Skoda Electric се превърна в национален доставчик на тролейбуси
Компанията беше избрана за изпълнител в пет общини


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Чешката компания Skoda Electric се превърна в национален доставчик на тролейбуси, след като беше избрана да осигури транспортните средства за най-големите градове в страната, които имат такъв вид транспорт. В началото на лятото компанията подписа договор със Столичната община за доставка на 50 нови тролейбуса на стойност 64.5 млн. лв., а в средата на септември сключи споразумение с още четири общини за общо 100 тролея. Бургас, Плевен, Варна и Стара Загора се очаква да обновят автопарка си до края на октомври 2014 г. Финансирането на обединената поръчка за близо 112 млн. лв. е осигурено по оперативна програма "Околна среда". Проектът получи официално зелена светлина преди дни, когато управляващият орган по програмата е уведомил общините, че ще направи авансови плащания по поръчката и по този начин доставките могат да започнат.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
БРАВО ЗА ИЗБОРА
50 нопви тролея за софия не са достатъчно да се подмени целия тролейбусен парк, като от ЦГМ не са и твърдяли такова нещо :) Иначе Шкода Електрик прави само инсталацията за тролей, шасито и салона са на Соларис, но и част от другите участници в конкурса са с техника на Шкода.
Общо шест компании и обединения подадоха оферти .............
До отваряне на ценовите предложения обаче беше допусната само Skoda Electric.
--------------------------------
Е-й-й, каква оспорвана надпревара е било, а?! :)
Хубаво е тролеите да не са единични за натоварените линии. Иначе като гледам кандидатите, Шкода/Соларис е логичния избор.
Проблемът е, че винаги накрая остава само един кандидат - Шкода. Така цената, която дават със сигурност не знаем дали е най-добрата за това, което получаваме. Определено остава силно подозрение, че търгът е гласен специално за Шкода, а определеени чиновници вероятно прибират тлъсти комисионни за поръчките, които са за над 220 милиона. А поне част от тях можех да са за български производител, както и да се купят повече тролеи за тези пари.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.