Пътната агенция въвежда нова система за обезопасяване на пътищата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътната агенция въвежда нова система за обезопасяване на пътищата

Обезопасяването на пътищата ще се гарантира с 4-годишни договори.

Пътната агенция въвежда нова система за обезопасяване на пътищата

Десислава Лещарска
3339 прочитания

Обезопасяването на пътищата ще се гарантира с 4-годишни договори.

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Агенция "Пътна инфраструктура" въвежда нова система за обезопасяване на пътищата от следващата година. Монтирането на мантинели, полагането на маркировка и поставянето на пътни знаци се обособяват като отделни дейности, всяка от които ще се възлага на различен изпълнител за срок от 4 години.

АПИ вече е обявила обществените поръчки за мантинели и за полагане на маркировка, следващата седмица ще тръгне и поръчката за пътни знаци. Поръчките са за територията на цялата страна, за срок от 4 години и са разделени на 6 обособени позиции – за 6-те планови района на страната: Северозападен, Северен централен, Североизточен, Югоизточен, Южен централен и Югозападен.

Идеята е да се премахнат строителните фирми като посредници, тъй като сега дейностите по обезопасяване се включват в поръчките за строителство и ремонт, което оскъпява крайната цена на договора, тъй като се слагат надценки. С новата система дейностите по обезопасяване могат да се поемат от производители, вносители, доставчици и др. Строителни фирми и фирми за поддръжка на пътища също могат да участват в търговете.

40 млн. лева за двете поръчки

Поръчките за мантинелите и пътната маркировка са с прогнозни стойности 20 млн. лева без ДДС – за всяка от двете поръчки. Сумата е примерна и е за целия 4-годишен период на договора. Всяка от 6-те обособени позиции е с прогнозна стойност 3 333 333 лева без ДДС. Парите се осигуряват от бюджета на пътната агенция.

Изпълнителите в поръчката за мантинели трябва да обезопасят всички пътища – първи, втори и трети клас, част от републиканската пътна мрежа – в района, в който са избрани за победители. Освен мантинели с различни характеристики изпълнителите трябва да доставят и монтират светлоотразители, парапети, както и да осигурят поддръжка и подмяна на повредени съоръжения за период от 4 години.

Кой може да участва

Участниците за всяка от обособените позиции в поръчката за мантинели трябва да разполага с оборот от сходна дейност за последните три години в размер на 500 хиляди лева без ДДС. Изпълнителите ще се изберат на база икономически най-изгодна оферта, като техническото предложение има тежест 60%, а цената – 40%. Една компания или обединение не може да участва за повече от две обособени позиции.

Агенция "Пътна инфраструктура" въвежда нова система за обезопасяване на пътищата от следващата година. Монтирането на мантинели, полагането на маркировка и поставянето на пътни знаци се обособяват като отделни дейности, всяка от които ще се възлага на различен изпълнител за срок от 4 години.

АПИ вече е обявила обществените поръчки за мантинели и за полагане на маркировка, следващата седмица ще тръгне и поръчката за пътни знаци. Поръчките са за територията на цялата страна, за срок от 4 години и са разделени на 6 обособени позиции – за 6-те планови района на страната: Северозападен, Северен централен, Североизточен, Югоизточен, Южен централен и Югозападен.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    alehandro77 avatar :-|
    alehandro77

    За маркировката в България - НЕАМ ДУМИ и НЕРВИ!

  • 2
    innsomnia avatar :-|
    innsomnia

    На всички е ясно какво ще се случи:
    1. Взимаме парите
    2. Банкет
    3. Най-евтините материали
    4. Възможно най-неквалифицираните работници
    5. 3 месеца след започнатите строителни дейности, статия че обезопасяването на пътищата е започнало от фирмата изпълнител
    5. Всички забравяме за 40-те млн. лева
    6. След 2, 3 години - статии, че фирмата изпълнител няма да се справи с посочените срокове, но ще трябва да изплати обезщетение.
    7. На мен Цариградско пак ще ми е в дупки :)

  • 3
    schumener_beer avatar :-|
    шуменско пиво

    Маркировката е един от най-важните елементи на пасивната безопасност по пътищата и мисля, че никой не го поставя под съмнение. Както и че е едно от най-скъпите пера в поддръжката заради необходимостта от често обновяване. Когато се прави, естествено!
    Преди 15-тина години за пръв път видях маркировка направена не с боя, а с термо-пластична маса. Разликата като видимост е невероятна! По-сетне разбрах и това, че тя има и в пъти по-добра износоустойчивост!
    Третият плюс на тая технология е, че дава възможност за звукова сигнализация на опасностите по пътя. За онези които не са виждали да поясня: в края на лентата върху непрекъснатата ивица са нанесени допълнително ивички от същата материя. При евентуално заблейване или недай-боже задрямване, когато гумата настъпи тая ивица започва да вибрира и създава такъв ефект, че няма начин да не се стреснеш!

  • 4
    schumener_beer avatar :-|
    шуменско пиво

    По всички магистрали и основни пътища на Португалия срещате едни табели които ви уведомяват за тази звукова сигнализация, която се грижи за вашата безопасност.
    Същата технология се ползва и при приближаване до пешеходна пътека, прелез или разклонение на пътя, т.е. до всяко место където има някаква опасност. Там ивиците са много по-широки, а разстоянието между тях намалява прогресивно с приближаването до опасното място. Даже и да си се разсеял, не можеш да пропуснеш да забележиш, че идва нещо за което трябва да намалиш скоростта или да спреш.
    затова недоумявам защо не виждам никъде у нас подобна маркировка. Тя естествено е много по-скъпа. Но, вече казах, че тя е много по-трайна, което компенсира цената.
    А може би точно това е причината да не се прави? Май там е заровено кучето...

  • 5
    oror avatar :-P
    Orchid

    Мога да се обзаложа кой ще е изпълнителят на поръчката за Североизточен район.
    ВЕрвайте ми - няма да е случайна фирма! :-)

  • 6
    schumener_beer avatar :-P
    шуменско пиво

    До коментар [#5] от "Orchid":

    И не само за там!
    Вервайте ми!
    :)

  • 7
    the_duke avatar :-|
    the_duke

    Начина на оценка (60% тежест на техническото предложение) обезсмисля директно търговете. Това автоматично означава, че всички търгове ще се спечелят на девизните цени.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK