необходимите технологични качества за изпълнение на поръчката", каза изпълнителният директор на "Метрополитен" Братоев. По негови думи в документацията се изисква общо строителство на тунели, независимо по какъв метод са извършени, така че в случая "Метро Черни връх 2013" покрива критериите. "Нямам притеснения за изпълнителите, но не искам да се намесвам в процедурата, докато се води производство. Който има основания, нека да обжалва, а съответните органи ще решат", допълни той. Според Стоян Братоев "Метрополитен" спазва изключително стриктно всички процедури, свързани с изграждането на подземната железница, и обжалванията са нормална част от процеса.

Разширението на втория метродиаметър с дължина 1.2 км  ще бъде от метростанция "Джеймс Баучер" до ул. "Филип Кутев". Финансирането му е по ОП "Транспорт" със спестени средства от провеждането на последните тръжни процедури за развитието на метрото до момента.

45 млн. лв. е прогнозната стойност на поръчката.

Дни след като Столичната община обяви победителя в търга за строител на разширението на втория лъч на метрото в посока южно от бул. "Джеймс Баучер", един от участниците подаде жалба срещу избора. Това е обединението "Адвал – Гео" между "Адвал" (преименувано на Euro Alliance), "Геострой" и подизпълнител "Стартинженеринг". Процедурата беше стартирана без прогнозна стойност, но според изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев цената е около 45 млн. лв. "Документите не се остойностяват умишлено, за да се даде равен старт на всички компании", каза за "Капитал Daily" той.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    reckless avatar :-P
    Consumer

    Обичам ЗОП-а, може да моделираш и развиваш една документация в посоката, която предварително си избрал, в резултат добри пари падат.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#1] от "Consumer":

    А най-голямото предимство е, че едно обжалване за спорта ти излиза нищо пара. Юристконсултът има да напише 1 страница жалба и така обекти за десетки и стотици милиони се бавят по половин година. Ако междувременно изтече и програмният период, бавенето ще е за вечни времена. Време е за някакви възпиращи мерки, най-малкото обжалващите за спорта, поради личностна неприязън между собствениците, за мъст, от завист или просто за безплатен трейнинг на стажантите в правния отдел да си отговарят за последствията, когато жалбата им падне на всички възможни инстанции. Не е тайна, че вече има двойки участници, които от години си правят сечено за спорта, щом видят че другият е спечелил. Дори когато нямат личен интерес, примерно другият е на 11-то място и най-многото, което може да постигне, ако жалбата му мине, е да направи услуга на втория. Но въпреки това го прави, защото нищо не струва.

  • 3
    mmeezzoojj avatar :-|
    mmeezzoojj

    Трашлиев и Катето Попова не рабраха ли, че няма как да се борят с големите политически играчи. Орисани са да са вечно втори (справка поледните няколко търга за метрото) - единия път ги елиминираха за липса на челен лист ;) а другите 2 пъти се различаваха от победителя със смешни суми.
    По-добре нека целува (Трашлиев) ръка на онзи корумпиран престъпник и лакей на всяка власт Братоев, че ги пробута на Трейс (за лот 2 до Летището) като глевен подизпълнител. Но явно е много болезнено да вършиш цялата работа и да взимаш трохите.

  • 4
    reckless avatar :-P
    Consumer

    До коментар [#2] от "cinik":

    от спорт нищо не разбирам и не държа, сигурно е така, както го описваш, ЗОП позволява жалене на различните етапи. Просто се прави черен списък на компании и се преминава към...,
    #моят патент


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK