След като преди месец Столичната община избра германската компания MAN Truck&Bus за изпълнител на прословутите вече нови автобуси на София, сега Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени това решение. Нещо повече - регулаторният орган връща процедурата до етап на разглеждане на документите на участниците за съответствие с критериите за подбор. Според източници на "Капитал Daily" през следващите дни общината смята да обжалва решението пред ВАС. Ако съдът не вземе решение в полза на общината, ще има ново класиране на допуснатите кандидати в търга и поръчката за покупката на 126 нисковъглеродни автобуса (на метан) за градския транспорт на столицата отново ще се проточи.
Според КЗК Столичната община е допуснала неправилно MAN Truck&Bus до оценка и класиране на офертите. Германската компанията може да се представлява от двама членове на управата или от един член заедно с един прокурист. Документите обаче са подписани от лица, които нямат право по закон да представляват дружеството. Следователно няма валидно изявление за участие в процедурата и подадената оферта от MAN Truck&Bus не е в срока за участие, смятат от комисията.
Един от двама
Решението на КЗК идва след жалба на другия кандидат в поръчката - китайския производител Zhen Gzhon Jotong Bus. В края на тръжната процедура, която се проточи близо година, останаха само два кандидата - китайският производител и MAN Truck&Bus. Германският производител предложи 79.2 млн. лв. при прогнозна стойност 97.2 млн. лв. и събра 31.25 т. от максимален брой 40 по технически показатели, а Zhen Gzhon Jotong Bus даде оферта от 91.2 млн. лв. и получи по-ниска оценка по останалите изисквания. От ценовите оферти зависеше по-голяма част от общата оценка на участниците, тъй като според критериите предлаганата цена е с тежест 60%.
Решението на регулаторния орган ще забави още повече и без това изоставащата от график доставка за 126 автобуса. Процедурата беше обжалвана през лятото, а преди това общината удължаваше четири пъти срока за избор на изпълнител.
Финансиране на градските коли
Средствата за новите автобуси са осигурени по оперативна програма "Околна среда", като парите са част от общо 292 млн. лв., в които са включени и доставка на 10 влака за метрото и 20 трамвая. Финансирането е по линия на Кохезионния фонд - до 80%, а 20 на сто идват от държавния бюджет. Другите проекти са в по-напреднал етап на развитие - тръжните процедури за трамваите и мотрисите бяха пуснати още през 2012 г. и вече имат избрани изпълнители – съответно полската фирма Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S и руската "Метровагонмаш".
С доставката на новите коли средната възраст на автобусния парк ще падне до 6 години и това трябва да намали и разходите за експлоатация и поддръжка с около 3.3 млн. лв. годишно.
След като преди месец Столичната община избра германската компания MAN Truck&Bus за изпълнител на прословутите вече нови автобуси на София, сега Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени това решение. Нещо повече - регулаторният орган връща процедурата до етап на разглеждане на документите на участниците за съответствие с критериите за подбор. Според източници на "Капитал Daily" през следващите дни общината смята да обжалва решението пред ВАС. Ако съдът не вземе решение в полза на общината, ще има ново класиране на допуснатите кандидати в търга и поръчката за покупката на 126 нисковъглеродни автобуса (на метан) за градския транспорт на столицата отново ще се проточи.
Според КЗК Столичната община е допуснала неправилно MAN Truck&Bus до оценка и класиране на офертите. Германската компанията може да се представлява от двама членове на управата или от един член заедно с един прокурист. Документите обаче са подписани от лица, които нямат право по закон да представляват дружеството. Следователно няма валидно изявление за участие в процедурата и подадената оферта от MAN Truck&Bus не е в срока за участие, смятат от комисията.
13 коментара
Поредното безумно и поръчково решение на КЗК, зад което прозират намеренията на управляващите да прецакат София. Еми и 100 години да минат кмет от БСП в София няма да има!
пак руски вагони за метрото !
Еееее много неприятно. Отиде сега сума ти време за глупости. После пък някой ще намери някъде правописни грешки и пак отначало. А автобусите наистина си трябват сега.
Kitaicite si plastat, 15mln po skupi i pak se vurti da se kupqt kitaiski bokluci, predstavlqvani ot grisha ganchev
Публикувано през m.capital.bg
Мдаааа... А автобус 120 ще продължи да е с Икарус.
Кой ми пишеше тук във форумето, че вече били купени втобусите след мой пост, че още от сега залагам, че ще купим китайски автобуси.:-)
Не ми се рови сега но събота еделя може да видя. :-)
Това е пряко доказателство,че ще има избори Май месец....
София е голям град и като има нови автобуси...това ще налее вода в мелницата на ГЕРБ,щото кмета е гербаджийски ......Те искат да забавят конкурса.....хората да не тръгнат да мислят хубаво за кмета....Щото представи 1 млн софиянци гласуващи какво могат да направят....
Я пак помислете,имаше ли такова нещо...по времето на Б.Б??
Хора по дяволите КЗК...е правила такова нещо преди ??
Боклуци на изборите ше ви отрепем направо......
АКО завода в Ботевград на бившите "ЧАВДАР" за монтаж е свързан със сделката, може и да купят китайски с определени условия, но ако не е германските са за предпочитане.
Китайците или отстъпват или губят всичко. Немците и без това са дали по-ниската цена.
До коментар [#7] от "keepwalking":
Аха, Борисов въобще не прецакваше кметове от други политически партии.
На сегашните целта не им толкова да прецакват, а да спечели правилната фирма.
Ман се правят в Турция, нали знаете