Започна търг за проектиране на 60 км от "Хемус"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Започна търг за проектиране на 60 км от "Хемус"

От 70 до 100 млн. лева годишно ще бъдат отделяни за рехабилитация на първокласни, второкласни и третокласни пътища, обяви регионалният министър Десислава Терзиева

Започна търг за проектиране на 60 км от "Хемус"

Ако бъдат осигурени средства, строителството може да започне през 2015 г.

Радостина Маркова
5641 прочитания

От 70 до 100 млн. лева годишно ще бъдат отделяни за рехабилитация на първокласни, второкласни и третокласни пътища, обяви регионалният министър Десислава Терзиева

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) обяви търг за проектиране на 60-километрова отсечка от магистрала "Хемус". Поръчката обхваща частта от село Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч. Това е и частта от северната магистрала, чието строителство е най-вероятно да започне през новия програмен период, но за момента не е ясно как ще бъдат осигурени средства.

 

Процедурата

Документи за участие в търга за проектиране може да се подават до 23 януари следващата година. Поръчката включва два участъка – първият е с дължина 24 км от Ябланица до отклоненията към селата Гложене и Микре, а вторият с дължина 36 км  - оттам до разклона за Плевен и Ловеч.

Прогнозната стойност на поръчката е 1 млн. лв., осигурени по програма "Транспорт". Срокът за изпълнение е 392 дни. Подготовката на идейния проект за трасето обхваща проектиране на надлъжните и напречните профили на пътя, на пътните възли, подробно геоложко и хидроложко проучване, преглед на техническата инфраструктура по трасето и съгласуване на проекта със съответните експлоатационни дружества, подготовка на парцеларен план на пътя.

Заедно с това от НКСИП обявиха обществена поръчка и за провеждане на процедура по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) за цялото незавършено трасе на "Хемус" между Ябланица и шуменското село Белокопитово. Прогнозната стойност на поръчката е 550 хил. лв. без ДДС, осигурени също по програма "Транспорт".

Според министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева надеждите са, че след приключването на проектирането през 2015 г. ще може да започне и самото строителство на отсечката от магистралата до разклона за Плевен – Ловеч.

За ремонт

Магистралите в България трябва да бъдат построени, за да имаме добра връзка с Европа, но сега обръщаме внимание и на второкласни пътища, които не са пипани от двадесет и повече години, каза Десислава Терзиева. Тя посочи, че за следващата година е планирана рехабилитацията на 700 км пътища. От 70 до 100 млн. лева годишно ще бъдат отделяни за рехабилитация на първокласни, второкласни и третокласни пътища, допълни  регионалният министър.

По повод настъпващата зима Десислава Терзиева коментира, че в подготовка на пътищата в страната вече са вложени 14 млн. лв., а за зимната поддръжка са заделени 60 млн. лв. Тя допълни, че се надява времето да е благосклонно и част от тези средства да бъдат спестени за рехабилитацията на малки пътища, защото тя към момента е най-големият проблем.

Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) обяви търг за проектиране на 60-километрова отсечка от магистрала "Хемус". Поръчката обхваща частта от село Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч. Това е и частта от северната магистрала, чието строителство е най-вероятно да започне през новия програмен период, но за момента не е ясно как ще бъдат осигурени средства.

 

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

16 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    цитат:

    "Поръчката включва два участъка – първият е с дължина 24 км ... .....а вторият с дължина 36 км ....Прогнозната стойност на поръчката е 1 млн. лв., осигурени по програма "Транспорт"."

    >>> 1 млн. лева и имаме проект за 60 км магистрала. Само напомням, че допреди няколко години за подобни обекти беше обичайно първо да се направи един търг за "международен консултант", а в тръжните условия да е заложено, че същият следва да представи референции от минимум 5 държави на минимум 4 различни континента, че е "консултирал" поне 5 отсечки със същия релеф и т.н.. И накрая печели някой никому незнаен, срещу сума, достатъчна поне едната от двете гореописани отсечки да бъде пусната до ключ само от неговия хонорар

  • 2
    ancho66 avatar :-|
    ancho66

    Така е. 100 пъти да бъдат проклети консултантите и тем подобните обирджии.

  • 3
    simo87 avatar :-|
    simo87

    Дано се случи магистрала Хемус, но "министръката с цикламеното костюмче" лъже като дърта циганка. Как така второкласните пътища не били "пипани" от 25 години? Това, че следващата година ще има бюджет за рехабилитация на първокласни, второкласни и третокласни пътища е представено като прецедент и чудо невиждано. А съвсем не е. Макар и страната да отделя хронично недостатъчно средства за поддръжка и строеж на нови пътища, някъде от 1985 г. насам, съвсем не е вярно, че нищо не е "пипано" и че не са влагани никакви средства.
    Не мога в момента да открия бюджетите на АПИ по години за ремонт на пътища и отчетите им за свършена работа, но набързо попаднах на една журналистическа статия от Монитор.

    http://www.monitor.bg/article?id=355618

    Друг е въпросът как смята госпожата да рехабилитира 700 км. пътища със 70 млн. лева. По 100 хил. лева на километър път ми се струва крайно недостатъчно.

  • 4
    aucun avatar :-(
    v_vendeta

    Не искам да се хващам за думата, но Ябланица не е село, а град от 68-ма година.
    Иначе наистина няма как да се изпълнят популистки обещания за рехабилитация. Подобни "пипания" винаги са били съпроводени с вид "пощипвания".
    Тотално неглижиране на Хемус за десетилетия.Срам!

  • 5
    liubopitkovski avatar :-P
    liubopitkovski

    Само не разбрах първият участък до къде е при положение, че от Гложене до Микре разстоянието е 35 км.

  • 6
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    До коментар [#4] от "v_vendeta":

    Ябланица е циганска дупка, както и останалите две села преди разклона Ловеч/Троян, а след това до качването при Шумен се минава през и покрай други кочини, а най-скапан е прехода през Търново. Хайде бе хора, постройте я таз магистрала за да ни спестите мизерията по пътя!

  • 7
    65vesso avatar :-|
    65vesso

    Кога ще започне строителството? Знаем,че ДПС и БСП са царе на проектирането. Всичко го докарват до пректна фаза. После пари не остават.

  • 8
    val71 avatar :-|
    val71

    Бързат, бързат............:))). Точно като преди избори.

    Ще бъде интересно дали по трасето на избора на изпълнител ще се появи "Магистрала Хемус" АД, за да отхапе някой голям залък от проекта.

  • 9
    stoyant avatar :-|
    Stoyan Tsolov

    Трябва да се помисли за южен обходен път на Плевен, защото, ако магистралата стигне до там, пътят София - Букурещ ще минава през Плевен от юг на север, а това означава 5-6 светофара, 5-6 километра градско и много шум и замърсяване от тирове за Плевен.

  • 10
    tsyrvulan avatar :-|
    tsyrvulan

    До коментар [#9] от "stoyant":

    То дай Боже най-накрая да построят тази магистрала, пък после нека и южен обходен път да направят, пък дано и автомагистрала Черно Море да почне да добива вид. Само дето силно се съмнявам, щото до сега всички правителства пренебрегваха северна България, и така при управлението на Рапон Тиквочевий ( Бойко Борисов ) парите за Дунавската стратегия отидоха за втори метродиаметър на София. Мисля си че тези и следващите хубостници ще направят нещо подобно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.