Български фирми ще строят най-големия тунел в Сърбия

Дружествата "Евро алианс тунели" и "Пътища и мостове" са изпълнители на проекта "Манайле" за 36 млн. евро

Първата тръба от тунела вече е в строеж
Първата тръба от тунела вече е в строеж
Първата тръба от тунела вече е в строеж    ©  Евро Алианс Инженеринг
Първата тръба от тунела вече е в строеж    ©  Евро Алианс Инженеринг

Обединение "Алианс 10", което включва българските компании "Евро алианс тунели" и "Пътища и мостове", започва строителството на най-големия пътен тунел в Сърбия - "Манайле". Съоръжението е част от магистрала Е75 и европейския Коридор X в частта между Ниш и македонската граница. Състои се от две тръби, всяка с дължина 1.8 км, и пешеходен пасаж между тях. По традиция строителството започна с освещаване на тунела, като в портала му беше поставена икона на покровителя на тунелджиите и миньорите св. Иван Рилски. Успоредно с "Манайле" българският консорциум ще изпълни и друг тунелен участък от магистралата - "Предеяне", чиито две тръби са съответно 870 и 1050 метра.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dkanchev avatar :-|
    edge21
    • - 1
    • + 24

    Браво!

    Нередност?
  • 2
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • - 2
    • + 36

    Цитат от статията, който казва всичко:

    "Според изпълнителния директор и основен акционер в "Евро алианс инженеринг" Валентин Трашлиев групата е неглижирана при тръжните процедури в България, въпреки че е сред малкото с международен опит в тунелното строителство. "Така група с 25-годишен опит и изградени над 100 км тунелни съоръжения е принудена да работи като подизпълнител на фирми, които нямат нищо общо с тази дейност", посочи той."

    Е така е - който има вуйчо владика, може и поп да стане... Явно тази фирма няма вуйчо...

    Нередност?
  • 3
    mmeezzoojj avatar :-|
    mmeezzoojj
    • - 10
    • + 20

    Тази статия очевидно е платена - само се чудя защо не е упоменато в текста.

    [quote#2:"geordgeo"]Е така е - който има вуйчо владика, може и поп да стане... Явно тази фирма няма вуйчо... [/quote] - за да приватизираш за жълти стотинки Адвал дали нямаш вуйчо владика, а?

    Нередност?
  • 4
    kaizersoze avatar :-|
    kaizersoze
    • - 16
    • + 10

    Този тунел в България щеше да струва 136 милиона евро и да стане готов към 2050/2150 година...

    Нередност?
  • 5
    today avatar :-|
    today
    • - 1
    • + 14

    А онзи идиот дето искаше да създава ново държавно дружество да участвало в такива проекти дали ще си подаде оставката?

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 18

    До коментар [#4] от "kaizersoze":

    Понеже асфалт не се яде, фирма със 100 км направени тунели у нас и други държави от ЕС е останала без нито един обект у дома. А да кажеш, че пътната ни мрежа е завършена и повече няма какво да се гради, ще е лъжа голяма, меко казано.

    Тоест хем техниката бездейства, хем хората си стоят с ръце в джобовете, хем транзитът ни заобикаля, хем всичкият бизлес се изсипва в София, за да "не бие дълъг път до големите пари"

    Нередност?
  • 7
    finland avatar :-|
    Finland
    • + 10

    До коментар [#6] от "cinik":

    Въпреки че повечето тук сме за ниско преразпределение все ми се струва, че за инфраструктура трябва да отива поне 1% от БВП. Много има за наваксване...

    Нередност?
  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 13

    До коментар [#7] от "Finland":

    Като се е захванала държавата с 1000 и кусур несвойствени дейности, накрая за основните задължения пари не остават никакви...

    Нередност?
Нов коментар