Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 18 ное 2013, 18:26, 6576 прочитания

Започна ремонтът на жп гарата в Пазарджик

Проектът е за 3.5 млн. лв. и трябва да завърши за осем месеца

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвестиция за 3.5 млн. лв. и осем месеца срок. Това са основните параметри на реконструкцията на жп гарата в Пазарджик, която започна в понеделник. Министърът на транспорта Данаил Папазов подписа договорите за строителство и надзор на проекта, с което реално даде неговия старт. Изпълнител е консорциум "Вектор инженеринг", в който влизат "Старт инженеринг" и "Вектор конструкт", а фирмата за строителния надзор е "Рубикон – Ен Ар 2".

Рехабилитацията се финансира от европейската оперативна програма "Транспорт", а получател на парите е собственикът на жп релсите и гарите Национална компания "Железопътна инфраструктура". Средства за реконструиране на няколко гари, сред които и централната в София, бяха заделени, след като стана ясно, че проектът за подобряване на корабоплаването по река Дунав няма да тръгне през този програмен период.


Петорен интерес

За ремонта на жп гара Пазарджик оферти подадоха пет сдружения. Останалите участници бяха ДЗЗД "Девня трейд – Гига строй", обединение "Гара Пазарджик 2012", консорциум "Техномашпрогрес - ИП" и ДЗЗД "Крам – РК". Участниците предложиха близки ценови оферти. Всички предложения получиха техническа оценка от 30 точки освен консорциум "Техномашпрогрес – ИП", който получи 25. Най-ниската цена обаче беше на "Вектор инженеринг" - 3.3 млн. лв. без ДДС.

Според сайта на "Вектор конструкт" НКЖИ и преди е била клиент на фирмата. Тя е специализирана в обезопасяване и укрепване на ерозирали скални масиви и свлачищни райони, възстановяване на антикорозионното покритие на метални съоръжения и конструкции, ремонт и строителство на сгради и т.н. "Старт инженеринг" пък заедно с "Главболгарстрой" участва в обединението, което ще извърши ремонта на Лъвов мост в София.



Силата на времето

"През годините подлезът под пероните е оставен да се руши и в момента е в окаяно състояние. Разбираме, че той е важна пешеходна връзка за жителите на град Пазарджик. Затова и той е включен в обхвата на проекта и ще бъде напълно възстановен. Ще поставим и нужното осветление, за да могат хората да го използват по всяко време на денонощието", заяви Данаил Папазов при стартирането на строителството.

Двуетажната сграда на жп гарата е построена през 70-те години на миналия век и многократно е била наводнявана поради повреди в хидроизолацията и отводнителната система на покрива. През 2000 г. постройката е пострадала и от пожар. През 2007-2008 г. е извършено укрепване на земната основа и един частичен ремонт на приемното здание. Поправките на парче обаче са всичко друго, но не и достатъчни.

Гара като слънце

Сега проектът предвижда укрепване на носещата конструкция на сградата и пълно архитектурно обновяване на гаровия комплекс и околните площи "при използване на висококачествени, енергоефективни съвременни материали и технологии". Ще има и редица нови удобства за пътуващите като обособена топла чакалня и отделена чакалня за майки с деца. Освен това гарата трябва да стане достъпна за лицата с намалена подвижност. Електрическата и ВиК инсталациите ще бъдат ремонтирани, а отоплителната инсталация ще бъде изградена наново.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ 4 Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ

Цената на тока няма да бъде намалена, за да може централата да получи въпросните средства

29 мар 2020, 1688 прочитания

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 4 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

Последната дискусия по постановлението ще бъде в понеделник, преди приемането му от правителството

28 мар 2020, 15234 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Банката за развитие иска да има фонд за дялови инвестиции

Държавната институция иска да се префокусира върху малкия и средния бизнес

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10