Кабинетът подкрепи мегапроект в Кондофрей
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кабинетът подкрепи мегапроект в Кондофрей

Държавата вече инвестира в интермодален терминал в Драгоман. Той още е празен.

Кабинетът подкрепи мегапроект в Кондофрей

Община Радомир получава безвъзмездно държавен терен за логистичен център

Паулина Михайлова
12601 прочитания

Държавата вече инвестира в интермодален терминал в Драгоман. Той още е празен.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Някъде между Чуковец и Долни Раковец се намира Кондофрей. И макар че логистичните и спедиторски компании, както и операторите на карго полети и нискобюджетни авиолинии едва ли знаят местоположението му, има шанс някога да го научат. Разбира се, при условие че планът на местната община Радомир, подкрепен от правителството, да изгради там интермодален и логистичен терминал (в комбинация с частно летище) се реализира. И ако някаква неизвестна досега причина предизвика интерес на товародатели и транспортни компании към евентуалния радомирски терминал, след като такъв от години липсва към съществуващите аерогари в София и Пловдив например.

Дайте да дадем

С решение от сряда кабинетът отне от Министерството на отбраната и предостави безвъзмездно на община Радомир два имота с обща площ 224.4 декара, застроени с 54 сгради, съобщи правителствената пресслужба. Това всъщност са бившето военно поделение на ул. "Райко Даскалов" в града и терен в местността Кадрийска чешма. Намерението на местната власт е да ги използва за изграждане на интермодален терминал, изпитателен автомобилен полигон, специторски складове за Югозападния регион и околовръстен път. На територията на бившите казарми, които са първите, построени след Освобождението, ще бъде създаден и музей на бойната слава, уточняват от информационната служба на кабинета. За реализиране на проектите общината ще разчита на средства, осигурени по оперативните програми.

Кметът на община Радомир Пламен Алексиев не беше открит за повече подробности по проекта. Според негов цитат пред агенция Mediapool обаче изграждането на логистичната база е вторият етап на инвестицията, направена от "София уест еърпорт" в летището в село Кондофрей. Пак по информация на агенцията от кмета той вече е внесъл предложение до областния управител на Перник за държавна подкрепа от 50 млн. лв. от новия държавен фонд "Растеж и устойчиво развитие на регионите". Идеята е да се създадат логистична база, складове и интермодален терминал, които да повишат интереса към ново летище за карго и нискобюджетни полети.

Летище до летище

Бившето военно летище в Кондофрей (сега "София уест") беше купено през 2011 г. от "Селим ко", по-късно преименувана на "София уест еърпорт" (управлявана от Владимир Ненчев, който в миналото е бил съдружник на сина на бившия военен министър Аню Ангелов в друга фирма). Идеята Кондофрей да се развие като второ летище на София за нискотарифни или карго превозвачи датира именно от 2011 г., като надеждите в тази посока са свързани с дългата писта на летищата, използвана преди години за изтребители. Обектът има и сертификат от Гражданската въздухоплавателна администрация.

Планът за държавно субсидирано изграждане на логистична база и интермодален терминал в радомирското село обаче е със съмнителна ефектиност. Най-малкото заради близостта на Кондофрей със София фактът, че столичният аеропорт не е оползотворил капацитета си за карго и нискобюджетни превози, а подобен терминал се проектира и за Пловдив, а стои неизползван в Драгоман.

Някъде между Чуковец и Долни Раковец се намира Кондофрей. И макар че логистичните и спедиторски компании, както и операторите на карго полети и нискобюджетни авиолинии едва ли знаят местоположението му, има шанс някога да го научат. Разбира се, при условие че планът на местната община Радомир, подкрепен от правителството, да изгради там интермодален и логистичен терминал (в комбинация с частно летище) се реализира. И ако някаква неизвестна досега причина предизвика интерес на товародатели и транспортни компании към евентуалния радомирски терминал, след като такъв от години липсва към съществуващите аерогари в София и Пловдив например.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    gligi avatar :-|
    gligi

    Ама направо да почват да строят косморум във Фролош за 100 милиарда... иззедници долни - ОСТАВКА !

  • 2
    jonson avatar :-|
    jonson

    Мдам, може ли и аз да си купя евтино една писта в средата на нищото и после държавата да изсипе 50 милиона за интермодален и логистичен терминал около моето летище и да го направи център за карго? Познайте колко ще е летищната такса и колко ще е за таксата за склад и паркинг.

  • 3
    pavla avatar :-P
    ПАВЛА

    Е сега Каспичан ще се дигнат на протест!

  • 4
    pen4o avatar :-|
    Daniel Ivanov

    До коментар [#2] от "jonson":

    Генералът от НСС и зетьовете му с връзки с Баретата и Боко добре ще намажат.

  • 5
    alehandro77 avatar :-|
    alehandro77

    е то това е комунизъм в действие!

  • 6
    tzvety_lazarov avatar :-|
    til1963

    Дива простотия!
    Дайде сега и по едно образцово АПК да спретнем!
    ОСТАВКА!

  • 7
    kamendc avatar :-|
    Камен

    То и Васюки щеше да става международна столица на шахмата, ама...

  • 8
    ana_ni avatar :-|
    ana_ni

    има логика, да се ползва готово летище за ниско-тарифни и карго полети.Повечето такива са на около 60км от основните летища, още повече ,че там са 3 граници - Гърция, Македония и Сърбия, магистрала за курорти и Бяло море.

    Идеята е добра и ако се реализира, ще живне район със сигурно 70 процента безработица.

    Обаче Ако.....

  • 9
    hristomuzi avatar :-P
    hristomuzi

    Какво лошо има да се използва летището , при това готово. На времето го използваха за парашутни скокове, сега го гласят за автомобилни състезания. Районът е изключително беден, няма никакъв поминък освен боза за пиене, ама май вече не я правят като едновремешната. Колкото и да не ми се иска, трябва да призная, че идеята да живне района беше подета от комунистическата власт - опитаха със завода за тежко машиностроене, не се получи, а там се наляха бая грешни пари. Тази, новата идея може и да проработи , още повече вече има магистрала и пътя до София е около половин час време, а това летище може да обслужва цяла югозападна България. Адмирирам предложението.Дано да стане.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK