

Преди два месеца Столичната община започна архитектурен конкурс за проекти, които да предложат нова визия за идеалната градска част на столицата. Състезанието е за четири зони на столицата, като целта е те да се финансират през следващия програмен период до 2020 г. по европрограмата "Региони в растеж".
Според заданието одобрените проекти ще бъдат публични и ще бъдат обществено обсъдени от 16 до 20 декември. Общината ще сключи с избраните победители договори за изработване на инвестиционни проекти на обща стойност 900 хил. лв., а за класираните на второ и трето място възнаграждението е съответно – 10 хил. и 7 хил. лв. До момента в състезанието участват общо 19 архитектурни студия и техни обединения с 40 проекта за всички зони.


През следващите дни "Капитал Daily" ще публикува част от проектите за всяка от зоните с приложени визуализации. Първа зона обхваща бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", зелените площи покрай р. Перловска и площад Орлов мост. Голяма част от архитектурните решения са насочени към подобряването на съществуващата паркова среда чрез изграждане на нови пешеходни и велоалеи, велостоянки, площадки за отдих и развлечение, както и интересни елементи от градското обзавеждане – пейки, осветление, чешми и др.
В проектите се предлага увеличение на зелените и водните площи, както и решения за транспортните проблеми, като например увеличение на пътните платна във всяка посока на бул. "Евлоги Георгиев" и оптимизация на кръстовището на Орлов мост с още една лента за ляв завой откъм бул. "Цариградско шосе".



15 коментара
Така наречената Перловска река или по-точно канал на фекалните води от селата Драгалевци и Бояна трябва да се покрие. Смърди ужасно. Не зная кой идиот е предвидил мястото за разходки. Според мен най-подходящо е мястото за паркинг или скоростна отсечка.
Дотук - само хубави идеи. Де реализация, де...
Не ви ли се струва че проект # 4 на Дизайн груп студио" има доста силен соц. мотив, нещо като Площад в Пхенян?
Каква е ролята на воденичното колело (ако това е изобразено) край водната площ на канала на Перловска река (Българска микро-Венеция?) или каквото и да е това съоръжение? Претрупано и едва ли ефективно решение в тази част на София.
по преловската река виреят нинджи... никой не ги вижда, щот се крият добре, ама са там... требва да им се запази хабитатът щото са изчезващ вид... :)
Аз съм за номер 1!
Само дето бая вода са предвидили там, то Перловското каналче не знам дали ще смогне..
[quote#3:"daskal1"]Каква е ролята на воденичното колело (ако това е изобразено) край водната площ на канала на Перловска река (Българска микро-Венеция?) или каквото и да е това съоръжение? Претрупано и едва ли ефективно решение в тази част на София. [/quote]Воденичното колело наистина изглежда нелепо. Иначе ми харесва откритата водна площ - внася разнообразие в градския пейзаж. Едни от най-красивите градове в света са на вода (река, езеро, море) - на София този елемент определено и липсва. Друг е въпросът дали Перловската река носи достатъчно вода за подобна открита водна площ. При сегашния дебит такава площ най-вероятно би пресъхнала през част от годината и би стояла като грозно бетонно петно.
Като пешеходец, софиянец, искам само да попитам на кой му хрумна, че хората имат огромно желание да се разхождат между 2 шосета с по три ленти всяко и вечни задръствания? Втори въпрос: какво точно трябва да те накара да тръгнеш от голямото кръстовище на НДК и да стигнеш до кръстовището с Янко Сакъзов пеша? Какво има в единия край и какво в другия, които да осмислят този преход? Трети въпрос: някой задал ли си е въпроса защо хората се движат пеша в центъра и какви маршрути избират? Според мен така пестят време от задръствания или убиват времето мотайки се, като избират живи улици, които им дават възможност да се "информират", зяпайки витрини. Не бих си позволила да обсъждам естетиката на проектите, но според мен те са самоцелни. Не решават "градски проблем", а създават пространство, което след това ще се мъчим да обживеем. Имаме си едно такова в центъра, което десетилетия стои мъртво и това е площада пред НДК. Действително ли се нуждаем от още едно?
да фак ис дис?
Да, разкарайте воденицата, за Бога!
[quote#7:"ypa"]Като пешеходец, софиянец, искам само да попитам на кой му хрумна, че хората имат огромно желание да се разхождат между 2 шосета с по три ленти всяко и вечни задръствания?[/quote]
Аз, например. Защото това е възможно най-бързият начин за достигане от стадион Васил Левски до НДК. Очевидно не сте пешеходец, скъпо ура.
[quote#1:"arax"]Според мен най-подходящо е мястото за паркинг или скоростна отсечка. [/quote]
Несъмнено! Нека намалим пешеходните зони и зеленината заради ОЩЕ ЕДНО ШОСЕ. Супер идея!