38 млн. лв. глоба от Брюксел за фондовете в земеделието (допълнена)
Еврокомисията санкционира Програмата за развитие на селските райони заради лоши поръчки и слаб контрол по общински проекти


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
11 коментара
ето една почти вярна илюстрация по темата, при кликване върху територията на дадена община би трябвало да се покажат субсидиите, получени по ПРСР досега: id=1hCXIiaf-p2ypq1rGVNju5r4Yv1p8Lps4BTE5SWw#map:id =3
https://www.google.com/fusiontables/DataSource?doc
Р
"Тъй като ПРСР е пословично най-непрозрачната от всички европейски програми, е трудно да се прецени доколко този проблем е системен и ще застраши всички пари."
Много има какво да се желае за работата на Разплащателната агенция.
Ами то, като искаш да спреш едни пари, си намираш повод и начин. Въпроса е защо са търсили повод за спиране. Може би, защото определени хора отново са на власт.
Пословичен е стремежа на общинските управници да правят обществени поръчки в които предварително избрани фирми по обявени някакви измислени и изсмукани от пръстите условия ,без да се взема предвид цената, да спечелят. То и за слепия е ясно ,че става дума за корупция, само за нашите органи от всякакъв вид нищо не е ясно. Кога най после ще направим така щото всичко да става по напълно прозрачен и икономически ефективен начин, защо със средствата от ЕС да не направим почти двойно повече проекти ,ако подходим като истински загрижени за парите хора. Така както я караме, надлъгвайки всички европейски органи ,по андрешковски, така ще затънем, че и господ няма да ни помогне.
... да, далаверата е мно'о голЕма, а котрола- никакъв. От фонд Земеделие, да контролират ВиК проекти... странно, ама е по закон. В Пирдоп, фирмата дет' е спечелила и си оставила ръцете е на президента на Бистришките тигри- прЪви Боков приятел. Контрол- нЕмаше.
[quote#5:"krasi62"]така ще затънем, че и господ няма да ни помогне. [/quote]
Затъваме ние като цяло, но тези фирми с най-високите цени, които са спечелили търговете, затъват или са добре? Мислиш ли, че не са се отблагодарили на когото трябва?
И това е само началото. Пред очите ми се развиха няколко десетки проекти на общински администрации. Дали има поне една обществена поръчка, която напълно да покрива изискванията на закона? Много се съмнявам и бих се радвал да има поне, ама наистина, поне една. Но не вярвам в "изконните български добродетели", от което съвсем не се червя, защото тук е така...
Всъщност, еврочиновниците са хвалани само 3 много очевидни случая на евроизмама. Мога да докажа, че нито една обществена поръчка с водещ критерий "най-ниска цена" не е посигнала най-ниската възможна цена. За "специфичните" нуждите на ПРСР има утвърдени практики: фирмите имат едни особени калкулации, които се правят след задълбочено обследване на шпакловката на стените и тавана на кметския кабинет; заместващи ниски оферти, усвояващи разликата до по-високата оферта в деня след провеждане на процедурата; предварително договаряне за разпределяне на поръчките между "свои" фирми с медиацията на кмета. При поръчките с водещ критерий "качество" измеримите показатели никога не са тези, които могат да се определят еднозначно. Това е и основната причина възложителите да не могат после да си използват гаранциите. При поръчките с водещ критерий "срок за изпълнение" пък винаги има признаване на непреодолими обстоятелства.
Говори се за предварителен и последващ контрол при обществените поръчки от експертите на ДФ "Земеделие" . Няма как да стане, дори и да присъстват на място, пак ще заобикалят правилата. Защото кметът вече се е разбрал с местния депутат и лидери на управляващата партия как да се "усвоят" точно определени пари и как да се разделят останалите. По-лесно е да сриташ или уволниш експерти, или да си назначиш правилните, отколкото да разбъркаш далаверата. Пък и самите експерти много-много не се правят на принципни, отделно и доколко са компетентни за такава работа.
И проекти се разделят - да, не е единичен случай, по-скоро така е по принцип. Формална прични винаги може да се намери, наглед не е нарушена и наредбата по мярката. Тук си има надежден подход - в конкретния случай е имало обаждане "свише" и проектите са одобрени на един ден, на други е в рамките на месец за целия пакет. Засечка няма как да стане, защото е омесено здраво тесто - кмета, местни политици, финансиращата банка, консултантите - всички искат проекта да се случи, за да имат постъпления.
Та така е у нас. Не че е някакво изключение и невиждана свинщина, но може би е малко по-нагло и алчно от приетото в стара Европа. Пък и редно си е да изпъшкат, да размаха пръст, иначе все така ще караме, даже и в тяхната "кочинка" ще гледаме как е.
По време на одит през 2011 г. от Брюксел са открили различни проблеми при изпълнението на общински проекти- На Бойко все другите са му виновни!
А не вижда какви глоби ни налагат заради неговите калинки!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.