Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Транспортът в София отново ще се анализира

С нови консултанти общината ще решава вечния проблем с трафика в столицата

Кметът на София Йорданка Фандъкова търси решение за ново управление на градския транспорт
Кметът на София Йорданка Фандъкова търси решение за ново управление на градския транспорт
Кметът на София Йорданка Фандъкова търси решение за ново управление на градския транспорт    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Кметът на София Йорданка Фандъкова търси решение за ново управление на градския транспорт    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА

250 хил. лв. е общата приблизителна сума за новите консултанти.

София продължава практиката да наема консултанти, които да й описват проблемите на градския транспорт и да дават препоръки за разрешаването им. Досега за целта са изразходвани няколко милиона лева без голям видим резултат. В момента текат процедурите по две приблизително еднакви обществени поръчки - една за анализ на системата за градски транспорт, която е свързана с кандидатстването на общината по проекти за следващия програмен период до 2020 г., и друга за анализ и оптимизация на наземния градски транспорт, свързана с разширението на метрото.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dun avatar :-P
    dun
    • - 1
    • + 4

    ама какво да се прави като общината и свързаните с нея фирми искат да получат анализ който да им казва че трябва да изхарчат стотици милиони за асфалт, а всички им казват че трябва да ограничат колите и да създадат пешеходни пространства...

    Нередност?
  • 2
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 1
    • + 1

    Отново пари хвърлени на вятъра поради липса на данни за кореспонденцийте. (Транспортния план, за който Общината плати 2,3 милиона беше разработен на база на 1300 телефонни анкети. ХА,ХА)
    Кога най-после тези от Общината ще осъзнаят, че е неоходимо да се направи пълно анкетно проучване на населението за това - кой, кога, от къде до къде, с какво и т.н. иска да пътува, а не да възлага кухи проучвания.
    Каквото е заданието, такива ще са резултатите. Неграмотни некадърници.

    Нередност?
  • 3
    damianrm1 avatar :-P
    damianrm1
    • + 3

    Ето един безплатен съвет на общинарите - като правите метро станция, ми направете елементарен разчет къде да е метро спирката и за колко време ПЕША се стига до нея ! Защото ситацията в Дружба 2 е плачевна, М19 на Цариградско шосе, метрото пресича 1/3 от квартала, но е НЕДОСТЪПНА пешеходно поради "лошо" планиране и ПЪЛНА НЕЗАИНТЕРЕСОВАНОСТ как ПЕША ще стига населението, даже една пътека през склона не е предвидена! Под "лошо" разбирай добро за някои хора, близки до Интер Експо център сградата и компания сгради, и ЛОШО за 40 000 жители на Дружба 2 който пак си ползват автобусите, една идея по-добре е в Дружба 1 с новите станции, но пак ПОД МИНИМУМА.

    Та - отговора на върпоса на общинарите за мене е като - "кой ми ... в гащите ... " Веселба ...

    Нередност?
  • 4
    tzm41313897 avatar :-|
    Mark Twain
    • + 4

    Всъщност, поради това, че градът е динамичен (Расте, но не старее!), то е нормално пътникопотоците да се изменят често и да има нужда от анализи. Друг е въпроса, дали този начин е ефективен.

    Пример: в Москва се влиза в наземния градски транспорт само през първата врата през въртящи се спирачи, същите като на нашето метро. По този начин могат да се изброятточно кога и колко души се качват във всеки един тролей/автобус/трамвай. Натам транспортната задача се решава лесно - компютри има.

    Нещо още по-съществено е да се оптимизират светофарите на база потока от коли. И това не е трудно да се направи - има камери, датчици и т.н.

    Нередност?
  • 5
    mesambria avatar :-|
    mesambria
    • + 3

    С една дума анализ на анализа.

    Нередност?
  • 6
    damianrm1 avatar :-P
    damianrm1
    • - 1

    До коментар [#4] от "Mark Twain":
    Коментара ти е правилен, но с грешна база. Да се приеме като аксиома, че целта на общинарите е да решат проблема е ДЪЛБОКО ПОГРЕПНО, целта е да се "допълни" заплатата - я на държавните служители, я на нашите хора, който да върнат "рестото"-в размер 40до 80 % от държавната поръчка където трябва ...

    Да се реши тази задача /транспортната/ и то да се реши в полза на обществото - първо трябва да се изринат 2/3 от НАГ-София начело с Диков, пък после може да се окаже, че решението и е супер лесно ... ако дойдат хора и се установи работещ стил-ако пак са както сега - пак така докато се промени това!

    Нередност?
  • 7
    martincho8002 avatar :-|
    Martin Bakardjiev
    • + 1

    Добра работа.

    Плащате пари за съвети, които не ползвате. Добреее.

    Нередност?
  • 8
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • + 1

    Необходимо е да се направи анализ на безумията на гл.архитект

    Нередност?
  • 9
    strongest avatar :-|
    strongest
    • - 1

    София продължава практиката да наема консултанти, които да й описват проблемите на градския транспорт и да дават препоръки за разрешаването им. Досега за целта са изразходвани няколко милиона лева без голям видим резултат.- Важното е нашите хора да си получат париет(милионите) за консултациите.

    Нередност?
  • 10
    strongest avatar :-|
    strongest
    • - 1

    А това, че няма никакъв ефект няма значение за герберските общинари -нали данъкоплатеца плаща!

    Нередност?
Нов коментар