Започна ремонтът на жп гарата в Пазарджик
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Започна ремонтът на жп гарата в Пазарджик

Изпълнител на поръчката е кандидатът с най-ниска цена.

Започна ремонтът на жп гарата в Пазарджик

Проектът е за 3.5 млн. лв. и трябва да завърши за осем месеца

Калина Горанова
6787 прочитания

Изпълнител на поръчката е кандидатът с най-ниска цена.

© Мария Съботинова


Инвестиция за 3.5 млн. лв. и осем месеца срок. Това са основните параметри на реконструкцията на жп гарата в Пазарджик, която започна в понеделник. Министърът на транспорта Данаил Папазов подписа договорите за строителство и надзор на проекта, с което реално даде неговия старт. Изпълнител е консорциум "Вектор инженеринг", в който влизат "Старт инженеринг" и "Вектор конструкт", а фирмата за строителния надзор е "Рубикон – Ен Ар 2".

Рехабилитацията се финансира от европейската оперативна програма "Транспорт", а получател на парите е собственикът на жп релсите и гарите Национална компания "Железопътна инфраструктура". Средства за реконструиране на няколко гари, сред които и централната в София, бяха заделени, след като стана ясно, че проектът за подобряване на корабоплаването по река Дунав няма да тръгне през този програмен период.

Петорен интерес

За ремонта на жп гара Пазарджик оферти подадоха пет сдружения. Останалите участници бяха ДЗЗД "Девня трейд – Гига строй", обединение "Гара Пазарджик 2012", консорциум "Техномашпрогрес - ИП" и ДЗЗД "Крам – РК". Участниците предложиха близки ценови оферти. Всички предложения получиха техническа оценка от 30 точки освен консорциум "Техномашпрогрес – ИП", който получи 25. Най-ниската цена обаче беше на "Вектор инженеринг" - 3.3 млн. лв. без ДДС.

Според сайта на "Вектор конструкт" НКЖИ и преди е била клиент на фирмата. Тя е специализирана в обезопасяване и укрепване на ерозирали скални масиви и свлачищни райони, възстановяване на антикорозионното покритие на метални съоръжения и конструкции, ремонт и строителство на сгради и т.н. "Старт инженеринг" пък заедно с "Главболгарстрой" участва в обединението, което ще извърши ремонта на Лъвов мост в София.

Силата на времето

"През годините подлезът под пероните е оставен да се руши и в момента е в окаяно състояние. Разбираме, че той е важна пешеходна връзка за жителите на град Пазарджик. Затова и той е включен в обхвата на проекта и ще бъде напълно възстановен. Ще поставим и нужното осветление, за да могат хората да го използват по всяко време на денонощието", заяви Данаил Папазов при стартирането на строителството.

Двуетажната сграда на жп гарата е построена през 70-те години на миналия век и многократно е била наводнявана поради повреди в хидроизолацията и отводнителната система на покрива. През 2000 г. постройката е пострадала и от пожар. През 2007-2008 г. е извършено укрепване на земната основа и един частичен ремонт на приемното здание. Поправките на парче обаче са всичко друго, но не и достатъчни.

Гара като слънце

Сега проектът предвижда укрепване на носещата конструкция на сградата и пълно архитектурно обновяване на гаровия комплекс и околните площи "при използване на висококачествени, енергоефективни съвременни материали и технологии". Ще има и редица нови удобства за пътуващите като обособена топла чакалня и отделена чакалня за майки с деца. Освен това гарата трябва да стане достъпна за лицата с намалена подвижност. Електрическата и ВиК инсталациите ще бъдат ремонтирани, а отоплителната инсталация ще бъде изградена наново.

Инвестиция за 3.5 млн. лв. и осем месеца срок. Това са основните параметри на реконструкцията на жп гарата в Пазарджик, която започна в понеделник. Министърът на транспорта Данаил Папазов подписа договорите за строителство и надзор на проекта, с което реално даде неговия старт. Изпълнител е консорциум "Вектор инженеринг", в който влизат "Старт инженеринг" и "Вектор конструкт", а фирмата за строителния надзор е "Рубикон – Ен Ар 2".

Рехабилитацията се финансира от европейската оперативна програма "Транспорт", а получател на парите е собственикът на жп релсите и гарите Национална компания "Железопътна инфраструктура". Средства за реконструиране на няколко гари, сред които и централната в София, бяха заделени, след като стана ясно, че проектът за подобряване на корабоплаването по река Дунав няма да тръгне през този програмен период.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    geoimg avatar :-P
    Geoimg

    Гара като слънце -:)

  • 2
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА

    бойко я беше нарочил за закриване !!!

  • 3
    zogorsone avatar :-|
    zogorsone

    Дано не "спестят" много от материали и труд и да свършат работата както трябва. Дано има и достатъчно пари за поддръжка на обновеното съоръжение.

  • 4
    kerouac avatar :-P
    Александър

    С нова гара до октомври и с отсечка, на която влаковете ще развиват 160 км в час метро до Пазарджик не е нужно, а пътуващите към София и Пловдив ще имат една много добра опция.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK