Интермодалният терминал в Русе отново забави ход
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Интермодалният терминал в Русе отново забави ход

Интермодалният терминал трябва да комбинира речен, железопътен и автомобилен транспорт

Интермодалният терминал в Русе отново забави ход

КЗК отмени процедурата заради некомпетентност на комисията

Кристина Климентиевна
3554 прочитания

Интермодалният терминал трябва да комбинира речен, железопътен и автомобилен транспорт

© Мария Съботинова


Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени избора на българското обединение "Дунав" ("Евротранспроект" и "Мигети") за изпълнител на предпроектни проучвания, идеен проект, подробен устройствен план и подготовка на отчуждителни процедури за изграждането на интермодалния терминал в Русе. Антимонополният орган смята, че квалификацията и опитът на членовете на комисията на "Национална компания Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за избор на изпълнител не съответстват на сложността на поръчката и офертите на участниците не са били правилно оценени. Така изборът на обединение "Дунав" е определен като незаконосъобразен. С решението процедурата се връща на етап разглеждане на документи и ако НКЖИ или заинтересованата компания не го обжалват пред ВАС, ще има ново класиране.

Това отново ще забави изоставащата процедура за подготовката за изграждане на терминала. Първият търг за предпроектни проучвания с финансиране по линия на TEN-T бе проведен преди пет години. Обществената поръчка обаче се забави толкова, че средствата от TEN-T не бяха усвоени.

Изборът

Решението на КЗК идва след жалба на два от общо петте кандидата, допуснати до втория етап на поръчката - класираният на второ място ДЗЗД "Реминг-Вектор-Бул и ко" и последният в списъка - обединение АПЕ.  Търгът бе обявен без прогнозна стойност, но съдейки по гаранцията за участие (40 хил. лв.), която не може да надвишава 1% от нея, тя е около 4 млн. лв. без ДДС.

Обединение "Дунав" предложи най-високата цена за изпълнение - двойно по-висока от други оферти (виж карето). От цената обаче зависеше само 30% от общата оценка, докато техническото изпълнение бе водещо с тежест 70%.

Комбиниран транспорт

Интермодалният терминал ще комбинира речен, железопътен и автомобилен транспорт. За подготовка на проекта са предвидени малко над 2.5 млн. евро по линия на "Техническа помощ" на програма "Транспорт". В тях е включен и търгът за предпроектни проучвания, идеен проект и отчуждителни процедури. Същинското изграждане на терминала, което по план трябва да започне в началото на 2015 г., ще струва около 15 млн. евро и също се предвижда да се финансира с евросредства.

Терминалът трябва да се намира в района на русенската гара Разпределителна, която по спогодбата между България и Румъния е обща гранична гара за товарни превози на двете жп мрежи. Има обаче и вариант комплексът да бъде разположен при гара Изток в зависимост от решението на транспортното министерство.

Оферти и участници

- Обединение "Дунав" ( "Евротранспроект", "Мигети") - 4.678 млн. лв. (84.4 т.)

- ДЗЗД "Реминг-Вектор-Бул и ко"("Реминг консулт" (Словения), "Вектор Бул" и "Хидрогеокомплект") - 2.646 млн. лв. (71.6 т.)

- Консорциум "Текопи – ТРН – Терминал Русе – 2013" (испанската "Групо Текопи") - 2.364 млн. лв. (63.54 т.)

- Консорциум "НЕТ – ТрансКеър – ИКюИ" ("Нет инженеринг" АД (Италия), "Транскеър" и "ИКюИ контрол") - 3.446 млн. лв. (54.5 т.)

- Обединение АПЕ ("Аксиона инхениериа" (Испания), "Пътпроект", "Екип 2000 – Котов") - 2.248 млн. лв. (53 т.)

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени избора на българското обединение "Дунав" ("Евротранспроект" и "Мигети") за изпълнител на предпроектни проучвания, идеен проект, подробен устройствен план и подготовка на отчуждителни процедури за изграждането на интермодалния терминал в Русе. Антимонополният орган смята, че квалификацията и опитът на членовете на комисията на "Национална компания Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за избор на изпълнител не съответстват на сложността на поръчката и офертите на участниците не са били правилно оценени. Така изборът на обединение "Дунав" е определен като незаконосъобразен. С решението процедурата се връща на етап разглеждане на документи и ако НКЖИ или заинтересованата компания не го обжалват пред ВАС, ще има ново класиране.

Това отново ще забави изоставащата процедура за подготовката за изграждане на терминала. Първият търг за предпроектни проучвания с финансиране по линия на TEN-T бе проведен преди пет години. Обществената поръчка обаче се забави толкова, че средствата от TEN-T не бяха усвоени.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK