Новият брой: Пътят към Шенген
Close

София подготвя заем от 100 млн. лв. заради дългове към градския транспорт

Задълженията на Центъра за градска мобилност към транспортните оператори растат всяка година

95 млн. лв. приблизително са задълженията на дружеството към момента.

За да погаси натрупаните близо 97 млн. лв. неразплатени задължения, Центърът за градска мобилност (ЦГМ) има готовност да тегли заем от до 100 млн. лв. по предложение на заместник-кмета по транспорта Любомир Христов. Дълговете са натрупани до края на 2012 г. и са към към операторите в транспорта - метро, автобусен превоз - общински и частен, трамваи и тролеи. През 2011 г. тези задължения бяха с 32 млн. лв. по-малко. "В рамките на последните три години бяха предприети стъпки за покриване на дълговете, но с всяка година те растат и трябва да се намери решение за тяхното разплащане", каза Любомир Христов.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 4
    • + 7

    Оптимизирайте си разходите, редуцирайте договорите с превозвачите, намалете интензитета на надземните линии и където има дублиране с метро режете, дайте шанс на личните МПС.

    Нередност?
  • 2
    pavla avatar :-|
    ПАВЛА
    • + 4

    Пак опираме до неправилно разпределения бюджет на СО.

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 6

    До коментар [#1] от "Consumer":

    хаха, пропусна и увеличението на цените - много е важно!

    Мен ме интересува друго - как дружество с около 4 милиона лева печалба ще погасява дългове за 100 милиона и колко време ще му отнеме?

    Нередност?
  • 4
    tzm41313897 avatar :-?
    Mark Twain
    • + 3

    1. Добре де, от какво са тези дългове по-точно?
    2. Като транспорта е на Общината, тя сама на себе си ли дължи тия пари? Не съм чул нито метрото да е приватизирано, нито трамваите или тролейте. Част от автобусните линии - сигурно не повече от 5% от целия градски транспорт.
    Христов да обяснява, че иначе мирише на корупция.

    Нередност?
Нов коментар