Пътната агенция търси проектант за тунела под Шипка
Строителството вероятно ще започне през 2015 г., ако се осигурят средства


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Въпреки въпросителните около финансирането и обжалването на трасето на обхода на Габрово от екологични организации Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) започна подготовката на следващия етап от проекта – тунела под връх Шипка. Агенцията обяви обществена поръчка за изработване на идеен проект на тунела. По план строителството може да започне през 2015 г., но в Габрово вече се появиха опасения за отлагането му за след 2022 г.
Целта на сегашната поръчка за избор на проектант обаче е да осигури бърз старт на проекта. Прогнозната стойност на търга е 330 хил. лв. без ДДС, а средствата се осигуряват по ОП "Транспорт". Тунелът под Шипка с прогнозна стойност 150 млн. евро е предвиден за финансиране по програмата през новия период, но заради очертаващия се недостиг на средства още не е ясно как и кога ще се строи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
за мен като човек който наблюдава транспорта отблизо е пределно ясно че в момента с политическо решение се източват огромни пари от бюджета през АПИ !!!
това е само поредния пример - на всички в Министерство на транспорта им е ясно че няма да има европейско финансиране за реализирането на проекта, но дават 330 хил за проектиране - пари които могат да са много по полезни другаде...
Добре е, че си имаме Стара Планина, а не нещо като Алпите, че тогава хептен щяхме да я закъсаме откъм реализирането на тунели...
Стискам палци този проект да се случи най-после, за да не ме вълнува информация през зимата кои проходи са отворени и кои не - много хора са зависими от тази информация, а за бизнеса е особено важно да имаме изградена такава "топла" връзка между двете части на България...
Възможно ли е този тунел да е 150 млн.евро.
По Иван Костов-о време се говореше че този тунел под Шипка ще струва 21 млн.щатски долара. Огромна разлика !!!
На куково лято, но не и в този програмен период. Петрохан е с предимство!
Бах мааму тея журналя не разбраха, че по ЗОП не се правят търгове, а процедури!
Транс-европейски коридор №9 сързва Букурещ - Русе - Велико Търново- Стара Загора - Александруполис. Най-бързата връзка за това се осигурява през прохода на Републиката и няма нищо общо с Габрово.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.