Идеи в рисунки за центъра на София I
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Идеи в рисунки за центъра на София I

"Амфион"

Идеи в рисунки за центъра на София I

Четиридесет проекта се състезават за идеалната част на София

Кристина Климентиевна
9857 прочитания

"Амфион"


"Стефан добрев архитектура и дизайн"
"Никифоров студио"

Преди два месеца Столичната община започна архитектурен конкурс за проекти, които да предложат нова визия за идеалната градска част на столицата. Състезанието е за четири зони на столицата, като целта е те да се финансират през следващия програмен период до 2020 г. по европрограмата "Региони в растеж".

Според заданието одобрените проекти ще бъдат публични и ще бъдат обществено обсъдени от 16 до 20 декември. Общината ще сключи с избраните победители договори за изработване на инвестиционни проекти на обща стойност 900 хил. лв., а за класираните на второ и трето място възнаграждението е съответно – 10 хил. и 7 хил. лв. До момента в състезанието участват общо 19 архитектурни студия и техни обединения с 40 проекта за всички зони.

"Дизайн груп студио"
"Сити арх"

През следващите дни "Капитал Daily" ще публикува част от проектите за всяка от зоните с приложени визуализации. Първа зона обхваща бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", зелените площи покрай р. Перловска и площад Орлов мост. Голяма част от архитектурните решения са насочени към подобряването на съществуващата паркова среда чрез изграждане на нови пешеходни и велоалеи, велостоянки, площадки за отдих и развлечение, както и интересни елементи от градското обзавеждане – пейки, осветление, чешми и др.

В проектите се предлага увеличение на зелените и водните площи, както и решения за транспортните проблеми, като например увеличение на пътните платна във всяка посока на бул. "Евлоги Георгиев" и оптимизация на кръстовището на Орлов мост с още една лента за ляв завой откъм бул. "Цариградско шосе".

"Никонконсулт"
"Стефан добрев архитектура и дизайн"
"Никифоров студио"

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

15 коментара
  • 1
    arax avatar :-|
    arax

    Така наречената Перловска река или по-точно канал на фекалните води от селата Драгалевци и Бояна трябва да се покрие. Смърди ужасно. Не зная кой идиот е предвидил мястото за разходки. Според мен най-подходящо е мястото за паркинг или скоростна отсечка.

  • 2
    pavla avatar :-P
    ПАВЛА

    Дотук - само хубави идеи. Де реализация, де...

  • 3
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Не ви ли се струва че проект # 4 на Дизайн груп студио" има доста силен соц. мотив, нещо като Площад в Пхенян?

    Каква е ролята на воденичното колело (ако това е изобразено) край водната площ на канала на Перловска река (Българска микро-Венеция?) или каквото и да е това съоръжение? Претрупано и едва ли ефективно решение в тази част на София.

  • 4
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    по преловската река виреят нинджи... никой не ги вижда, щот се крият добре, ама са там... требва да им се запази хабитатът щото са изчезващ вид... :)

  • 5
    dedo_uluk avatar :-|
    Бай Благой

    Аз съм за номер 1!


    Само дето бая вода са предвидили там, то Перловското каналче не знам дали ще смогне..

  • 6
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    [quote#3:"daskal1"]Каква е ролята на воденичното колело (ако това е изобразено) край водната площ на канала на Перловска река (Българска микро-Венеция?) или каквото и да е това съоръжение? Претрупано и едва ли ефективно решение в тази част на София. [/quote]Воденичното колело наистина изглежда нелепо. Иначе ми харесва откритата водна площ - внася разнообразие в градския пейзаж. Едни от най-красивите градове в света са на вода (река, езеро, море) - на София този елемент определено и липсва. Друг е въпросът дали Перловската река носи достатъчно вода за подобна открита водна площ. При сегашния дебит такава площ най-вероятно би пресъхнала през част от годината и би стояла като грозно бетонно петно.

  • 7
    ypa avatar :-|
    ypa

    Като пешеходец, софиянец, искам само да попитам на кой му хрумна, че хората имат огромно желание да се разхождат между 2 шосета с по три ленти всяко и вечни задръствания? Втори въпрос: какво точно трябва да те накара да тръгнеш от голямото кръстовище на НДК и да стигнеш до кръстовището с Янко Сакъзов пеша? Какво има в единия край и какво в другия, които да осмислят този преход? Трети въпрос: някой задал ли си е въпроса защо хората се движат пеша в центъра и какви маршрути избират? Според мен така пестят време от задръствания или убиват времето мотайки се, като избират живи улици, които им дават възможност да се "информират", зяпайки витрини. Не бих си позволила да обсъждам естетиката на проектите, но според мен те са самоцелни. Не решават "градски проблем", а създават пространство, което след това ще се мъчим да обживеем. Имаме си едно такова в центъра, което десетилетия стои мъртво и това е площада пред НДК. Действително ли се нуждаем от още едно?

  • 8
    borislavkandov avatar :-|
    Борислав Кандов

    да фак ис дис?

  • 9
    clint_eastwood avatar :-|
    clint_eastwood

    Да, разкарайте воденицата, за Бога!

  • 10
    jonas avatar :-|
    Йонас

    [quote#7:"ypa"]Като пешеходец, софиянец, искам само да попитам на кой му хрумна, че хората имат огромно желание да се разхождат между 2 шосета с по три ленти всяко и вечни задръствания?[/quote]

    Аз, например. Защото това е възможно най-бързият начин за достигане от стадион Васил Левски до НДК. Очевидно не сте пешеходец, скъпо ура.

    [quote#1:"arax"]Според мен най-подходящо е мястото за паркинг или скоростна отсечка. [/quote]

    Несъмнено! Нека намалим пешеходните зони и зеленината заради ОЩЕ ЕДНО ШОСЕ. Супер идея!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK